TDI PD - olej VW505.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše:Co je na tom divného? Mají origodíl i číňana....
http://www.imgup.cz/image/jPu
Ano, ale prezentovat se takovýmto způsobem mi přijde - jak se to správně píše - chucpe...? :roll:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od e1H »

Je to obyčajný webshop, predávajú to, čo ľudia chcú. V iných webshopoch zaplatíš cenu originálu a nevieš či ti nepríde čína. Tu máš aspoň na výber a môžeš sa rozhodnúť.

P.s.: VAG vyrába a predáva svoje autá aj v Ázii, takže je úplne normálne že náhradne diely sa robia aj tam. Potom už nič nebráni tomu, aby sa vozili aj ku nám. Otázkou ostáva, aká je kvalita oproti tej nemeckej prvovýrobe.
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:... Otázkou ostáva, aká je kvalita oproti tej nemeckej prvovýrobe.
Vzhledem k tomu, že předmětné čidlo měří jen teplotu, maximálně pak možná také hladinu oleje, velké obavy z "čínského originálu" :mrgreen: bych neměl, zvláště když je za poloviční cenu. Ono totiž není vyloučeno, že i ten "německý originál" je ze stejného zdroje, jen s denní (ve smyslu - v průběhu hlavní pracovní směny za denního světla) kvalitativní kontrolou. :idea:
Mnd

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Mnd »

Pokud mohu přispět svým názorem, tak jak už bylo výše uvedeno, vzhledem k tomu že do QG0, QG1 a QG2 mohou na normální servisní interval (15 000 km / rok) použít stejné oleje VW504.00, tak bych to jiné opracování neviděl. :idea:
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

No a proto jsem už dříve napsal:
Návštěvník píše:Základní rozdíl je, resp. byl, v honování válců.
Ona holt někdy stačí trocha pozornosti a vnímání souvislostí. Je třeba více vnímat smysl napsaného, nikoli "číst chtěné". :)
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

To "jiné" honování mají jiné značky snad u všech typů motorů již dobrých 15 let a je s podivem, že tomu tak u VW nebylo stejně v obdobném časovém úseku minulosti.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Jens píše:Motory pro LL se liší přítomností čidla pro vyhodnocování "kvality" oleje.
Návštěvník píše:Ty vo-e, takové čidlo bych chtěl fakt vidět! :lol: :P :twisted:
Týýýýý brďo, to vypadá úplně jako laboratoř na chemické zjišťování stavu jetého oleje :mrgreen:
Je přece úplně jasné, že to čidlo čidluje - umí analyzováním plynové chromatografie zjistit množství paliva v oleji, pozná oxidační (ne)stabilitu oleje pomocí infračervených spekter, zjistí množství sazí infračervenou spektroskopií, "supluje" titrátor k potenciometrickému stanovení hodnoty TAN a TBN, možná umí zjistit stejně jako rheometr hodnotu HTHS a jako takovou třešinkou na dortu je, že snad obsahuje i viskozimetr na zjištění kinematické viskozity.... Kouzelné to čidlo :P :P Musím ho mííííít :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od bio »

A to vše pokaždé za diametrálně rozlišných podmínek, při otřesech, teplotách od mínus do plus, bez možnosti srovnání s novým olejem ......... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
šulda

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od šulda »

Á, koukám že začalo měření pindíků při honování, ani se tomu nedivím :mrgreen:
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

No a kdy jindy, než právě při honování, si ho máme honit? :twisted:
Jens

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Jens »

Pitris: Ty vážně nevíš, jak auto - motor - řídící jednotka a k tomu potřebná čidla, jedno z nichž je čidlo stavu oleje pracují? To je mi divné, protože se to nejen tady řešilo mnohokrát. Sám si to správně popisoval například tady:
Pitris píše:To "čidlo" není žádná laboratoř - nevyhodnocuje kvalitu oleje jako takovou, ale ve spolupráci s ŘJ "počítá" počet studených startů, jízd s ne zcela prohřátým motorem / olejem, jízd "pod zatížením" - teplotu oleje, samozřejmě počet ujetých kilometrů, a bůh ví, čeho ještě. A "vyleze z něho jen" statistický údaj.....

a proto nechápu, co tady svým příspěvkem demonstruješ.

O kruhovém honování a olejích se píše například tady: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... kace-oleju nebo http://www.velkoobchodoleje.cz/velkoobc ... utomobilek

Kde píšu, že čidlo měří kvalitu oleje? (sem by se hodilo to o chápaní psaného a nečtení chtěného) Jak v rámci vámi požadovaného pochopení smyslu psaného textu a duchu diskuze chápeš formulaci: čidlo pro vyhodnocování "kvality" oleje? (slovo kvlality je v úvozovkách) Došly rozumné argumenty, tak začínáte slovíčkařit?

Ale nakonec jsem rád, že jsme se shodli na tom, že vzhledem k servisním intervalům QG0 a QG1 je honování válců stejné. viz
Mnd píše:Pokud mohu přispět svým názorem, tak jak už bylo výše uvedeno, vzhledem k tomu že do QG0, QG1 a QG2 mohou na normální servisní interval (15 000 km / rok) použít stejné oleje VW504.00, tak bych to jiné opracování neviděl. :idea:
Bylo mně potěšením a přeju pěkný zbytek dne.
Ventero
Příspěvky: 19
Registrován: pon zář 01, 2014 19:35

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Ventero »

Díky za rady!

Tedy přechod z Helixu na ten Mogul nebo Sunco je úplně v pohodě? Jaké má vůbec opodstatnění nepsané pravidlo, že je dobré jezdit pořád stejný olej a nestřídat? Je v tom ještě něco jiného, než že se nový olej smíchá se zbytky starého a tím se změní chemické složení?

A ještě jedna teoretická otázka :D Kdybych nalil do auta novou olejovou náplň a rok s tím autem nejezdil (ani jednou) je také potřeba po roce olej vyměnit? Případně proč?

Díky díky!
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

Jens píše:... Došly rozumné argumenty, tak začínáte slovíčkařit? ...

Prima! Rádoby umně, zato velmi účelově, jsi překroutil argumentář. A já to nyní budu ilustrovat na jediném tvém výroku, aby všem bylo jasné, jakou metodu že to tu vlastně používáš.

Takhle to začalo
Návštěvník píše:
Jens píše:Když se píše o jiném honování, tak se píše o kruhovém honování a to je kravina.
A tady někdo psal něco o kruhovém honování? Tedy kromě tebe... :P
A takhle to skončilo
Jens píše:O kruhovém honování a olejích se píše například tady: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... kace-oleju nebo http://www.velkoobchodoleje.cz/velkoobc ... utomobilek
Tedy aby to bylo všem úplně jasné: na mé upozornění, že tady nikdo o žádném kruhovém honování nepsal (já následně psal o honování pod úhlem 25 st. vůči ose válce, což určitě není kruh), jsi sem dal odkazy směřující mimo toto fórum, které se zdejší debatou mají málo co společného (i já jsem byl překvapen, že někdo použil termínu "kruhové honování", ale o to teď nejde, poněvadž s těmi tebou uvedenými stránkami nemám nic společného).

A takhle bych si mohl pohrát s každým tvým vyjádřením. Ovšem proč to dělat, vždyť úplně postačí, že odteď může každý z hlediska použitých olejů libovolně přecházet mezi QG0 a QG1, a to dle následujího tvého vyjádření
Jens píše:Ale nakonec jsem rád, že jsme se shodli na tom, že vzhledem k servisním intervalům QG0 a QG1 je honování válců stejné.

neboť
Jens píše:Motory pro LL se liší přítomností čidla pro vyhodnocování "kvality" oleje. To je vše.
a Jens všem, kdož kvůli tomuto počínání utrpí případné škody, je určitě rád uhradí.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Colommbo »

Ventero: Používat stále stejný olej v motoru (je-li správný a ve správných intervalech měněný vždy včetně filtru) není nic proti ničemu, ale vpodstatě žádné (tribo)technické opodstatnění to nemá. A nově nalitý olej, na který by nebylo vůbec nic najeto, bych osobně po roce neměnil. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Jens píše:Pitris: Ty vážně nevíš, jak auto - motor - řídící jednotka a k tomu potřebná čidla, jedno z nichž je čidlo stavu oleje pracují? To je mi divné, protože se to nejen tady řešilo mnohokrát. Sám si to správně popisoval například tady:....
Pitris píše:To "čidlo" není žádná laboratoř - nevyhodnocuje kvalitu oleje jako takovou, ale ve spolupráci s ŘJ "počítá" počet studených startů, jízd s ne zcela prohřátým motorem / olejem, jízd "pod zatížením" - teplotu oleje, samozřejmě počet ujetých kilometrů, a bůh ví, čeho ještě. A "vyleze z něho jen" statistický údaj.....

Ano, to jsem napsal. A co je statistika ? Je to "jen" (a všimni si, že to píši v uvozovkách) přesný součet nepřesných údajů :?
To Ty se tu snažíš dokázat, že to čidlo umí totéž co laborka :mrgreen: Vážně věříš že kouzelně čidluje :?: :shock: :P
Vážně věříš tomu, že....
Pitris píše:....umí analyzováním plynové chromatografie zjistit množství paliva v oleji, pozná oxidační (ne)stabilitu oleje pomocí infračervených spekter, zjistí množství sazí infračervenou spektroskopií, "supluje" titrátor k potenciometrickému stanovení hodnoty TAN a TBN, možná umí zjistit stejně jako rheometr hodnotu HTHS a jako takovou třešinkou na dortu je, že snad obsahuje i viskozimetr na zjištění kinematické viskozity.... Kouzelné to čidlo :P
A navíc - ta řídící jednotka funguje jen podle nějakého programu, který do ní nacpal programátor VW. A když firma VW napíše, aby olej vydržel 2roky a 30tkm, tak to tam ten programátor naprogramuje....
Jens píše:a proto nechápu, co tady svým příspěvkem demonstruješ.....
Že o tom víš kulový....
Jens píše:Kde píšu, že čidlo měří kvalitu oleje?
Že by tady :twisted:
Jens píše:Motory pro LL se liší přítomností čidla pro vyhodnocování "kvality" oleje. To je vše.
Jens píše:sem by se hodilo to o chápaní psaného a nečtení chtěného
Máš recht - na Tebe se to hodí....
Jens píše:Bylo mně potěšením a přeju pěkný zbytek dne.
Nápodobně :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět