Test motorovych olejov
Moderátor: Colommbo
Test motorovych olejov
Toto som teraz nahodne nasiel.Neviem ci ide o reklamu alebo skutocny test motor.olejov ale za pozretie to stoji.Su tu snad vsetky znacky olejov + viskozít http://kixxengineoil.blogspot.sk/2015/0 ... ngine.html
Re: Test motorovych olejov
Ani jedno, ani druhé, jednoduše kravina.Návštěvník píše:...Neviem ci ide o reklamu alebo skutocny test motor.olejov...
Re: Test motorovych olejov
Skutečný test motorových olejů vypadá úplně jinak, a toto už tady proběhlo před časem.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Test motorovych olejov
Vypovídací hodnota o vlastnostech oleje za provozu je rovna nule, podobně jako kupř. tady:
https://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ
Chápu, že lidi neznalé to ale může vyděsit...
https://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ
Chápu, že lidi neznalé to ale může vyděsit...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Test motorovych olejov
Jedna z mála věcí která se dá dobře testnout u olejů, jsou nízkoteplotní vlastnosti - resp. jeho tekutost ....v mrazáku....a jde to i doma
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Test motorovych olejov
Proč nejde vyzkoušet tepelnou stabilitu olejů tím, že se zahřejí?
Re: Test motorovych olejov
a čo by si asi tak meral?
olej má x funkcií a otestovať ich v reálnych podmienkach, pritom to merať pred, počas a po teste stojí čas a peniaze. Veľa času a veľa peňazí.
olej má x funkcií a otestovať ich v reálnych podmienkach, pritom to merať pred, počas a po teste stojí čas a peniaze. Veľa času a veľa peňazí.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Test motorovych olejov
mnd: V tom porovnávání v mém odkazu z YT jsou oleje Castrol a orig. BMW ve skleněných baňkách po dobu víc jak hodinu vystaveny teplotě 400°C (tedy doufám, že jsou to stupně Celsiovy.) Myslíš, že to jsou podmínky odpovídající provozním podmínkám oleje v motoru...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Test motorovych olejov
400°C to asi nebude, protože teplota vzplanutí je okolo 240°C, ale to je nakonec jedno. Podstatné je, že oba měli (snad) stejné podmínky a jeden z nich to zvládnul lépe.
Podobně ten úvodní odkaz na test, některé oleje nezvládly teplotu v laboratorní baňce, jak pak budou zvládat zatížení v motoru, kde budou podmínky ještě horší. Já si z toho beru to, že viskozita má málo společného s tepelnou stabilitou oleje.
Podobně ten úvodní odkaz na test, některé oleje nezvládly teplotu v laboratorní baňce, jak pak budou zvládat zatížení v motoru, kde budou podmínky ještě horší. Já si z toho beru to, že viskozita má málo společného s tepelnou stabilitou oleje.
Re: Test motorovych olejov
Toto si nemyslím. Žiaden motor neohrieva olej v kuse na jednom mieste na tak vysoké teploty. Olej sa síce dostane v motore na miesta kde je aj väčšie teplo, ale nikdy tomu teplu nie je dlhodobo vystavený, lebo prúdim motorom.mnd píše:...některé oleje nezvládly teplotu v laboratorní baňce, jak pak budou zvládat zatížení v motoru, kde budou podmínky ještě horší.
Re: Test motorovych olejov
Někteří holt mají onu vzácnou schopnost udělat si ze všeho naprosto špatný závěr.mnd píše:...Já si z toho beru to, že viskozita má málo společného s tepelnou stabilitou oleje.
Re: Test motorovych olejov
Ano, ale aby test mohl proběhnout v nějakém rozumném čase, tak olej zahřejí na vysokou teplotu a přiměřeně dlouhý čas. Některé oleje i tyto kruté podmínky zvládly, jiné ne. Olej který to zvládnul v testu to zvládne i v motoru. Nemyslím si, že je ten test všeříkající, ale úplně zbytečný není.e1H píše:Toto si nemyslím. Žiaden motor neohrieva olej v kuse na jednom mieste na tak vysoké teploty. Olej sa síce dostane v motore na miesta kde je aj väčšie teplo, ale nikdy tomu teplu nie je dlhodobo vystavený, lebo prúdim motorom.mnd píše:...některé oleje nezvládly teplotu v laboratorní baňce, jak pak budou zvládat zatížení v motoru, kde budou podmínky ještě horší.
Re: Test motorovych olejov
A podle čeho soudíš, že "to zvládnul"? Snad ne podle těch fotek? A co vlastně zvládnul? Něco, co v motoru vůbec nenastává? Vždyť je to nebetyčná hloupost!mnd píše:... Olej který to zvládnul v testu to zvládne i v motoru...
P.S.: Není problém dodat olej, který tenhle "test" zvládne, akorát se nebude hodit k dlouhodobému mazání běžného spalovacího čtyřdobého motoru.
Re: Test motorovych olejov
mnd, tvoj záver je chybný. Lebo síce olej A môže zvládnuť vyššiu tepelnú záťaž ako olej B, ale to neznamená, že jeho mazacie vlastnosti budú tiež lepšie. A na rovinu, v dnešnej dobe nie je problém s tým, že by oleje nezvldádali tepelné zaťaženie, lebo xW-20-ky a podobné zvládnu to, čo bolo napr. 10-15 rokov dozadu doménou lepších 40-ok. Dnes je problém s čistením motora, dekarbonizáciou, s palivom v oleji, atď. Zadretie motora kvôli nízkej tepelnej odolnosti je vec ktorá dnes už pri moderný motorových olejoch naozaj nehrozí.
Re: Test motorovych olejov
E1h: Můj názor není chybný o nic víc než tvůj. Test ani já netvrdím nic o mazacích schopnostech oleje. Od začátku píšu o tepelné odolnosti.
Čistota motoru úzce souvisí právě s tepelnou odolností. Přepálený olej nejen že motor nečistí od nečistot vznikajících běžným provozem, ale sám motor znečišťuje produkty tepelné a oxidační degradace oleje. (viz baňky v testu)
Čistota motoru úzce souvisí právě s tepelnou odolností. Přepálený olej nejen že motor nečistí od nečistot vznikajících běžným provozem, ale sám motor znečišťuje produkty tepelné a oxidační degradace oleje. (viz baňky v testu)