TDI PD - olej VW505.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To quido: Jak jsi na tom s pamětí a chápáním obsahu debaty? :twisted:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:... A přeju úspěch všem novátorům, průkopníkům a experimentátorům - nosičům pokroku nejen automobilovýho - a koneckonců i tobě, anonyme, i když se v některých věcech asi prostě neshodneme. :)
Tradition shouldn´t be the enemy of innovation! :lol:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Příspěvek od Colommbo »

That's right, guy...!!! :lol: :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Takže navrhuji vrátit se k názvu vlákna "TDI PD - olej VW505.01" :lol:
Proč je vlastně do TDI PD potřeba olej VW505.01 :shock:

Tyto motory se od ostatních dieselů liší tím, že mají pro každý válec samostatné vstřikovací čerpadlo. Takzvaný sdružený vstřikovač tedy plní funkci nejen vysokotlakého čerpadla, ale i vstřikovací trysky. Funkci vysokotlakého čerpadla plní u sdruženého vstřikovače malý píst stlačovaný vačkou přes vahadlo proti vratné pružině. Stlačováním tohoto pístu pak vzrůstá tlak paliva i přes 200 MPa. A právě vačkový hřídel, který pohání vstřikovače, je extrémně namáhaný, a vyžaduje speciálně aditivovaný olej VW505.01, protože běžné motorové oleje VW505.00 mají problém udržet ochranný film, a dochází k zadírání vačky. (Zdroj:časopis Grand 08/08 - a není to doslova)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
vticko

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od vticko »

chlapi, nasiel som olej co je asi vhodny zaroven aj do mojej benzinovej hondy a aj do mojej audi A4 quatro 96kw pdtdi (motor AVF). Je to redline 5W40.. mate niekto s tymto olejom nejaku skusenost?

este som rozmyslal do audi kupit olej motul 8100 X-clean 5W40 C3, nakolko oleje standardu C3 dost chrania katalizator a moj ma uz 230tkm.. takze co by ste odporucali? doteraz som jazdil Edge 5W40, ale vraj ledva dosahuje HTHS 3,5.. redline ma 4,6, motul neviem, pisu viac ako 3,5 ze ma.. tahavam za audinou aj velky prepravnik na auta a v celku dostava slusne zabrat, nakolko sa mi opatrnou jazdou znecistovalo turbo a potom ho vypinalo ked lopatky zadreli a nevypustili nadmerny tlak.. takze hladam olej co maze lepsie a nevytvara usadeniny..

http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3&pcid=21
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od skodovkar »

Ten olej turbo asi nezachrání, to chce prostě propálit. Navíc zrovna C3 (motorové oleje s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu) při té vysoké zátěži není nejideálnější volba pokud to výrobce nepožaduje. C3 chrání především filtry pevných částic. Ten Red line vypadá celkem dobře.
Pokud se zasírají lopatky, tak bych kouknul i na celé EGR pokud tam je.
vticko

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od vticko »

egr aj komplet sanie bolo vycistene, trisky cistene stp, ale ked som autu dlho nestupil plny kotol, tak doslo k vypnutiu turba a nasledne nudzovy rezim.. ked som turbo vybral, tak lopatky geometrie turba zadrhavali o karbon.. robilo to najme v zime kedy som nemal ohriate auto a tak som mu moc nestupal.. teraz v lete to bolo ok.. bol tam ako som pisal olej castrol edge turbo diesel FST 5W40 C3.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

vticko píše:chlapi, nasiel som olej co je asi vhodny zaroven aj do mojej benzinovej hondy a aj do mojej audi A4 quatro 96kw pdtdi (motor AVF). Je to redline 5W40.....
Oleje Redline jsou špička mezi oleji, a pokud Ti nevadí jejich vyšší cena, moc lepších olejů nenajdeš.
A pokud Ti jde o stejný olej do benzinové Hondy a Audiny TDi-PD, tak raději hledat napřed olej 505.01, protože velká většina těchto olejů je i API SJ nebo výš, což právě (a většinou jen) Honda potřebuje. A pokud nemáš v té Audině DPF, použij raději olej bez ACEA C"něco".
A pokud jí "dáváš zabrat", je vhodné ten olej měnit tak po 10-ti tkm, což by bylo dobré i pro tu Hondu (pokud s ní nejezdíš jen krátké jízdy), protože katíku spíš pomůžeš včasnou výměnou, než použitím oleje pro filtry pevných částic.
Co se týče turba, tak i tam je důležité nejenom správný olej a včasná výměna, ale i po jízdě se zatížením to turbo nechat pořádně dochladit na volnoběh.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
drtikol

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od drtikol »

hosi mam PD 1,9 77kw,BXE jedu na 10w40 shel najeto na voze uz 60.000km zadny problem-Vacka jako nova a co jsem videl u kamosa na 2.0 PD 103kw mel najeto 235000km a vacka se zdvihatkama osoupane na vymenu ja mam vacku 100% bez poskozeni,olej menim kazdych 8000-9000km
Autoxxxrady

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Autoxxxrady »

Když měníš každých 8000-9000km, tak to budeš jezdit bez problémů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

I tak bych se držel oleje VW505.01. Aby se Ti ta 10w40 nevymstila v ten nejnevhodnější okamžik :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Autoxxxrady »

Tak pro čerpadlo tryska by se měl držet 505.01 nebo 507.00. Ale když si to lije do svýho auta, tak je to každýho volba. Do cizích lít co tam patří.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Ale přece i u svého auta / motoru je důležité, aby to mazalo tak, jak má.
A u motorů TDi-PD nejvíc "trpí" při studeném startu vačka.....proto jsou oleje 505.01, 506.01 a 507
trošku jinak aditivované....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Autoxxxrady »

Jasný, že je to důležitý, aby to mazalo jak má. Já to myslim tak, že když si to liješ do svýho, tak je to tvoje volba. Co tam patří ví a když si lije něco jiného, tak mu to nikdo zakazovat nemůže.
Jirka Telda

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Jirka Telda »

Zdravím,
s dovolením bych oživil tuto diskusi a zeptal se... Jezdím často po Německu a s kamarádama co mají TDI PD (505.01) používaj olej, který stojí v přepočtu na Kč cca 93 Kč/litr, dá se koupit buďto na ebay.de nebo přímo na http://www.oeldirekt24.com/epages/62332 ... ts/15-0005 ...tady jsou bližší informace o specifikaci atd...upřednostňuji oleje bez C3 a výměnou do 10000 km, takže si myslím že by to byla dobrá volba.. :!: :?:
Odpovědět