Test motorových naft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

realista

VERVA

Příspěvek od realista »

Nikdy jsem si nemyslel, že na autě se pozná kvalita nafty, tankuji zásadně VERVA Diesel do OCTAVIE TDI. V Pule mně již došla nafta, tak jsem natankoval z chorvatské INA a vracel se tou samou cestou. Bohužel rozdíl byl značný, chod motoru výrazně hlučnější a tah také horší. Asi na rozdílné kvalitě naft něco bude.
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Re: VERVA

Příspěvek od bastien »

realista píše:Nikdy jsem si nemyslel, že na autě se pozná kvalita nafty, tankuji zásadně VERVA Diesel do OCTAVIE TDI. V Pule mně již došla nafta, tak jsem natankoval z chorvatské INA a vracel se tou samou cestou. Bohužel rozdíl byl značný, chod motoru výrazně hlučnější a tah také horší. Asi na rozdílné kvalitě naft něco bude.
V Chorvatsku jsi tankoval Diesel nebo Eurodiesel?
VÁCLAV

Příspěvek od VÁCLAV »

Když naftu tak jedině BENZINAverva 100 cetanový číslo 60 tam mám jistotu a cenový rozdíl je zanedbatelný.shell je neúmérně drahá.
Návštěvník

Test motorových naft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Příspěvek od Návštěvník »

Tak václava rozhodně neposlouchejte ,protože verva 100 je sto oktanový benzín jak už napovídá název sám.Verva diesel je nafta se 60 cetanovým číslem
Návštěvník

Test motorových naft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Příspěvek od Návštěvník »

Pravdu však má v tom že je to opravdu nejlepší nafta v česku za jednoznačně nejlepší peníze. Vemte si w power který je shitha a navíc je o 3.50 kč dražší než obyč nafta kdežto verva jenom o korunu
VÁCLAV

oprava

Příspěvek od VÁCLAV »

kolega má pravdu ne verva 100 ale verva diesel to jsem se splet
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Nechci zobecňovat, ale tuhle jsme vzal u Benziny plnou nádrž Natural 95 a motor se občas jakoby zakuckal. Následovalo natankování OMV Carrera 95 a jezdí to bez kuckání jako dřív. Chod v nízkých otáčkách je citelně plynulejší. Takže i u Benziny se dá nabrat něco nedobrého.
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Příspěvek od bastien »

Shi píše:Nechci zobecňovat, ale tuhle jsme vzal u Benziny plnou nádrž Natural 95 a motor se občas jakoby zakuckal. Následovalo natankování OMV Carrera 95 a jezdí to bez kuckání jako dřív. Chod v nízkých otáčkách je citelně plynulejší. Takže i u Benziny se dá nabrat něco nedobrého.
Přesně tak, stačí, aby PHM opustila refinérii a děje se vůle boží.... U jedné pumpy (značkové), kterou mám za barákem a často tam jezdím, jsem kolikrát nabral dobrý, ale i špatný benzín. U nafty mi ty rozdíly vždy přijdou menší. Možná to je tím, že nafťák je výkonnější a lenost není tolik znát, protože se výkon motoru tolik nevyužívá.
Itall

Příspěvek od Itall »

Mám zkušenost jen s benzinem. U Shellu se mi skutečně stalo, že benzin nebyl dobrý - už tam nikdy netankuji, za ty ceny bych byl blázen. Benzina mívá benzin dobrý, ale bývá také drahá. U nás nyní Natural 95 za 33,20 Kč. Takže tam také ne. Nejlepší zkušenost mám asi s Agip. No, také je tam draho. Takže tankuji nejlevněji u ONO. Benzin tam není asi zázračný, ale žádný pozorovatelný problém se dosud nevyskytl.
modelář

Příspěvek od modelář »

bastien píše:U nafty mi ty rozdíly vždy přijdou menší. Možná to je tím, že nafťák je výkonnější a lenost není tolik znát, protože se výkon motoru tolik nevyužívá.
Dovoluji si připomenout, že např. 100kW "benzínových" = 100kW "dieselových", přičemž ve zrychlení z 0-100 km/h je ten benzíňák vždy lepší, což nejenže nepotvrzuje citovanou tezi, ale dokonce ji vyvrací. Přitom za ní stojí pouze smysly šálící subjektivní pocity, protože právě u nafťáku je jeho výkonu či spíše točivého momentu, jako funkce výkonu vztaženého k otáčkám motoru, využíváno mnohem častěji a naplno.
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Příspěvek od bastien »

modelář píše:
bastien píše:U nafty mi ty rozdíly vždy přijdou menší. Možná to je tím, že nafťák je výkonnější a lenost není tolik znát, protože se výkon motoru tolik nevyužívá.
Dovoluji si připomenout, že např. 100kW "benzínových" = 100kW "dieselových", přičemž ve zrychlení z 0-100 km/h je ten benzíňák vždy lepší, což nejenže nepotvrzuje citovanou tezi, ale dokonce ji vyvrací. Přitom za ní stojí pouze smysly šálící subjektivní pocity, protože právě u nafťáku je jeho výkonu či spíše točivého momentu, jako funkce výkonu vztaženého k otáčkám motoru, využíváno mnohem častěji a naplno.
Chápu, co píšeš. Pokud ale porovnám např. Fabii 1,4 16V 74 kW (98 okt) s 1,9 TDI 74 kW, pak se jeví ta nafta jednoznačně výkonnější a netřeba tolik mačkat plynový pedál (do kopce, při zátěži s klima), aby auto jelo stejně. Zrovna tak je celkem rozdíl mezi motorem se stejným papírovým výkonem s technologií pupa-tryska proti Common Railu. Kdy CR nedosahuje v počáteční fázi takového zrychlení. Je to jen opravdu o subjektivním dojmu. Po 20 letech, co mám různá auta vím, že benzinový motor bych za současných technologií nechtěl. Mám-li platit za objem motoru (kupní cena, pov. ručení), pak už vůbec není proč se rozhodovat pro benzin 1,6 nebo vyšší, když nafta udělá podstatně lepší službu.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nafta patří do kamen a plyn je na vaření :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Nafta patří do kamen a plyn je na vaření :wink:
Benzin šup do letlampy :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

bastien píše:Je to jen opravdu o subjektivním dojmu. Po 20 letech, co mám různá auta vím, že benzinový motor bych za současných technologií nechtěl. Mám-li platit za objem motoru (kupní cena, pov. ručení), pak už vůbec není proč se rozhodovat pro benzin 1,6 nebo vyšší, když nafta udělá podstatně lepší službu.
Zde by bylo spravedlivé dodat, za jakých že to vlastně podmínek. Poněvadž:
- palivo tankujeme na objem, nikoli na hmotnost, tedy toho benzínu tankujeme při stejném objemu o více jak 14% méně na hmotnost;
- nafta je v ČR zatížena menší spotřební daní, než benzín;
- nastavení podmínek pojištění podle objemu motoru je samo o sobě nesmyslné a ve světě se - na rozdíl od ČR - ani neuplatňuje;
- obvykle srovnáváme nepřeplňovaný benzínový motor s přeplňovaným dieselovým motorem, což rozhodně není férové srovnání;
- turbodiesel nemá výkonově na turbobenzín stejného objemu a stupně přeplňování ani náhodou;
- ony "současné technologie" benzínových motorů jsou známy desítky let a mnoho se na nich nezměnilo, jelikož v posledních cca 15 letech bylo výhodnější předvědčit zákazníka, že je "ze všech hledisek výhodnější" pořídit si turbodieselový motor, přičemž nejvýhodnější je to bezesporu pro samotného výrobce a jeho servisní síť;
- technologie turbodieselů za posledních 10 let sice neskutečně pokročily, ale dnes narazily na nepřekonatelné exhalační limity, pročež cesta vpřed vede jen přes zdokonalování a downsizing turbobenzínů;
- a na misce vah tak ve prospěch turbodieselu zbývá vlastně už jen jeho mírně vyšší tepelná účinnost.
Itall

Příspěvek od Itall »

Turbomotory jsou v současné době přecejen náchylnější na různé nemoci a diesel je nyní jen s turbem. Jsou také citelně dražší, než benzín bez turba, ale i s turbem. To se opravdu vyplatí jen někomu, kdo nalítá spoustu km po dálnici nebo jezdí na kradenou naftu (nebo ideálně obojí).
Odpovědět