TDI PD - olej VW505.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Ventero
Příspěvky: 19
Registrován: pon zář 01, 2014 19:35

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Ventero »

Není dne, abych se nedozvěděl něco šokujícího :-D
ivan

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od ivan »

Který olej plní 505.01 a při tom je full saps? Diky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Třeba ten Valvoline Durablend Diesel http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... L-5W-40-5l
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od e1H »

Mám taký pocit, že tu už full SAPS nebude, podľa TL má TBN iba 7,6.

Pozrel som TL všetkých 5W-40 olejov Valvoline (majú ich naozaj veľa), a vyzerá to tak, že full SAPS s TBN nad 10 sú iba oleje so schválením VW 502.00/505.00. Ak je to VW 502.00/505.01, tak všetko majú TBN okolo 7,5, čo by mohlo odpovedať asi vlastnostiam mid SAPS olejov.
Neviem, či to nemá nejakú súvislosť s novými ACEA výkonnostnými triedami. Riešilo sa niečo okolo toho aj vo vlákne Millers Oils, a menili sa tam kvôli tomu aj niektoré schválenia olejov. Ak sa dobre pamätám, bolo tam niečo také, že niektoré parametre sa vylučujú a po novom nie je možné, aby olej mal súčasne schválenie VW 505.00 aj VW 505.01, ako tomu bolo dávnejšie.
Jipocar

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Jipocar »

Ty jo stara dobra puvodni PDckova polosyntetika, to cumim, ze se jeste takova specifikace vubec vyrabi ;-)
Jipocar

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Jipocar »

e1H píše:Mám taký pocit, že tu už full SAPS nebude, podľa TL má TBN iba 7,6.

Pozrel som TL všetkých 5W-40 olejov Valvoline (majú ich naozaj veľa), a vyzerá to tak, že full SAPS s TBN nad 10 sú iba oleje so schválením VW 502.00/505.00. Ak je to VW 502.00/505.01, tak všetko majú TBN okolo 7,5, čo by mohlo odpovedať asi vlastnostiam mid SAPS olejov.
Neviem, či to nemá nejakú súvislosť s novými ACEA výkonnostnými triedami. Riešilo sa niečo okolo toho aj vo vlákne Millers Oils, a menili sa tam kvôli tomu aj niektoré schválenia olejov. Ak sa dobre pamätám, bolo tam niečo také, že niektoré parametre sa vylučujú a po novom nie je možné, aby olej mal súčasne schválenie VW 505.00 aj VW 505.01, ako tomu bolo dávnejšie.
Presne proto jsem se nad tim pozastavil.
Ale koukni na ofiko nejaktualnejsi TL u vyrobce, z roku 2011, maji ty 505.00 a 505.01 namichane ze starych min vykonnych ACEA specifikaci, proto polosyntetika, zajimalo by mne jak to je nyni...
Návštěvník

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Návštěvník »

Ani věhlasný a předražený Millers EE 5W-40 nemá větší TBN :-( to se opravdu na trhu nenajde olej full SAPS, který plní 505.01 a přitom má TBN okolo 10, jako některé 5W-40? Nakonec začnu lejt do motoru PAO nebo ester olej :-) který sice neplní 505.01, ale překračuje tuto normu :-) myslíte, že to bude ok?
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od kornel »

..čo ti poviem.. prichádzam do styku s TDI PD niektoré aj nachipované, leje sa do nich Motul 300V 5w-40 a nič im nieje už slušné porcie km a keď poviem, že mnohé z nich dostávajú slušnú sodu, jazdia amatérske šprinty a pod. tak to o niečom isto vypovedá.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:Nakonec začnu lejt do motoru PAO nebo ester olej :-) který sice neplní 505.01, ale překračuje tuto normu :-) myslíte, že to bude ok?
U toho Valvoline Durablend Diesel - byť má TBN jen 7,6 - ale žádnou normu pro DPF nevidím :?
Millers CFS NT nebo Motul 300V asi TDI-PD "umazat zvládne", jen je potřeba si uvědomit! :shock: že norma VW505.01 neznamená lepší aditivaci -> znamená jinou aditivaci: přizpůsobenou specifickým nárokům tohoto motoru....Ale jestli bych do PD měl koupit CFS NT nebo 300V, tak raději za půlku olej 505.01 a vyměnit 2x časteji
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od kornel »

ja by som volil tiež variant uvedený Pitrisom.. verím zo skúseností, že race olej nemá žiaden problém dostatočne kvalitne umazať TDI PD, ale na svojom aute by som v tomto konkrétnom prípade nerobil žiadne pokusy asi a lial tam presne čo predpisuje výrobca, čiže VW505.01 a menil o to častejšie.. mám za to, že dízel zo svojej podstaty fungovania na nárokov na niektoré vlastnosti oleja ani nedokáže závodné oleje resp. ich prednosti využiť až tak naplno a efektívne ako trebárs výkonný turbobenzín.
Ventero
Příspěvky: 19
Registrován: pon zář 01, 2014 19:35

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Ventero »

Zdravim, potřebuju ještě jednu radu!
Kamarád má VW 1.9 TDI rotačku (základ 81kW). Má tam 12mm hlavu čerpadla, frateli bossio stage 2 trisky, velký IC, ostrou vačku a samozřejmě chip. Má tam cca 270ps.
Nestavěl si to sám, a nemáme zkušenosti s oleji pro takto upravený auto. Chce tam nalít to nejlepší co je na trhu.. takže předpokládám že to bude něco z Miller Oils.
Díky moc za rady :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

Ventero píše:....Chce tam nalít to nejlepší co je na trhu....
Když budou převažovat kratší jízdy s více starty http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=229
Když budou převažovat delší jízdy a málo startů http://www.millersoils.cz/cfs-10w50-nt?c=230

Jinak je ještě kvalitní varianta pro běžné ježdění s "občasným výletem k hranici výkonu" http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220 A měnit včetně filtru po max. 10-ti tkm :wink:

Ale Milers není jediný - "super"olej má i třeba ten Motul, Mobil1, Penrite nebo Liqui Moly
(případně - ale u nás těžce sehnatelné - Redline)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9937
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Colommbo »

Abyste se z těch Miller's(ů) náhodou nezbláznili... :roll: :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Pitris »

No jo, ale když oni jediní nabízejí tri-esterové oleje (CFS) a s nanosložkou (CFS NT a EE)... :roll: :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Kefalín

Re: TDI PD - olej VW505.01

Příspěvek od Kefalín »

A co je to ta "nanosložka" a jak to funguje?
Odpovědět