Vhodné oleje po proplachu motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Nimrod
Příspěvky: 7
Registrován: úte pro 12, 2017 15:02

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Nimrod »

ok, děkuju :-)
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pedro »

Do tohoto motoru je, pri soucasnem vyberu, blbost cpat neco s C3. To nech tem modernistum.
Muzes pouzit, kdyz celorocni napln, 5-50. Mas pak vetsi jistotu a tohle neni motor, ktery by se vyssi viskozite branil. Je zde lety odzkouseno Sunoco. Slusna cena za velmi slusny peniz. Kdyz moc nepilujes, 10tkm ok, ale max. Pri pomerne nizkych cenach oleju, bych vsak vymeny zkratil.
Nimrod
Příspěvky: 7
Registrován: úte pro 12, 2017 15:02

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Nimrod »

s tím sunocem... teď ho mám v motoru také, ale dle jedné ne mé zkušenosti zrovna moc nerozpouští bordel, byť nevím které sunoco to bylo (kdyžtak mohu zjistit). test byl proveden vysoce specializovanou technikou, otěr z měrky. po sunocu čistá, po mobilu super 3000 5w40 špinavá. tak nějak nevím, co si mám o tom myslet... :?:
proč vlastně tak moc vadí c3? myslel jsem, že problémy s tím jsou již vyřešeny...?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

Protože byť ve stupni ochrany motoru C3-10 = A3/B3-08, tak ty "low saps" oleje hůř mažou - kvůli DPF mají sníženy určitý aditiva; jenže právě ty olej potřebuje.... Stačí si porovnat třebas TBN.
Nimrod píše:....test byl proveden vysoce specializovanou technikou, otěr z měrky. po sunocu čistá, po mobilu super 3000 5w40 špinavá....
Otěr z měrky hadrou :?: :) Nebo myšleno vážně?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Nimrod
Příspěvky: 7
Registrován: úte pro 12, 2017 15:02

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Nimrod »

aha, děkuji za vysvětlení
myšleno více méně vážně :-) pokud je jednou hadr čistej a podruhý špinavej, tak tam nějaký rozdíl asi bude, ne? nebo jak si to vysvětlit jinak? já chápu, že to není zrovna laboratorní test, ale nějakou výpovědní hodnotu to, myslím si, má
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

Nimrod píše:....pokud je jednou hadr čistej a podruhý špinavej, tak tam nějaký rozdíl asi bude, ne?
Tak to asi ano, ale podmínky "testu" :?: I kdyby byl stejný motor, tak porůznu kilometrů. Nebo stejně kilometrů ale jiné motory - s různou historíí. Nechci glorifikovat Sunoco ani zatracovat Mobil, ale....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od NOVON »

jak uz jsem psal,usazeniny rozpousti ten SHELL HELIX HX7,vlastni zkusenost.Kdysi tohle pekne delal i olej HEKRA,ale asi uz neni na trhu.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Jurawood »

Kdysi jsem auto se zahnojeným motorem koupil.
Po výměně za texaco havoline 10W40 nastalo peklo na zemi
https://www.youtube.com/watch?v=NZiIeoJoilM

Dlouho jsem s tím jezdit nevydržel a jak se oteplilo šel pod kudlu, ve stylu "tonoucí se stébla chytá" jsem si udělal klasické kolečko, svíčky ven , (komprese 12,5; 12,6; 12,5; 13)
Vypoušťák pryč a 14 dní 2x denně jsem motor proléval na píst - každý den jiným lektvarem.. petrák, STP, rozpouštědla karbonu, motor flushe, konkory... atp...

Nic nezabralo. Takže jsem přistoupil k výměně gufírek... opět bez úspěchu.

Tak hlava, dolů a když jsem pak odlamoval stírací kroužky, vzpomněl jsem si na to
jak ABSURDNÍ bylo věřit že nějaké přípravky, nebo snad olej sám by ten karbon dokázal uvolnit.
Za mě jedině mechanická cesta a i to nebude sranda. Z drážek, pístů a všeho jsem po odmáčení v chemických lázních musel stejně oškrabat nožem a i to nešlo.
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... 0tCN3h1MVE

Moto jezdí dodnes, přes 400 tisíc km, spotřeba neměřitelná. Komprese 13; 13; 13; 13
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

Ono tady spíš než o tvrdý karbon u spalovacího prostoru jde ale o "měkké" usazeniny (blátíčko) na stěnách mazacího systému. Tam olej častěji měněný nebo čistič pomůže....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Jurawood »

blatíčko nezpůsobí spotřebu oleje :D
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od jerome »

Jurawood píše:Kdysi jsem auto se zahnojeným motorem koupil.
Po výměně za texaco havoline 10W40 nastalo peklo na zemi
To znie jak keby bol na vine tento olej ale z vlastných skúsenosti je Texaco :wink:
Bude to skôr použitím nesprávneho oleja/zlých intervalov výmeny predchádzajúcim majiteľom :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

Jurawood píše:blatíčko nezpůsobí spotřebu oleje :D
Tak já nabyl dojmu, že v podstatě ani vit-burian, a ani Nimrod nepsali o vyšší spotřebě oleje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Jurawood »

jerome: Však to jsem psal, motor byl zahnojený = zanedbaná výměna předchozím majitelem.
Toho pitchuse tímto zdravím. :twisted:

pitris: přečetl jsem začátek, tam je o spalování oleje, pak že nalil nový olej, načež se to prý vyčistilo a problém se odstranil. :lol:
= pro mě nesmysl, ani jsem dál nepřemýšlel... rozhodně se zapečené kroužky výměnou oleje neodstraní :lol: dál jsem četl velmi rychle
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Pitris »

Tak javor že pokud jsou kroužky už "napevno" zakarbonovaný, tak je průser a mechanická je jediná cesta jak motor opravit. Když ale ještě jen váznou usazeninami z jetého oleje, tak je párkrát nový olej na 2 tkm taky "opraví". A docela dobře to uměl třeba Mobil1 5w50 Rally Formula (často to tu zmiňoval třeba Moja). Ovšem nikoliv HNED.
Jurawood píše:....přečetl jsem začátek, tam je o spalování oleje....
To ano, ale pak
vit-burian píše:....jádro problému spočívá spíš v tom, "že se spaluje benzín, ne olej"....
Sic mi trocha nende na pochopa co tém chcel vit-burian hóknót, ale to buřt :) spaluje benzín, ne olej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: Vhodné oleje po proplachu motoru

Příspěvek od Jurawood »

jajné , ale olej má jiné stechiometrické poměr, to chce přetryskovat.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Odpovědět