Vaše první auto
Moderátor: Colommbo
Re: Vaše první auto
Čéče, kdybych věděl, že se budeš chtít podívat, tak sem si tu kývačku a stodvácu tenkrát vyfotil
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vaše první auto
Ač jsem ty káry docela měnil,jen Panda a š136 zůstaly po 4 roky,což je u mě rekord,tak většinu z nich na fotkách mám. Ale jen papíráky
Digi snad jen někde na škodawirtu, webu klubu,z nějakých akcí. No hledat to asi nebudu.
Mám tady ve stole foto se Simcou. Ale to je síla
Na KVOP a pak už v civilu.
Digi snad jen někde na škodawirtu, webu klubu,z nějakých akcí. No hledat to asi nebudu.
Mám tady ve stole foto se Simcou. Ale to je síla
Na KVOP a pak už v civilu.
Re: Vaše první auto
Tohle bylo moje druhé auto, Peugeot 605 2.1 SVDT France Limousine
Pojízdný obývák. Bohužel se potkal motor, vadný řemen který se dostal pod rozvoďák a přeskočil Nějak sem to neřešil a přesedlal nouzově do Feldy 1.9D a pak následovalo BMW E36. Jenže pak se mi zalíbíla Fabia RS ta byla drahá tak mám tu červenou GT.
Pojízdný obývák. Bohužel se potkal motor, vadný řemen který se dostal pod rozvoďák a přeskočil Nějak sem to neřešil a přesedlal nouzově do Feldy 1.9D a pak následovalo BMW E36. Jenže pak se mi zalíbíla Fabia RS ta byla drahá tak mám tu červenou GT.
Re: Vaše první auto
Jezdil jsem s nim,chvili,neskutecne pohodli,vymysleno na pohodu,mam rad perujici kocary. Samozrejme v6 3.0i
Re: Vaše první auto
Ja som vlastne tiež "škodovkár". Môj prvý kontakt s autom (a prvé kilometre bez VP) bola Škoda 100L. Reálne jazdenie a zbieranie skúseností začalo s rodinnou Škodou 120L, ktorú som neskôr zdedil. Bola to pre mňa aj dobrá "škola šmykov", ale našťastie vždy bez nejakých následkov.
Už vtedy som na aute používal letné a zimné pneumatiky. Letné boli Barum Brillantis a zimné Barum OR54, ktoré úspešne nahradili pôvodné celoročné Barum OR6.
Keď začal byť boj s koróziou stále náročnejší a neúspešnejší, tak som ju predal.
Pokiaľ ide spomínanú spotrebu, mám zásadu, že ja nešetrím benzín, ale šetrím peniaze. Benzín je len časť nákladov na prevádzku auta a pre bežného vodiča, ktorý najazdí ročne nejakých 10 - 20 tis. km, patrí úspora nejakého 1 litra na 100 km k tým najnižším nákladom. A úspora dnešných áut je aj tak značne diskutabilná. Elektronické riadenie prípravy zmesy prinieslo vyššiu účinnosť, ale autá sú výrazne ťažšie. Inak je princíp stále rovnaký a perpetuum mobile ešte nikto nevynašiel
Už vtedy som na aute používal letné a zimné pneumatiky. Letné boli Barum Brillantis a zimné Barum OR54, ktoré úspešne nahradili pôvodné celoročné Barum OR6.
Keď začal byť boj s koróziou stále náročnejší a neúspešnejší, tak som ju predal.
Pokiaľ ide spomínanú spotrebu, mám zásadu, že ja nešetrím benzín, ale šetrím peniaze. Benzín je len časť nákladov na prevádzku auta a pre bežného vodiča, ktorý najazdí ročne nejakých 10 - 20 tis. km, patrí úspora nejakého 1 litra na 100 km k tým najnižším nákladom. A úspora dnešných áut je aj tak značne diskutabilná. Elektronické riadenie prípravy zmesy prinieslo vyššiu účinnosť, ale autá sú výrazne ťažšie. Inak je princíp stále rovnaký a perpetuum mobile ešte nikto nevynašiel
Re: Vaše první auto
A vo tom to celé je!emge píše:... Inak je princíp stále rovnaký a perpetuum mobile ešte nikto nevynašiel
V sousedním vláknu (o EGR) zmiňuji pokrok, kterého co do spotřeby paliva dosáhly letecké proudové motory za posledních 30 let. Zlomovým momentem přitom bylo "naroubování velkého větráku na hřídel malého proudového motoru uvnitř velkého krytu" (škodovkáře poprosím, ať to případně doplní odpovídající terminologií, já si teď fakt nemohu vzpomenout a hledat se mi to nechce ). Mělo to však i svůj rub: "tryskáče" dnes už nelétají tehdy běžných 850 - 950 km/h, ale jen nějakých 720 - 750 km/h.
Re: Vaše první auto
Trochu zaskočím za škodovkáře .
Návštěvník má na mysli zajisté nástup tzv. dvouproudových motorů, kdež se přidá motoru další plášť a vzniklým kanálem mezi pláštěm původním a přidaným žene se vzduch ventilátorem (ne větrákem, jak už jsme probrali v lekci o vzduchotechnice). Tento obtokový proud spojuje se vzadu s horkými spalinami, vystupujícími z turbíny tryskou. To podstatně zvyšuje tah proudového motoru. Velký ventilátor vpředu a baňatost je poznávacím znakem těchto pohonných jednotek. Prosté proudové motory se již v civilní dopravě dlouho nepoužívají, posledním typem, který s nimi létal (než v něm zabili lidi), byl pohříchu nadzvukový Concorde. Zde je možno upozornit na pokrokovější řešení TU-144 s dvouproudovými motory. U dvouproudových motorů udává se tzv. obtokový poměr, jež je poměrem objemu vzduchu obtékajícího a vzduchu proudícího vnitřkem motoru. Začínalo se spoměrem 1:1, dnes je obtokový poměr několikanásobně vyšší.
Tolik tedy o motorech proudových se vztahem ke vzduchotechnice .
Jo, a letouny létají pomaleji kvůli nižší spotřebě paliva, stroje s dvouproudovými motory, samozřejmě, umějí létat i rychle.
Návštěvník má na mysli zajisté nástup tzv. dvouproudových motorů, kdež se přidá motoru další plášť a vzniklým kanálem mezi pláštěm původním a přidaným žene se vzduch ventilátorem (ne větrákem, jak už jsme probrali v lekci o vzduchotechnice). Tento obtokový proud spojuje se vzadu s horkými spalinami, vystupujícími z turbíny tryskou. To podstatně zvyšuje tah proudového motoru. Velký ventilátor vpředu a baňatost je poznávacím znakem těchto pohonných jednotek. Prosté proudové motory se již v civilní dopravě dlouho nepoužívají, posledním typem, který s nimi létal (než v něm zabili lidi), byl pohříchu nadzvukový Concorde. Zde je možno upozornit na pokrokovější řešení TU-144 s dvouproudovými motory. U dvouproudových motorů udává se tzv. obtokový poměr, jež je poměrem objemu vzduchu obtékajícího a vzduchu proudícího vnitřkem motoru. Začínalo se spoměrem 1:1, dnes je obtokový poměr několikanásobně vyšší.
Tolik tedy o motorech proudových se vztahem ke vzduchotechnice .
Jo, a letouny létají pomaleji kvůli nižší spotřebě paliva, stroje s dvouproudovými motory, samozřejmě, umějí létat i rychle.
Re: Vaše první auto
No jo, chtělo by to flákno o letadlech . Tak se tedy omlouvám za mimo téma .
Moje první auto? K ježdění, ale ne jako majitel - Škoda 110L, hněď zlatá.
Moje první auto? K ježdění, ale ne jako majitel - Škoda 110L, hněď zlatá.
Re: Vaše první auto
Pokud necemu nerozumis, radeji se zdrz komentaru, abys nebyl za uplneho hlupaka. Ponevadz ten, kdo umi cist a chape smysl psaneho textu, hned vidi, ze Itall-uv prispevek byl pouze doplnenim toho meho predchoziho. Zhostil se toho se cti, za coz mu dekuji! A to navzdory skutecnosti, ze neni odbornikem v oboru - na rozdil od skodovkare: take proto jsem prave jeho vyzval k upresneni terminologie (viz muj dalsi prispevek).WHITE-CZ píše:To nebylo na tebe ale na toho chytráka návštěvníka.
Tak kde jsou tedy ony bludy