Test benzínů - mazivost

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Colommbo »

L_U_K píše: ...pro klid v duši zustanu u Benziny a těch pár kapek VIFu si dodám sám :D .
Dělám naprosto totéž... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
adosM

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od adosM »

Colommbo píše:
L_U_K píše: ...pro klid v duši zustanu u Benziny a těch pár kapek VIFu si dodám sám :D .
Dělám naprosto totéž... :)
Já tankuju taky u benziny a leju prozměnu Millers aditiv. Ještě mám ale doma půlku balení vifu. Tak to občas střídám než to vypotřebuju. E85 tam už nepřijde.
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od L_U_K »

Zdravim. Zkusil jsem ze zvědavosti vzít benzin na Pap oilu protože slevnili sice ne jak ONO, ale i tak slušně. Navic jsem viděl jak od nich odjiždí cisterna Klacska a to je dost prestižní. A obsluha mi řekla jak jsem se ptal že benzin maj z terminálu čepro pod hlavičkou Slovnaftu a že se nemam bát. Tak na to teďka jezdim a nic ne normalního na autě nepozoruji.
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Příspěvek od L_U_K »

po týdnu kdy jsem tam již bez strachu vzal dalšich 30 litrů už se tam nebojim tankovat :D
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od L_U_K »

... a po třech tejdnech a několika minutach s kalkulačkou se vracim k Shellu a Pap oile pá pá......
Naposledy upravil(a) L_U_K dne ned led 18, 2015 17:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

Copak :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od L_U_K »

copak? průmerně cca. o 0,6 - 0.8 l / 100 zvyšená spotřeba, při mojem oblibenym kopcovym testu na úpatí rychlost o 10 km/h nišší a při intenzivní akceleraci při 2300-2400 ot./min. cejtitelný malililinkatý ale mnou pozorovaný "cuknutí" ... a to mi stačí, abych jako starej zkušenej šofér a človek co dokonale zná svý auto poznal, že prostě to není 100 % toho co chci a proto se vracim k benzinu kde tohle nikdy motor nedělal.....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

Rozumím Ti a moje otázka nebyla myšlena nijak špatně 8) Já jsem taky "punťa" na auto. Získal si svoji zkušenost s Pap oilem.... Já mám teď na ONO (s VIFem) asi 600km a co se týče jízdního projevu tak u Accordu nepozoruji žádnou změnu. Co jde o spotřebu, tak plusminus nejspíš stejná....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od L_U_K »

ano, je to zkušenost - jenže: prej udajně PaP jako když je součást MOLu bere z produktovodní sítě Čepra a tak asi bude mít podobnej benzin jako EO ale jako taky MOL kterej převzal LUKoila a i nově Agip. Když si to cely dam dohromady tak prostě nevim.... :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

A proto ten padoš na litr dám a budu VIFovat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od L_U_K »

... ano stará pravda se potvrdila: cena na totemu je vodítkem k tankování, ale rozhodující je pak výsledná cena za ujetej km. Když na totemu je např. o padoš vyšší než "někde" a druhej padoš dám za pár kapek VIFu a pak si spočitam to o čem je řeč - že auto míň žralo a líp (nejen pocitově) jelo... - není co řešit. :D
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od L_U_K »

...a pokračuji kde jsem počátkem roku skončil: celej leden a únor jsem jezdil jen na benzin od Benziny, ničim neaditivoval... a tady je zjednodušeně popsanej výsledek:
auto se chovalo stejně jak loni, předloni, i v 2012 a 2011 i 2010... a sešit si vedu přesně. Samozřejmě jsem šofér a né laborant takže nemůžu posoudit hodnoty mazivosti ani aromátů ani olefinů a jiný ...
ale co do jízdy auta prostě nepozoruji žádnou změnu po té co Natural 95 je již brán jen jako standardní benzin. Asi tak. :wink:
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od svara@ »

Dá se říct, že také tak nějak zkusím někdy tankovat jiný benzin, jinou značku. Zrovna teď ONO 95
+ VIF. Můj syn asi jinde ani netankuje a nic nepřidává. Motor 1,6 16V benzin v Meganu III. Jeho
manželka jezdí denně do práce 6 km. jedna cesta. Před třemi týdny jsme jeli do Pahy, do divadla.
Téměř celou dálnici - tempomat na 145 km/h. Ve čtyřech dospělých. To samé v noci domů.
Po Praze, rozjezdy, volnoběh. Motor šel bez jediného škobrtnutí. To samé můj bratr. ONO 95,
bez aditiv. Motor Honda 1,8 103 KW. Bez problémů. A co já. Neustále vymýšlím kde, co, jak, aby
motor fungoval tak jako těm dvěma, co nic neřeší. Múj švagr na feldě najeto 200 tisíc. Aditiv
vůbec nezná. Ten motor hučí, vybruje, ale jede jako vzteklej. Tak mě někdy napadá, jestli ta
moje péče má smysl. Co se týká spotřeby u mého auta, záleží hodně, skutečně hodně, na počasí.
S teplem jde spotřeba rapidně dolů a je jedno co mám zrovna v nádrži. Ta samá trasa, ten samý
styl, jenom rozdíl 15°C. Spotřeba o 0,5 l méně, ve prospěch tepla. A co vlhkost a tlak? Proč ty
motory těch mých příbuzných už dávno neprotestujou. Jestli to taky není tak trochu o té technice
samotné. Dieslová Fiesta šla nejlíp když bylo okolo 0, a měla za sebou aspoň 10 km jízdy. Peugeot
čím tepleji, tím menší spotřeba. Co na závěr. Budu pořád aditivovat, zkoušet jaký benzin je kde
lepší, jakou mám koncovku výfuku? Asi jo. Ale nevím, jestli ti, co to neřeší na tom nejsou stejně,
ne-li lépe. :wink: :?: :?: :?:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pedro »

Moji nejosobnejsi pratele,bydlici v Podkrkonosi na polosamote,v kopcich,maji tri vozy J znacek,z toho jedno je Madar. + Introse. Tankuji az na vyjimky u mistni ONO,nic neaditivuji,vetsinu cest couracky. Oleje levne celorocni,max 10tkm. Maji problem? Ne.
Ja ViFuju leta a taky zadny problem. Oleje jezdim levne,hustsi,menim po 5tkm. Ale nic nevymyšlim,vse funguje.
Tak to proste je.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Test benzínů - mazivost

Příspěvek od Pitris »

svara@ píše:.... nevím, jestli ti, co to neřeší na tom nejsou stejně, ne-li lépe. :wink: :?: :?: :?:
Jsou. Neřeší to :) Ale já aditivuji pro dobrý pocit :wink: Můj i motoru :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět