Ano aj Sachs su komfortnejsie Kayaby su tuhsie ale zas lepsie "sedi" auto na ceste. Horsie je to potom na klasickych hrbatych SK cestachNOVON píše:Jj MEYLE tlumice jsou komfortneji naladene.Ja mam na O1 tlumice KAYABA EXCEL-G a ty jsou dost tuhe,uz bych je na oktu nedal...
tlumič pérování
Moderátor: Colommbo
Re: tlumič pérování
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: tlumič pérování
rousini: Pro jistotu doporučuju posadit do auta spolujezdce, jinak PP kolo je méně zatížené a odskakovat a prokluzovat asi může. Tlumič není vyteklý?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: tlumič pérování
Zítra omrknu...
S tím spolujezdcem? Já mám jen 75kg a ani jednou neodskočilo LP, ale něco na tom taky může být.
S tím spolujezdcem? Já mám jen 75kg a ani jednou neodskočilo LP, ale něco na tom taky může být.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: tlumič pérování
Myslím že by to mohlo tak být. Koukni někdy na přední pneu po sezoně, uvidíš že PP je vždycky víc "odřená"
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: tlumič pérování
Na ten tlumič v garáži nevidím. Omrknu ho při přezování. Jsou nějaké spolehlivé a méně spolehlivé metody na kontrolu tlumičů?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: tlumič pérování
Obávám se, že bez demontáže asi ne. Takové ty všelijaké testovací stolice jsou imo na stolici
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: tlumič pérování
No to při tom nájezdu už tam člověk namontuje nový, když musí platit práci...
Ale jinak jízdní vlastnosti nijak zhoršené nepozoruju. Možná je PP kolo míň zatížené a dřív hrábne. To bych bral, ale ono začne odskakovat.
Ale jinak jízdní vlastnosti nijak zhoršené nepozoruju. Možná je PP kolo míň zatížené a dřív hrábne. To bych bral, ale ono začne odskakovat.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: tlumič pérování
Je "křivé" (správně řečeno - postrádá uniformitu) a slabší tlumič ho v kombinaci s dalšími vůlemi v zavěšení "neudrží".rousini píše:...Možná je PP kolo míň zatížené a dřív hrábne. To bych bral, ale ono začne odskakovat.
Re: tlumič pérování
Myslíš nějak ošmajdané vlivem nesprávné geometrie?Jerry3 píše:Je "křivé" (správně řečeno - postrádá uniformitu) a slabší tlumič ho v kombinaci s dalšími vůlemi v zavěšení "neudrží".rousini píše:...Možná je PP kolo míň zatížené a dřív hrábne. To bych bral, ale ono začne odskakovat.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: tlumič pérování
Myslím, že se jedná o "házivost" - tady asi spíš vertikální než horizontální.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: tlumič pérování
Ano, narážel jsem na radiální házivost, ale také na nerovnoměrné rozložení hmoty v pneumatice - bez ohledu na dobré či špatné vyvážení (to se tady neprojeví) kola.
Re: tlumič pérování
Možné to je, i když nijak moc závaží na tom kole není. To by musel být velký souběh náhod, aby naproti šišce bylo zase více materiálu, který eliminuje příznaky na vyvažovačce. Tím to nechci rozporovat, ale jen tak nahlas uvažuji.
Jako jsou to vyjímečné situace, párkrát za rok... Příští letní sezónu nasazuji nové gumy, vlastně za chvíli i zimáky napoví.
Jako jsou to vyjímečné situace, párkrát za rok... Příští letní sezónu nasazuji nové gumy, vlastně za chvíli i zimáky napoví.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: tlumič pérování
Jenže nerovnoměrnost rozložení hmoty v těle pneumatiky (někde je více materiálu v běhounové části, což je "vyváženo" větším množstvím materiálu v bočnicích či v patce na opačné straně) nemusí s vyvážením celého kola souviset a třeba uvolnění kostry v jistém místě se na vyvažovačce nijak neprojeví, avšak při jízdě ano.
Např. v mé sadě ještě původních letních pneu má jedna větší valivý odpor, což se projevuje táhnutím k jedné straně, pokud je kolo s inkriminovanou gumou zrovna na přední nápravě. Na samotné gumě ani na vyvažovačce nic vidět není, všechny gumy jsou po cca 25 tis. naprosto rovnoměrně a díky pravidelnému přehazování i stejně ojeté, a to ani ne z poloviny. Je mi líto je vyhodit, ale zároveň je mi jasné, že problém (kterého by si možná někdo jiný ani nevšiml) vyřeší až kompletní výměna obutí.
Např. v mé sadě ještě původních letních pneu má jedna větší valivý odpor, což se projevuje táhnutím k jedné straně, pokud je kolo s inkriminovanou gumou zrovna na přední nápravě. Na samotné gumě ani na vyvažovačce nic vidět není, všechny gumy jsou po cca 25 tis. naprosto rovnoměrně a díky pravidelnému přehazování i stejně ojeté, a to ani ne z poloviny. Je mi líto je vyhodit, ale zároveň je mi jasné, že problém (kterého by si možná někdo jiný ani nevšiml) vyřeší až kompletní výměna obutí.
Re: tlumič pérování
Hmm, to jsou zajímavé poznatky. S tím táhnutím ke straně si mě dostal. V životě bych neřekl, že může být taková kusová variabilita. Dej výrobce gumy (čina to asi nebude...).
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: tlumič pérování
Jde o GoodYear. Ta inkriminovaná guma je vyrobena v jiném týdnu než zbývající tři. Bohužel jedna z těch třech navíc není úplně "kulatá"...
Jinak už od neděle jezdím na zimních kolech (gumy Nokian) a vše OK. Tedy až na to, že jsem tím přezutím na vás poslal zimu a sníh...
P.S.: Gumařina je jedna velká alchymie. Koukal jsem na testy zimáků a v testech snad všech rozměrů opět zvítězil Continental TS 860. Mám je na služební Oct.02 4x4 a při každém nasazení zatáčky mne vyloženě se.ou.
Jinak už od neděle jezdím na zimních kolech (gumy Nokian) a vše OK. Tedy až na to, že jsem tím přezutím na vás poslal zimu a sníh...
P.S.: Gumařina je jedna velká alchymie. Koukal jsem na testy zimáků a v testech snad všech rozměrů opět zvítězil Continental TS 860. Mám je na služební Oct.02 4x4 a při každém nasazení zatáčky mne vyloženě se.ou.