Toyota avensis 2.0 D-4D

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
draslik2

Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od draslik2 »

Dobrý den , můžete mi někdo poradit jaký mot.olej vybrat do Toyoty avensis 2.0 D-4D (93KW bez DPF) rok výroby 2009,najeto 100000km.Do současnosti byla výměna oleje prováděna v aut.servise,poslední náplň nějaký shell 5w-30. Manuál doporučuje normy ACEA B1,API CF-4 nebo CF , doporučená viskozita je 5w-30.Po prostudování mazacích plánů na internetu, jsem zvažoval Mobil ESP Formula 5W-30 ,ale po přečtení tohoto fóra v tom mám totální chaos.Dík za každou radu a názor. V týdnu auto jezdí častěji kratší trasy(častější starty) o víkendu delší,v letní sezóně pak několikrát chorvatsko aj.
Naposledy upravil(a) draslik2 dne čtv led 22, 2015 9:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od jerome »

Hodne pri vybere oleja zalezi na tom ake trasy sa jazdia. Krátke dlhšie počet startov atd. Podľa toho sa stanovuje SAE oleja a dĺžka vymeny.
p.s. Tu ACEA B1 ti tu asi neschvali nikto resp. možno jeden :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od Colommbo »

Možno aj viem, kto že to bude... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od Jezevcik »

Výrobce doporučí B1, ale zároveň připouští API CF :D . To je vidět, co je prvotním zájmem. Není na to dokonce nějaký regulační předpis? Vypadá to, jako by výrobci byli někomu povinováni a jako první zpívali jeho píseň.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od Pitris »

Já doporučím 5w40 B3(B4) s výměnou po 10-ti tkm.... a záleží na ceně jakou chceš investovat, ale »
NOP píše:Před nějakým časem, rozumněj lety, mi Pitris do Avensisu s dieselem 93 kW bez DPF doporučil několik olejů 5w40, ACEA B4, ačkoliv výrobce doporučoval ACEA B1 a já do té doby používal B1,B5 i C2 5w30. Mezi těmi doporučenými oleji byl i Q8 Formula Excel 5w40, který byl i cenově zajímavý, a tak jsem do toho šel. Tehdy to auto mělo najeto cca 60 tis. km. Do dneška nelituji a tvrdím, že ten olej udělali snad přímo pro tento motor. Především v zátěži, pod plynem v kopcích nebo na dálnici, to bylo něco úplně jiného, než jsem byl do té doby zvyklý, myslím tím jak zvukový projev, tak i to, jak to akcelerovalo nebo než se ten motor zahřál, bez jakýchkoliv do té doby běžných kovových zvuků, pokud tam byly ty předchozí oleje (např. Total INEO ECS 5w30 ale i jiné). Prostě já měl pocit, jako by mi někdo ten motor vyměnil, rozdíl byl neskutečný a kdybych to na vlastní kůži nezažil, asi bych nevěřil. ( AVE Pitris :wink: :wink: :wink: :wink: )
Snad jediným "negativem" byla asi o 0,1 l vyšší spotřeba, jinak samá pozitiva a já za sebe mohu tento olej jenom doporučit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od bjukemen »

odporucam to co aj Pitris, napr Total Quartz Energy 5w-40 , Q8 Formula Excel 5w40, atd vyber si pripadne nejake ine a napis, ale kvaliotnych olejov je vela, ps Snaz sa vyhnut olejom co maju uvedenu normu C nieco
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
draslik2

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od draslik2 »

Zvažuji ten Q8 Formula Excel 5w40,jelikož už ho na tomto motoru vyzkoušel a nadmíru vychválil NOP.
Můžete mi někdo vysvětlit,jelikož jsem v tomto absolutní laik,proč se nedržet té viskozity 5w-30 ale zvolit spíše tu 5w-40 a jaký to bude mít přínos pro motor.A taky důvod sníženého intervalu výměny u tohoto oleje( z 15tkm na 10tkm) jak doporučuje Pitris.
Proč se vyhnout té normě C xxx z důvodu ,že je doporučen pro DPF nebo to má jiný důvod?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od jerome »

Pokial si nenapisal styl jazd tak tiez neviem preco mas zmenit viskozitu z 5W30 na 5W40 ani preco mas skratit interval vymeny z 15 na 10 tis. Ale ked sa rady uz uberaju tymto stylom tak skusim aj ja jednu : to je jedno aky olej das hlavne ho men po 15tis. aj s filtrom :wink: :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od bjukemen »

minimum ludi jazdi tak aby si mohlo dovolit menit olej az po 15 tis km

olej bez C preto ze DPF nemas a nevidim dovod to dalej rozoberat, x krat sa to prebralo, do motora bez DPF olej bez C do motora s DPF olej s C
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od jerome »

bjukemen píše:minimum ludi jazdi tak aby si mohlo dovolit menit olej az po 15 tis km
Aha tak toto som nevedel. :wink: Takze ako e1H pise vsetci jazdia okolo komina ? :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Toyota avensis 2.0 D-4D

Příspěvek od Pitris »

Vzhledem k tomu, že je to tu už několikrát napsáno, tak jenom ve zkratce (a s odkazy)....
draslik2 píše:....proč se nedržet té viskozity 5w-30 ale zvolit spíše tu 5w-40 a jaký to bude mít přínos pro motor....
Olej 5w40 je teplotně (a výkonově) zatížitelnější než při provozní teplotě motoru ten "řidší" 5w30.
....v letní sezóně pak několikrát chorvatsko.... Krom toho lépe vymezí vůle v motoru.
draslik2 píše:....důvod sníženého intervalu výměny u tohoto oleje( z 15tkm na 10tkm) jak doporučuje Pitris....
Při kratších jízdách se olej nestačí dobře prohřát a zůstávají v něm kyseliny z nedostatečného spálení paliva a voda vzniklá kondenzací http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... orovy-olej
....V týdnu auto jezdí častěji kratší trasy(častější starty)....
draslik2 píše:....Proč se vyhnout té normě C xxx z důvodu ,že je doporučen pro DPF nebo to má jiný důvod?
Pokud bude olej už ACEA C"něco"-10 (nebo 12) tak není důvod se olejům pro DPF vyhýbat, protože už jsou jinak - pro motor už neškodně - aditivované než dřívější C"něco"-04, 07 nebo 08 (je to rok schválení)
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... roby-oleju hlavně zcela dole DŮSLEDKY PRO PROVOZ OLEJŮ :shock:
Millers Oils 12.3.2013 píše:Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si uveřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.
Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.
Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět