Pitris píše:... termospínač, který měl pouštět vpředu větrák jsem u každé škodověnky ... ale "obešel" a propojil s vypínačem, takže s větrákem už trable nebyly
Měl jsem to sice také tak, ale spíše preventivně, neboť když si člověk dokázal ohlídat těsnost, tedy i přetlak, tak s chlazením problémy nebyly. Zato s topením ano, zejména pak ve srovnání např. s Fiatem 125P, o Volze "carevně" nemluvě.
Ty škodovky však měly jednu zásadní výhodu, a to průchodnost terénem (ve smyslu trakce) + v zimě.
Jinak se mi na škodovkách nejlépe osvědčily šroubovací spony posbírané na autovrakovišti ze starých volv: měly nejlepší antikorozní ochranu, k tomu se daly silně utáhnout a nepovolovaly se.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
No, ty tehdější československé ji měly veškerou žádnou Sice se to - když byly správně namotané - nepovolovalo, ale holt to korodovalo ale to byl ten pásek + závlačka....
Máchal píše:Co se žigulíku (snad si myslel právě jeho) nedá upřít, je oproti škodovce komfort, lepší motor a hlavně v zimě topení
Ja som si upravil systém chladenia a mal som tam 2 termostaty. 1 povodný a 2. z Lady na reguláciu chladenia v zime. A že mi to kurilo viac než dostatočne-koho som zviezol neveril,že škodovka vie tak kurit i v zime. Problémom bola regulácia chladenia 1 termostat otváral prívod do výmenníka i chladiča a to potom teplota motora kolísala jedna radost a termostat išiel zošaliet.
Naposledy upravil(a) Brembo dne úte kvě 26, 2015 21:08, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Pitris píše:A co vím, tak u busů (Karosa 941) MHD se v létě blíží teplota oleje i 125-ti °C
WTF? To bych teda u dieselu nečekal. I když, velký turbo poblíž, náporák přes celých 15 (nebo 20) metrů, čili dost kapaliny a absence volného "letu" po městě udělá svoje...Takža v zimě není potřeba poustět bufík (joke) To už je na mezichladič...
tieto novšie typy už ušetrili na výmenníku tepla-voda olej? Staré 731 a 732 ho ešte mali+zaujímavost až 4 termostaty
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo píše:Ja som si upravil systém chladenia a mal som tam 2 termostaty. 1 povodný a 2. z Lady na reguláciu chladenia v zime. A že mi to kurilo viac než dostatočne-koho som zviezol neveril,že škodovka vie tak kurit i v zime. Problémom bola regulácia chladenia 1 termostat otváral prívod do výmenníka i chladiča a to potom teplota motora kolísala jedna radost a termostat išiel zošaliet.
Smysl takovéto "úpravy" mi naprosto uniká, poněvadž hlavním problémem topení byla ztráta teploty chlad. kapaliny na dlouhé cestě od motoru k výměníku a také malý průtok kapaliny, daný zpočátku ohyby hadic, následně vloženými kolínky. A to zcela pomíjím snížení průtoku v samotném radiátorku topení a těch kolínkách následkem usazenin vodního kamene, jak zde již zmínil škodovkář. Vždyť malý chlad. okruh měl už z důvodu zvolené konstrukce celého systému "přednost", proto nechápu, proč ho kromě ventilu topení, který tam v daném případě být musel, zatěžovat ještě nějakým dalším termostatem.
škodovka mala malý okruh len pre motor. Kým sa termostat neotvoril,do výmenníka žiadna voda neprudila. Termostat spoločne otváral vetvu pre výmenník a chladič. 2. termostat v prípade potreby reguloval prietok vody z chladiča-bol to zmiešavací termostat. Ked bol uzavretý vracal vodu spat do bloku motora,ked sa otváral miešal výstup z bloku so studenou vodou z chladiča. Takto mohla všetka voda prudit len cez výmenník a motor chladil len samotný výmenník. škodovka nemala na malý okruh napojené kurenie,kurenie bolo napojené na svoj ohruh,ktorý bol ala opat napojený na vývod z termostatu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta