Teplota

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Teplota

Příspěvek od lengy60 »

Ty hadice pod autem na Š 105 a 120 tam byly z výroby,dokonce to bylo jako náhradní díl a byly právě zdrojem problémů(zavzdušnění)chladícího systému.Ono se totiž občas stalo,že ty spony nebyly řádně dotažené nebo hadice byly porézní nu a po vypnutí motoru díky podlaku se tudy nasál vzduch a bylo veselo.Než se na to přišlo,tak se to docela blbě hledalo,protože voda tím neprolínala,ale vzduch to nasálo spolehlivě.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Teplota

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:Ty hadice pod autem na Š 105 a 120 tam byly z výroby
Jasně! :P
lengy60 píše:hadice byly porézní nu a po vypnutí motoru díky podlaku se tudy nasál vzduch a bylo veselo.Než se na to přišlo,tak se to docela blbě hledalo,protože voda tím neprolínala,ale vzduch to nasálo spolehlivě.
Ještě lépe! :twisted:

P.S.: Ony trubky byly samozřejmě nějak napojené na motor a chladič, tedy hadicemi. V obou trubkách byly navíc v prostoru těsně před nádrží paliva (v díře krycího plechu) vypouštěcí šroubky. Problém zavzdušnění pak souvisel s komplikovaným vedením nekvalitní odvzdušňovací hadičky mezi radiátorkem topení a chladičem: nad nádobkou ostřikovače byl odvzdušňovací kohout, ovšem málokdo to uměl správně odvzdušnit. Absolutní prů.er však bylo vedení hadic středovým tunelem k radiátorku topení: napřed jen hadic, které se však v ohybech lámaly a tím se snížil průtok, následně s trubičkami/kolínky ve všech ohybech, čímž se násobně zvýšil počet spojů a tím snížila spolehlivost udržení přetlaku v systému, včetně rizika přisátí vzduchu v rámci chladnutí náplně (správně tam měl přetlak zůstat dlouho po odstavení vozu).

P.P.S.: Zajímavé je, že naprostá většina vždy hledala problém tam, kde nebyl, resp. byl nejméně pravděpodobný.
Návštěvník

Re: Teplota

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:Ty hadice pod autem na Š 105 a 120 tam byly z výroby
Jasně! :P
Sice strašně nesnáším něco vyhledávat na internetu, ale nedalo mi to:
http://tinyurl.com/qjl7o9k
Viz hned první fotka vlevo nahoře v odkazu - to jsou ty trubky pod autem: od motorového prostoru až k šavlím předních podběhů vedle umístění náhradního kola. :)
Návštěvník

Re: Teplota

Příspěvek od Návštěvník »

Jo a pikantní je ten popisek v nabídce: holt když někdo označuje kovové trubky jako hadice, to je pak skutečně těžké si porozumět. :mrgreen:
Návštěvník

Re: Teplota

Příspěvek od Návštěvník »

Na téhle fotce
http://tinyurl.com/pdtaaw7
jsou dokonce vidět i ty mnou již zmíněné vypouštěcí šroubky (za fixační sponou).
Návštěvník

Re: Teplota

Příspěvek od Návštěvník »

Ten poslední odkaz nějak blbne, tak snad ještě toto:
http://skoda.daves.cz/Zastavba_naporove ... tum%20desc
Tielk

Re: Teplota

Příspěvek od Tielk »

Trubky byly dělené. Řeč je o spojovacích hadicích položka číslo 30 tady http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... stava-1-p2 :roll:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Teplota

Příspěvek od lengy60 »

Zajímavé bylo,že já s tímhle v podstatě problémy neměl,ale rodiče neustále,přitom obě auta byla koupena nová.Nicméně,několikrát jsem byl umluven do role řidiče jejich vozu při cestě na Moravu a pokaždé to byl průser.Jak se s autem vyjelo někam dál,tak byl problém s chlazením a korunu tomu nasadil tatík,když jednou v roztržitosti doplnil do chladícího okruhu místo vody olej,jak už jsem zmínil.K tomu odvzdušnění,mně se velmi osvědčilo postavit auto čumákem do kopce,pak to bylo bez bublinek coby dup.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Teplota

Příspěvek od Jezevcik »

Jsem rád, že vidím, jak moudré bylo, že jsem se ve svých řidičských začátcích úporně bránil škodovkám a vydal se cestou na východ. Koukám, že jsem si ušetřil spoustu nervů a rozhodně jsem ještě ke všemu zažil hodně legrace s auty s kardanem.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Máchal

Re: Teplota

Příspěvek od Máchal »

Co se žigulíku (snad si myslel právě jeho) nedá upřít, je oproti škodovce komfort, lepší motor a hlavně v zimě topení :)
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Teplota

Příspěvek od Jezevcik »

Topení žigulů (ano, tato auta jsem měl na mysli) předčí většinu moderních aut. Samozřejmě tam nebylo tak komfortní nastavování rozvodu vzduchu, ale pokud bylo topení propláchlé, tak to topilo tak, že se tam člověku dělalo až špatně. Těsně u výdechů hrozilo popálení. Pojem přehřívání chladicí kapaliny jsem neznal. Horší v porovnání se škodovkami byla spotřeba (obzvláště u Lady 1.300) a větší náchylnost ke korozi. Jinak samá pozitiva a sociální jistoty.
Naposledy upravil(a) Jezevcik dne úte kvě 26, 2015 18:52, celkem upraveno 1 x.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Teplota

Příspěvek od Pitris »

Kluci, hodil jsem to z vlákna o Sunocu sem, bo s olejem oné značky to už mělo pramálo společného :P
Jinak co si já pamatuji o stodvacítkách - potažmo všech modelech řady 742, tak chladicí soustava byla fakt něco :? :? 12 litrů kapaliny, trubky (tuším že ale fakt pod vozem spojené hadicemi), dost velký problém s odvzdušněním a těsností, s přehříváním.... termospínač, který měl pouštět vpředu větrák jsem u každé škodověnky (i u Fáva) v rodině ale "obešel" a propojil s vypínačem, takže s větrákem už trable nebyly :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Máchal

Re: Teplota

Příspěvek od Máchal »

Jezevcik píše:Horší v porovnání se škodovkami byla spotřeba (obzvláště u Lady 1.300) a větší náchylnost ke korozi. Jinak samá pozitiva a sociální jistoty.
Co si pamatuju, tak spotřebu tehdá nikdo moc neřešil a koroze? To bych řekl, že se škodovkou fifty fifty :-)
Dodnes nezapomenu, jak jsem se na kolébce sejřil s nátěrem komplet podvozku. A stejně ta mrška pomalu ale jistě shnila :D
Návštěvník

Re: Teplota

Příspěvek od Návštěvník »

Tielk píše:Trubky byly dělené. Řeč je o spojovacích hadicích položka číslo 30 tady http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... stava-1-p2 :roll:
OK, všem se omlouvám. :oops:

Jenom pro upřesnění:
1. V jakém místě podvozku bylo ono spojení?
2. Čím že vlastně bylo problematické (ve srovnání s množstvím dalších hadicových spojů, navíc často jiných průměrů a materiálů, k tomu vystavených vibracím), když šlo jen o spojení dvou a dvou k podvozku pevně zafixovaných trubek?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Teplota

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:Čím že vlastně bylo problematické....
Vlastní spojení problém nebyl. Potíž byla v tom, že na podvozku brzo uhnily cípanty.... :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět