TDI PD - olej VW505.01
Moderátor: Colommbo
Re: TDI PD - olej VW505.01
Ahoj, potřeboval bych trochu poradit... olej do Fabie 1.9 TDI PD, nejčastěji město a krátký trasy, sem tam nějaká delší cesta. olej měním po 10 000 km, to je samozřejmost. Do teď Castrol EDGE TD 5w40...Adepti jsou:
PETRO-CANADA SYNTHETIC 5W-40
Havoline Ultra S 5W-40
Castrol EDGE Turbodiesel 5W-40
Tak a teď co...možná se mi zamlouvá to Petro-Canada, tohle má v popisu: Vysoce kvalitní, plně syntetický motorový olej pro osobní a dodávkové automobily. Poskytuje maximální ochranu motorů. Schválení pro motory PUMPE-DUSE. Je doporučený pro velmi vysoké zatížení motorů, např. vysoké závodní rychlosti, extrémní horké nebo studené okolní teploty, krátké cesty (stop and go provoz), dlouhotrvající chod motoru na volnoběh (dopravní zácpy), provoz se zatížením (přívěs, náklad…). no koukal jsem do technických listů a TBN má 7,7. Nebo když měním po 10 000 km a striktně se držím normy 505.01 je to opravdu tak moc jedno jakou značku tam dám??? Díky za postřehy
PETRO-CANADA SYNTHETIC 5W-40
Havoline Ultra S 5W-40
Castrol EDGE Turbodiesel 5W-40
Tak a teď co...možná se mi zamlouvá to Petro-Canada, tohle má v popisu: Vysoce kvalitní, plně syntetický motorový olej pro osobní a dodávkové automobily. Poskytuje maximální ochranu motorů. Schválení pro motory PUMPE-DUSE. Je doporučený pro velmi vysoké zatížení motorů, např. vysoké závodní rychlosti, extrémní horké nebo studené okolní teploty, krátké cesty (stop and go provoz), dlouhotrvající chod motoru na volnoběh (dopravní zácpy), provoz se zatížením (přívěs, náklad…). no koukal jsem do technických listů a TBN má 7,7. Nebo když měním po 10 000 km a striktně se držím normy 505.01 je to opravdu tak moc jedno jakou značku tam dám??? Díky za postřehy
Re: TDI PD - olej VW505.01
Všechny jsou ACEA C3. Když měníš po 10-ti tkm, je to v podstatě jedno který, ale mě je nejbližší ta Petro-Canada. Potom Texaco, a pak Castrol.... Krom toho - TBN Castrol 7,4 a Texaco 7,5 mg KOH/g.
A když nemáš filtr pevných částic dá se i olej "jen" ACEA B3(B4). Motul Specific 505.01 - TBN 9,5 mg KOH/g.
A když nemáš filtr pevných částic dá se i olej "jen" ACEA B3(B4). Motul Specific 505.01 - TBN 9,5 mg KOH/g.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
No nevím ale ten MOTUL už má dle technickych listů TBN 7,4...... https://www.motul.com/system/product_de ... 1380705871
Osobně se mi taky nejvíc zamlouvá ten Petro Canada. Možná by ještě do úvahy mohl přijít Millers Oils XF LongLife 5W-40 má mít C3-10 což by mělo být lepší než klasická C3 .... EE Longlife ne ten už je zase moc drahý...... nebo ještě Eni i-Sint MS 5W-40 sice s C3 ale píšou "mid SAPS" bohužel se mi nepodařilo zjistit hodnotu TBN.......nebo přestanu špekulovat a dám PETRO CANADA
Osobně se mi taky nejvíc zamlouvá ten Petro Canada. Možná by ještě do úvahy mohl přijít Millers Oils XF LongLife 5W-40 má mít C3-10 což by mělo být lepší než klasická C3 .... EE Longlife ne ten už je zase moc drahý...... nebo ještě Eni i-Sint MS 5W-40 sice s C3 ale píšou "mid SAPS" bohužel se mi nepodařilo zjistit hodnotu TBN.......nebo přestanu špekulovat a dám PETRO CANADA
Re: TDI PD - olej VW505.01
Ak poctivo meníš každých 10 tisíc, je úplne jedno čo tam z uvedených olejov naleješ. Vyber podľa ceny alebo dostupnosti.
Re: TDI PD - olej VW505.01
Taky jsem kdysi tak spekuloval a došel jsem k závěru, že je lepší tam nalejt o polovinu levnější olej bez C3 nebo s C3-10, než jsou oleje od Millera a měnit je klidně po 7-8.000 km, než po 15.000 km . Cenově tě to vyjde nastejno a pro motor je to určitě na 100% lepší např.:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... P-5W-40-5l
http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-O ... 0-5L-P131/
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... P-5W-40-5l
http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-O ... 0-5L-P131/
Re: TDI PD - olej VW505.01
No, tak už ho taky "domilovali" já se díval sem (zřejmě starší "vydání") http://www.madoil.cz/dodavatelsky-progr ... 05W-40.pdfJirkaTDI píše:No nevím ale ten MOTUL už má dle technickych listů TBN 7,4....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
Tento je taky podle ACEA už pro DPF, ale kdyby někdo chtěl pro TDI-PD opravdu "plnou" syntetiku....
http://www.ravenolshop.cz/ravenol/eshop ... AE-5W40-1L
http://www.ravenolshop.cz/ravenol/eshop ... AE-5W40-1L
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
To vůbec nevypadá špatně jen, kdyby měl ten Ravenol C3-10 a doufám, že to není zase nějaká polská licence pro východní trhy...
Re: TDI PD - olej VW505.01
To nevím, ale dělají i "spešl" oleje, kde by se to pančovat nevyplatilo.... Jinak ten VMO - byť je C3, tak jeho TBN 7,7mg KOH/g není vůbec špatné http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... 5W40_1.pdf
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
smím se zeptat proč je slovo "plnou" v úvozovkách? Známý mi problematiku plné syntetiky popisoval tak, že výrobce potřebuje určité malé množství minerálního oleje (nevím jestli se vyjadřuji přesně tím slovem minerálního) aby mohl v oleji rozpustit určité chemické látky, které se jinak než tou minerální složkou rozpustit nedají. A celé tajamvství tkví v tom, kolik té minerální složky výrobce použije na jaký objem výsledného produktu.. tzn. pro představu.. jestli pro výrobu 5l oleje použije jen "panáka" minerální složky, nebo půl litru.Pitris píše:Tento je taky podle ACEA už pro DPF, ale kdyby někdo chtěl pro TDI-PD opravdu "plnou" syntetiku....
http://www.ravenolshop.cz/ravenol/eshop ... AE-5W40-1L
Žádnou podobnou polemiku jsem na tomto fórů zatím nenašel, tak sdílím info
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: TDI PD - olej VW505.01
Důvodem pro uvozovky je dle mého pouze skutečnost, že tento termín se v dnešní době už oficiálně nepoužívá...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: TDI PD - olej VW505.01
Zde to bylo myšleno spíš tak, že hodně lidí si stále myslí že 5w40 je automaticky plněsyntetický olej.Ventero píše:....smím se zeptat proč je slovo "plnou" v úvozovkách?
Ono v SAE 5w40 je těch opravdu plněsyntetických (např. PAO) jen několik -> a Ravenol mezi ně patří.
Totiž o tom, jestli olej je nebo není plněsyntetický rozhoduje základový olej a tam se to dělí do 6-ti skupin. Cituji: První tři skupiny olejů jsou vyrobeny rafinací ropy - jsou to tedy minerální oleje, další tři skupiny jsou oleje syntetické. Při výrobě motorových olejů se stále víc používají základové oleje skupiny II a III a omezuje se používání syntetických olejů. Z obchodních důvodů se olejům skupiny III také říká syntetické. Pravé syntetické oleje - skupiny IV, V a VI - jsou vyráběny syntézou z plynného ethylenu (PAO - polyalfaolefiny, PIO - polyisoolefiny) nebo dalšími syntézami (např. esterové oleje). Pochopitelně, že se vychází z čistých sloučenin kde není žádná síra. Cena těch olejů je vyšší než cena minerálních, proto se dnes většinou syntetické základové oleje nahrazují kvalitními minerálními oleji skupiny III.
Ten "zmatek" v pojmech syntetický a minerální vznikl někdy v 90-tých letech minulého století, kdy po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje. Některý výrobce na etiketě alespoň uvede např. "vyrobeno syntetickou technologií","vyrobeno HC technologií", "vyrobeno HT syntézou" či nějak podobně, jiný ale stále trvá na plně syntetickém oleji. Ale není vyloučené, že určité malé množství minerální složky - ať už z jakéhokoliv důvodu - je i v "plně"syntetickém oleji, i když např. Millers oils CFS NT nebo Redline už zcela plná syntetika asi bude, ale nejsem chemik.... nevím přesně, kolik čeho v čem....
A ještě dodám že i oleje ze skupiny II a III jsou pro běžné i zvýšené nároky již dostatečně kvalitní
Citace odtud: http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... cich-oleju a http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... -syntetika
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: TDI PD - olej VW505.01
Díky za odpověď na tohle fórum jsem zavítal protože mám 1.9 TDI PD 96kW (ASZ) s čipem na nějakých 122kW a hledám ten nejlepší olej ze všech... nejdřív jsem řešil otázku jestli 505.01 nebo 507.00 Ještě jsem se nerozhodl, ale ta 505.01 je mi zatím sympatičtější, protože v té 507.00 prý chybí nějaký "užitečný složky". Do teď jsem měl nejradši Mobil1, ale o té kauze s Polskem jsem se dozvěděl taky až odtud a myšlenka že méně známou značku se nevyplatí pančovat mi přijde logická (a já riskuju nerad když nemusím ) Tak přemýšlím nad tím Ravenolem.
Díky za případnou další radu či názor
Díky za případnou další radu či názor