best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, MO

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

tennant

best pao-ester oil Fuchs, Gulf, Motul, Yacco, Ravenol, MO

Příspěvek od tennant »

Ahoj, rozhoduji se mezi oleji Gulf Competition 5W40 a TITAN RACE PRO S 5W40.

Clio sport 172, víkendovka, krátká převodovka, svižnější jízda po okreskách.

http://www.gulfoil.ie/pdf/Gulf-Competit ... U1111).pdf
http://www.fuchsnet.gr/data/PID/101454_PID.pdf

Gulf se mi asi líbí více, jen si nejsem jist zda je vhodnější pro použití mimo okruh. Podle opieoils.co.uk použití mimo okruh problém není. Rád se ale optám i zkušenšjších zde :)

Díky!
Naposledy upravil(a) tennant dne úte říj 24, 2017 10:17, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nabídka TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Durex »

Ono to bude nejspíš jedno. Osobně tyto oleje neznám a nemám osobní zkušenost s výše zmíněným motorem. Z papírového hlediska má Titan větší kinem. viskozitu. Gulf má dobrý TBN. U Titanu v tech listu chybí. Ani s jedním olejem chybu neuděláš. Já bych možná bral Gulf,protože se mi moc líbí Ford GT40 :lol:

Nicméně v mém konkrétním případě pokud bych si koupil tuhle hračku a častěji jí výkonově využíval,tak bych dal přednost oleji viskózního rozpětí 10w50 a pod ...
Naposledy upravil(a) Durex dne stř říj 11, 2017 13:29, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
tennant

Re: nabídka TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od tennant »

Durex píše:Ono to bude nejspíš jedno. Osobně tyto oleje neznám a nemám osobní zkušenost s výše zmíněným motorem. Z papírového hlediska má Titan větší kinem. viskozitu. Gulf má dobrý TBN. U Titanu v tech listu chybí. Ani s jedním olejem chybu neuděláš. Já bych možná bral Gulf,protože se mi moc líbí Ford GT40 :lol:
nekde na foru jsem vycetl ze Titan by mel mit: TBN - 10,5; Noack - 6,6%; HTHS - 4,2
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Durex »

Při každoročních kratších výměnách to bude opravdu jedno. Ale je to jen můj názor. Ber to podle sympatií ke značce,barevnosti obalu a hlavně moc dlouho nad výběrem nepřemýšlej. Spíš se zaměř na ostatní provozní náplně,filtry,svíčky a podvozek. Protože podvozek a brzdy dělají rychlost :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Pitris »

Jak píše Durex - oba budou svou práci odvádět dobře. Podstatné je ale olej měnit včas, a když jak píšeš ...."svižnější jízda po okreskách".... tak bych měnil tak po 7-8tkm max.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Shi »

Já bych si pořádně prohlídl oba katalogové listy a snažil bych se odhalit, co se mi výrobce pokouší mezi řádky naznačit.

Gulf:
" All the oils incorporate a top-of-the-range
additive system which, in other products, attains the high international specifications such as ACEA A3/B4
and API SL/CF."

a pak také

Use in Passenger Vehicles:
While these oils are excellent for motorsport use, they are not recommended for use in road cars, especially if the car or its engine is still under the original manufacturers’ warranty.

Jinými slovy aditivační balíček O.K. na úrovni API SL, nicméně nikde ani nenaznačují, že by výsledek, tj směs oleje a aditiv budou vhodné pro jiné než závodní nebo okruhové používání. Vzhledem k potenciálním změnám ani tak nemusí jít jen o ujeté kilometry, ale i o to jak dlouho je olej v motoru (oxidace oleje).


Oproti tomu TITAN RACE PRO S 5W-40

... maximum margins of protection during periods
of fast road or competition use.


Recommended for use where the following
specifications are quoted
API SN / SM / SL
...

Já tam vidím modernější aditivační balíček (API SN), explicitní potvrzení vhodnosti pro silniční použití.
Já bych si na uvedené použití vybral spíš Fuchse.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Durex »

Taky sem si to četl a právě z důvodu API SL bych zůstal u Gulfu :lol: Jinak tyhle pohádky moc nečtu,protože někdy mám pocit,že ačkoliv se jedná o jednu identickou lahev,tak podle popisu v různých řečích se jedná o různé oleje :lol: Navíc ten popisek mě přijde psanej pro průměrného moc nechápajícího Amíka. Kinematická viskozita a TBN jsou u obou na hodně dobré úrovni. Titan bude mít možná lepší základ. Čistě papírově bude Titan lepší. Nícméně při silničním byť ostrým provozu a zkráceným intervalu je to jedno. A když už,tak bych šel stejně do 10w50,10w60 :twisted:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
tennant

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od tennant »

Shi píše:Já bych si pořádně prohlídl oba katalogové listy a snažil bych se odhalit, co se mi výrobce pokouší mezi řádky naznačit.

Gulf:
" All the oils incorporate a top-of-the-range
additive system which, in other products, attains the high international specifications such as ACEA A3/B4
and API SL/CF."

a pak také

Use in Passenger Vehicles:
While these oils are excellent for motorsport use, they are not recommended for use in road cars, especially if the car or its engine is still under the original manufacturers’ warranty.

Jinými slovy aditivační balíček O.K. na úrovni API SL, nicméně nikde ani nenaznačují, že by výsledek, tj směs oleje a aditiv budou vhodné pro jiné než závodní nebo okruhové používání. Vzhledem k potenciálním změnám ani tak nemusí jít jen o ujeté kilometry, ale i o to jak dlouho je olej v motoru (oxidace oleje).


Oproti tomu TITAN RACE PRO S 5W-40

... maximum margins of protection during periods
of fast road or competition use.


Recommended for use where the following
specifications are quoted
API SN / SM / SL
...

Já tam vidím modernější aditivační balíček (API SN), explicitní potvrzení vhodnosti pro silniční použití.
Já bych si na uvedené použití vybral spíš Fuchse.

na to jsem take koukal, ale.. psal jsem do http://www.opieoils.co.uk s radou ktery olej je vhodnejsi na beznou jizdu, odpoved:

Hi,

Out of the Two oils specified, I would choose the Gulf Competition 5w40 based on the fact its for daily driving use and its the cheaper of the two.

If you were to use the car for track days the Pro s would be the better choice.

Regards
Jack
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Shi »

Možná jsem paranoidní, ale podle mě když výrobce do technického listu uvede "not recommended for road use" a já hodlám praktikovat "road use", tak tady něco nesedí.

Ano, technický list je kompromisem marketingu, inženýringu a vlivu právního oddělení, ale pokud Fuchs u racing oleje uvede, že jeho produkt je vhodný i pro road use a Gulf uvede, že jeho produkt není vhodný pro road use, tak to může mít mnoho různých důvodů včetně toho, že Gulf má opatrnější právníky než Fuchs.

Ale jak Gulf tak Fuchs jsou v businessu, aby vydělávali prachy a prodávali co nejvíc oleje, takže na právníky je v obou firmách tlak, aby nebyli přehnaně opatrní.

Ono to "not suitable for road use" nemusí znamenat nic, ale taky to může souviset tím, že okruhový olej:
- nemusí optimálně fungovat za studena,
- nemusí obsahovat tolik detergentů (čistící schopnost),
- nemusí obsahovat tolik disperzantů (schopnost udržet bordel ve vznosu),
- nemusí řešit ochranu katalyzátoru,
- může mít poměrně vysoké číslo TAN a v tom okamžiku má informace o TBN bez informace o TAN má malou vypovídací schopnost o reálné alkalické rezervě.
- může rychleji oxidovat než silniční oleje, rychleji se mohou rozpadat estery, než je obvyklé u silničních olejů.
- otázkou může být i to jak moc je dořešeno smršťování a expanze těsnění vlivem základového oleje
- potenciálně hromada dalších věcí o kterých nikdo z nás laiků skoro nic neví.

Obávám se, že "Jack" nemá o mnoho informací více, než máme my a to jeho "based on the fact its for daily driving use" je v přímém rozporu s tím, co je psáno v datasheetech.
Naposledy upravil(a) Shi dne čtv říj 12, 2017 14:51, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Durex »

Ano,vím kam míříš a míříš správně. Použití vyloženě race oleje je kontraproduktivní v běžném provozu,neboť provozní podmínky a výměny oleje jsou diametrálně odlišné. A je pravda,že nikde není výslovně psáno,že splňuje normy API SL a pod. A čím víc to zkoumám,tak zjišťuji,že je to opravdu race olej a že ho nemají na každém rohu ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
tennant

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od tennant »

GUlF by měl splňovat A3/B4, SL/CF
TITAN SJ, SL, CF, A3/B3, BMW & Mercedes

ještě jsem pokoukával po Ravenol RUP/RSC ty by měli být dokonce i SN, Ravenol ale asi nebude čistý PAO/ester, nebo se pletu?

Jinak olej měním po 4-5 tis km :)
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od BigBang »

Byť mám rád závodní „Gulf týmy“, vybral bych bez přemýšlení Fuchse. Ono se to nezdá, ale ten Fuchs má o dost vyšší kinemat. viskozitu. Proč na to narážím? Jednoduše proto, že se mi momentální olej (MO XF 5w-40) ztrácí víc než předchozí (Repsol TDI 505.01). Projížděl jsem listy a ten MO má o 0,5 mm2/s nižší viskozitu :idea:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Jerry3 »

Škoda, že se oleje Fuchs nějak vytratily z nabídky kamenných obchodů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Pitris »

Jestli Ravenol 5w40, tak RAVENOL RCS Racing Competition Synto
lefort píše:Tak mi ještě před zakoupením změnili recepturu mnou vybraného oleje RCS racing 5W40. https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w ... w40-racing
Píší, že obsahuje zákl. oleje sk. V a velký podíl PAO + aditiva na bázi wolframu a molybdenu pro snížení opotřebení motoru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvek od Durex »

BigBang píše:Projížděl jsem listy a ten MO má o 0,5 mm2/s nižší viskozitu
Na 0,5 mm2s-1 při 100 stupních bych velké závěry nestavěl a už vůbec né u nově poskládaného motoru. Navíc v průběhu ježdění se bude kinematická viskozita vlivem ředění palivem dost měnit. Taky sem přesvědčen,že olej,který má parametry dané v technickém listu,se bude šarže od šarže měnit a nebude se striktně držet hodnot v technickém listu,který byl zhotoven z určité šarže ... Ostatně i výrobci se sychrují větou,že údaje uvedéné v technickém listu jsou typické,ale nikoliv závazné ...

Proto beru udáje z technického listu jako vodítko pro hrubé porovnání,ale né jako nějaké zaklínadlo (ale přiznávám,že sem na tom taky dost ujížděl,třeba při hledání vhodného oleje do BMW R1150GS) Teď sem moudřejší a vím,že jsou i jíné kritéria,než jen kinematická viskozita.

Ale jak již zaznělo,tak bych byl také pro olej schválený pro běžné použití. Ten Gulf by to sice plnit měl,ale výslovně neplní. pokud to bude jako silniční závodnička,s výměným intervalem 5000 km,tak bych použil i ten Gulf.

Kdybych v této situaci byl já,tak si vyberu méně exotické oleje viskóznější třídy. Třeba Q8 Formula F1 10W-50
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět