Utěsňovač chladiče

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od Návštěvník »

Quido píše:Díra, která má z jedné strany vodu a druhé vzduch, bude pravděpodobně navíc.
:wink: :D
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od skodovkar »

Nikoliv nezbytně. Co když se ten zázrak dostane do přetlakového ventilu chladícího systému? Nemůže to ohrozit jeho funkci?
v.vilik

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od v.vilik »

Quido píše:
Pitris píše:Už se tu ptal v.vilik, ale jak ten přípravek pozná, která díra tam patří, a která je navíc..... :?: :idea:

Díra, která má z jedné strany vodu a druhé vzduch, bude pravděpodobně navíc.
Potom bych měl trochu obavu, aby si nevybral třeba přetlakový ventilek expanzky. Nebo třeba závit špatně dotaženého víčka expanzní nádrže. Pokud to bude reagovat např. s kyslíkem, který je ve vodě také obsažen, co to potom udělá v celém systému? A kdoví, co to udělá za rotyku v oleji, pokud to nějakýmu mamlasovi teče do oleje a on na to nepříjde.
Pokud tam bude větší díra, tak to ten přípravek stejně nezalepí. Pokud ta díra bude malá, kterou by to eventuelně opravilo, raději bych snad doléval kapalinu na dojetí (v létě stačí voda) a opravil to, než riskovat nějaké další problémy.
Návštěvník

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od Návštěvník »

v.vilik píše:Potom bych měl trochu obavu, aby si nevybral třeba přetlakový ventilek expanzky. Nebo třeba závit špatně dotaženého víčka expanzní nádrže. Pokud to bude reagovat např. s kyslíkem, který je ve vodě také obsažen, co to potom udělá v celém systému?
Základem úspěchu aplikace přípravku je to, aby utěsňované plochy nebyly vůči sobě v pohybu, jinak to nefunguje. Proto jsou shora citované obavy liché. Nejedná se totiž o "zalepení" netěsnosti, ale pouze o její "utěsnění" poměrně křehkou vrstvou ve styku se vzduchem zkrystalizované látky. Ta jde snadno odstranit, bohužel však ne z chlad. systému, kde zůstane "bordel", který sice jeho funkci nijak neohrožuje, ale nevypadá to dobře.
v.vilik píše:Pokud tam bude větší díra, tak to ten přípravek stejně nezalepí. Pokud ta díra bude malá, kterou by to eventuelně opravilo, raději bych snad doléval kapalinu na dojetí (v létě stačí voda) a opravil to, než riskovat nějaké další problémy.
Kdybych na vlastní oči neviděl "opravu" poměrně velké trhliny v boční plastové komoře chladiče po čelním ťukanci, neuvěřím! :shock: Chlad. kapalina z ní crčela natolik, že na žádné dojetí za občasného dolití nebylo ani pomyšlení. Po aplikaci přípravku se ta trhlina během 20 minut zacelila natolik, že tam už žádný únik nebyl, a auto dojelo zpět na vzdálenost přes 1000 km. Pokud je mi známo, dotyčný s tím tak potom jezdil ještě několik měsíců, než byl nucen chladič definitivně vyměnit.

A přesně k tomuto účelu to slouží: na dojetí! :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od skodovkar »

Stejně... vejce je vejce :P
Návštěvník

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar píše:Stejně... vejce je vejce :P
Nejlépe se strouhankou! :lol:

P.S.: Nejspíše jsme odhalili složení oněch přípravků. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od Pedro »

Já nejradši Ruské,to mi šmakes a pak taky,podrbat.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od Colommbo »

Jó, milej PePe, bejvávalo... :cry: Ruské vejce kdysi ještě i s kouskem sardinky, ale dneska to blbý Henry vejce...? :evil:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
v.vilik

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od v.vilik »

Návštěvník píše:..........Po aplikaci přípravku se ta trhlina během 20 minut zacelila natolik, že tam už žádný únik nebyl, a auto dojelo zpět na vzdálenost přes 1000 km. Pokud je mi známo, dotyčný s tím tak potom jezdil ještě několik měsíců, než byl nucen chladič definitivně vyměnit.

A přesně k tomuto účelu to slouží: na dojetí! :wink:
To je v pořádku. Ten chladič by se stejně asi musel vyměnit. Ale co ostatní součásti chl. systému? Existuje nějaká objektivní zkušenost, že se to na nich nepodepíše ?
Já nechci být skeptik, ale zajímá mě to. Za dob staré škodovky jsem jeden takový přípravek také použil. Tenkrát nebyl vývoj na takové výši jako dnes. Ten přípravek vypadal skoro jak tabák a jeho účinnost byla pofidérní.
Když o nějakém podobném přípravku někde slyším, tak, nevím proč, si vzpomenu na dávné doby, kdy se před prodejem auta sypaly do diferáku dubové piliny kvůli sníšení hlučnosti, ale to tady už asi málokdo pamatuje. :D
Návštěvník

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od Návštěvník »

v.vilik píše:... Ale co ostatní součásti chl. systému? Existuje nějaká objektivní zkušenost, že se to na nich nepodepíše ?
Já nechci být skeptik, ale zajímá mě to. ...
Kromě toho, že už vždy bude poznat, že byl takový přípravek použit, se nestane vůbec nic. Nejvíce to pak bude vidět na expanzce, kde ten přípravek vytváří špinavou pěnu, která zasychá/znovu se rozpouští na jejích vnitřních stěnách a činí obtížnějším odečet hladiny pohledem.

P.S.: U nízkotlakých systémů s "vnější" (mimo chlad. systém) expanzkou je pochopitelně třeba přípravek aplikovat přímo do chladiče, ne do té expanzky :!: :idea:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od Colommbo »

v.vilik píše: ...si vzpomenu na dávné doby, kdy se před prodejem auta sypaly do diferáku dubové piliny kvůli sníšení hlučnosti, ale to tady už asi málokdo pamatuje. :D
Ale pamatuje... :wink: Vlastní zkušenost z let 1978-1981, první auto Moskvič 408. Nebylo to před prodejem ale pro normální provoz a nebyly dubové anóbrž bukové... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od bjukemen »

Colommbo píše:Jó, milej PePe, bejvávalo... :cry: Ruské vejce kdysi ještě i s kouskem sardinky, ale dneska to blbý Henry vejce...? :evil:

..v ruskom vajcu bula dakody sardinka.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od Colommbo »

jj, bjuke, to není legrace, v každým ruským vejci kdysi býval kousek sardinky (olejovky) pro zpestření chuti, tak dvacet a víc let tomu nazad... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od bjukemen »

..aha kedze mam 30,tak vtedajsie ruske vajce som nestihol okostovat
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Utěsňovač chladiče

Příspěvek od Pedro »

Byl tam kousek nejake rybicky.
A bylo jedle,takove nesynteticke...
Od chladice k bufetu
:-)
Odpovědět