tvorba "šlemu"
Moderátor: Colommbo
Myslím, že to má vplyv aj v súvislosti s chladičom. Chladič je dimenzovaný tak, aby zabezpečil účinné chladenie aj v letných horúčavách. V zime zabezpečí to, že teplota chladiacej kvapaliny na vstupe do motora má výrazne nižšiu teplotu. Termostat reguluje a udržiava teplotu na výstupe z motora. Veľké rozdiely v teplote chladiacej kvapaliny na vstupe a výstupe z motora by tiež mohli mať vplyv na kondenzáciu vlhkosti.
No na audině nemám šlem na víčku,ale v hadici odvětrání ventilového víka,co vede do filtru..Kondenzuje to pěkně teda,sem tam je i kapička vody.No ale u mě je to tím,že jezdím na LPG,což obsahuje více vodních par a v zimě je to daleko znatelnější..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Tak po spálení je to samozřejmost..Jelikož mám karburátor,tak startuju na plyn vždycky,tak že myslím,že dokud se neprohřeje reduktor a celý vršek motoru,tak to kondenzuje..Co jiného by to bylo,voda mi neubývá a dělá to pokaždé jen v zimě..Ted budu měnit olej,konečně dám pryč tu 15W-40 Vyzkouším 5W-40,ten jsem ještě nezkoušel,co auto mám..FF píše:...ja tam mám tiež LPG... ...ale zvýšený obsah vodných pár?... ...snáď až po spálení!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Dobrý večer,
já jezdím se zakrytým chladičem po malém městě celou zimu a na motoru mám 2x přeloženou vlněnou houni tak, že se nikam nezamotá,a mám omezený únik tepla z motoru při stání mezi nakupováním v obchodech. Ještě nikdy se mi v teplotách pod OC, aby se rozběhly větráky.
Zkuste dát na chladič 2x přeloženou netkanou textilii, bpř z nového nábytku, nebo tak, já mám tmavě šedivou a není moc vidět. V autě a motoru je teplo.
Jinak by jedil diesel neustále studený. Když jedu 20 km z kopce, posunu text dolů a je odkryto cca. 20% chladiče. Když dám topení naplno a ot. větráku na 2, teplota jde dolů pod 90. Takže přehřátí motoru opravdu nehrozí. Je to problém s kondenzací vody ve studených částech těchto motorů, mají nějakou kostrukční vadu, kdysi se to zde probíralo.
Motory již neberou 10l/ 100 km, tak kde se to teplo má brát?:)
A automatické žaluzie jaksi automobilky nedávají, stále se jen snižuje spotřeba.
já jezdím se zakrytým chladičem po malém městě celou zimu a na motoru mám 2x přeloženou vlněnou houni tak, že se nikam nezamotá,a mám omezený únik tepla z motoru při stání mezi nakupováním v obchodech. Ještě nikdy se mi v teplotách pod OC, aby se rozběhly větráky.
Zkuste dát na chladič 2x přeloženou netkanou textilii, bpř z nového nábytku, nebo tak, já mám tmavě šedivou a není moc vidět. V autě a motoru je teplo.
Jinak by jedil diesel neustále studený. Když jedu 20 km z kopce, posunu text dolů a je odkryto cca. 20% chladiče. Když dám topení naplno a ot. větráku na 2, teplota jde dolů pod 90. Takže přehřátí motoru opravdu nehrozí. Je to problém s kondenzací vody ve studených částech těchto motorů, mají nějakou kostrukční vadu, kdysi se to zde probíralo.
Motory již neberou 10l/ 100 km, tak kde se to teplo má brát?:)
A automatické žaluzie jaksi automobilky nedávají, stále se jen snižuje spotřeba.
Jenom si dovolím upozornit, že otázka rozběhu větráku/-ů na chladiči je výhradně o teplotě chlad. kapaliny (ať už v hlavě motoru, komoře termostatu či samotném chladiči), nikoli o teplotě jednotlivých částí motoru. Přitom některé jeho díly či periferie/příslušenství vyžadují vlastní chlazení přinejmenším sáláním, ne-li přímo prouděním vzduchu/ofukem. To je ostatně také jeden z důvodů, proč se průchod vzduchu motorovým prostorem často řeší v aerodynamickém tunelu. A tuto práci, pokud byla konstrukérem poctivě odvedena, samozřejmě každé samo-domo úspěšně zmaří...Mav píše:... Ještě nikdy se mi v teplotách pod OC, aby se rozběhly větráky. ...
A tuto práci, pokud byla konstrukérem poctivě odvedena, samozřejmě každé samo-domo úspěšně zmaří...
pri pomalej jazde do kopca tiez nemas ziaden ofuk
a motor sa teda namaha maximalne ...
napr hore Certovicou, alebo zo Strby na Strbske pleso
a poctivy konstrukter rata aj s touto moznostou ...
ja rozmyslam nad tym samozrejme zakryt len chladic ...
na kratke trasy v zime by to snad mohlo znizit spotrebu ...
pri pomalej jazde do kopca tiez nemas ziaden ofuk
a motor sa teda namaha maximalne ...
napr hore Certovicou, alebo zo Strby na Strbske pleso
a poctivy konstrukter rata aj s touto moznostou ...
ja rozmyslam nad tym samozrejme zakryt len chladic ...
na kratke trasy v zime by to snad mohlo znizit spotrebu ...
Třeba na octávky se prodávají velké lesklé fošny na přední vrchní mřížování. Spotřebu to sníží určitě, neboť to zlepší aerodynamiku vozu
Důkaz toho byl v jednom dílu Top Gearu, kdy sice málem uvařili na solném jezeře Dodge Challanger, ale po nájezdu izolačkou na předek vozu z něj vymáčkli ještě vyšší rychlost.
Důkaz toho byl v jednom dílu Top Gearu, kdy sice málem uvařili na solném jezeře Dodge Challanger, ale po nájezdu izolačkou na předek vozu z něj vymáčkli ještě vyšší rychlost.