Ťažké štartovanie - Akku OK
Moderátor: Colommbo
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
Když se ti to nepodařilo rozebrat, tak zkus změřit úbytek napětí při startování, ale až za stykačem starteru, na vodiči co už jde už přímo do motoru starteru. Jeden drát měřáku na + pól baterky, druhý na zminovaný kontakt (paralelně s přívodním vodičem). Pokud by tam byl velký úbytek napětí, tak by byly špatné kontakty ve stykači na starteru. Nebo nejsou připojovací šrouby na stykači starteru po startování teplé??
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
Vies, ze nad tymto som rozmyslal uz dost vela ? Lebo nedavno som mal z automatu vyteceny olej [hydrodynamicky menic trvale pripojeny k motoru bol prazdny, bez oleja - normalne je naliaty olejom] a vtedy som nastartoval na brnk. Je to zato kus zeleza a trvale zaveseny kus na motore.miki píše:Dľa mechanika na automaty by mala byť batéria v takom aute o dosť silejšia
Baterka nieje slaba urcite, lebo tam mam teraz 2x 60Ah, co je v podstate dvojnasobna kapacita a tiez by vedeli dodat aj dvojnasobne vacsi startovaci prud. Tam problem nebude.
Skor si myslim, z eten starter je trochu slaby na roztocenie motora aj s automatom - resp. asi nieje uz v uplne dobrej kondicii, ako bol za novoty...
Edit: na allegro.pl som nasiel pre mna vhodne startery od 40,- Euro, takze to dalej uz asi ani nebudem riesit. clovek by sa s tym viac narobil - jednoduchsie bude objednat druhy kus. zatial to budem este sledovat, ci sa to zhorsi...
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
..startoval si automat ked v nom nebol olej.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
ano, bol to mrtvy automat, ktory cakal na vyhodenie z auta a na montaz nachystaneho noveho automatu - cize bolo mu to jedno a zavada so startovanim je asi vyriesena - vybite puzdro na startery... podla vsetkeho.
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
A mohu se zeptat, co to konkrétně znamená?Tomas-SA píše:... zavada so startovanim je asi vyriesena - vybite puzdro na startery... podla vsetkeho.
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
Motor se díky němu obejde bez setrvačníku, takže je to prašť jak uhoď!Tomas-SA píše:... Je to zato kus zeleza a trvale zaveseny kus na motore. ...
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
Ja dám ešte dotaz - posledné 3 roky v zime riešim problém - punto 1.2 16v automat, príde tak teplota pod 5 stupnov, auto stojí tak 2-3 dni a nechce štartovať. Po pretočení kľúča cvakne, niekedy aj trocha točí, niekedy prístrojovka zhasne a všetko sa vynuluje. Cez káble z iného auta chytí potom vždy. Bol som už asi v 3 servisoch, vraj slabá baterka aj ked bola nová. Vo fiate mi preprogramovali RJ kvôli chybe " zlý štart pod -5st "a zmena bola v tom že po cvaknutí sa ešte snažín točiť. Predtým cvaklo a koniec.
Baterku mám dľa výrobcu, varta, 42Ah, reklamácia neprešla. To že naštartuje cez káble znamená že baterka je zlá? Že štartér v dobrý?
Mechanik automatov mi vravel že baterka by mala byť silnejšia...
Čo myslíte? zatiaľ v lete ide dobre, niekedy síce cvakne ale hneď nato chytí.
Baterku mám dľa výrobcu, varta, 42Ah, reklamácia neprešla. To že naštartuje cez káble znamená že baterka je zlá? Že štartér v dobrý?
Mechanik automatov mi vravel že baterka by mala byť silnejšia...
Čo myslíte? zatiaľ v lete ide dobre, niekedy síce cvakne ale hneď nato chytí.
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
Inak moj problem vyrieseny - bolo to teplotne cidlo.
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
miki: Nejsem autoelektrikář ani automekánik, ale laicky se domnívám, že problém může být jednak někde na trase akumulátor - starter (dodatečně namontované příliš slabé vodiče s velkým vnitřním odporem, špatné nebo znečištěné připojení způsobující tak velký úbytek startovacího proudu, že zbylý proud z akumulátoru, jež se do starteru dostane, již nemá sílu starter roztočit, proto pomáhá připojení dalšího akumulátoru) anebo může být závada ve starteru samotném (opotřebované uhlíky, vydřený či opět znečištěný kroužek, na nějž uhlíky dosedají, opálené kontakty mechanismu propojujícího při vysunutí pastorku proud dál do starteru k jeho roztočení. Není-li akumulátor vyloženě poddimenzovaný, měl by fungovat spolehlivě a nová Varta obzvlášť...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
Teplotné čidlo čeho?Tomas-SA píše:Inak moj problem vyrieseny - bolo to teplotne cidlo.
Obecně jste zde téměř všichni, kromě "mipesa"
zapomněli, že starter má pouzdra, která se opotřebují, a pak lepí rotor ke statoru, čímž se startér točí podstatně pomaleji a nemá sílu.mipesa píše:............... ložiska hřídelky bez vůlí a namazané,........
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
to miki: budu se opakovat, ale jako první věc bych určitě zkontroloval / očistil ukostření motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
Je to jednoduché: startér kompletně opravit, t. zn. nová pouzdra. event. ložiska, zkontroluvat, event. vyčistit a přesoustružit komutátor, a případně dát nové uhlíky, event jejich tlačná pera.
Řádně ukostřit aku a rovněž motor ke karoserii nebo přímo na aku.
Přeměřit odpor hlavního kabelu. Měl by být zanedbatelný.
Pokud se toto udělá, a aku je v pořádku, start. napětí nesmí klesnout pod 9,6 Volt, a startér bude točit jak vzteklej.
Řádně ukostřit aku a rovněž motor ke karoserii nebo přímo na aku.
Přeměřit odpor hlavního kabelu. Měl by být zanedbatelný.
Pokud se toto udělá, a aku je v pořádku, start. napětí nesmí klesnout pod 9,6 Volt, a startér bude točit jak vzteklej.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
rád bych navázal:
v posledních dnech pozoruju horší roztáčení startéru.
1.-2. otáčka jde velmi ztuha = startér točí pomalu, přesto motor chytne dobře.
Zkoušel jsem startér trochu potrápit delším točením (bez nažhavení) při studeném motoru. Po 1-2 letargickém otočení se roztočil normlálně.
Baterie Varta je 1/2roku stará..klidové napětí 12.6V. Auto normálně dobijí. Kdyby byla chyba v baterce, usuzuju, že by efekt byl opačný. Tedy že by se startér neroztočil do rychla, ale naopak by zkomíral.
Po ránu (mrazivá noc -5°) je efet znatelnější. Odpoledne po 8h odstávce je efekt znát méně. Nižší teplota má asi vliv. Nicméně letos cca 2-3týdny zpět bylo i méně než -10°C a startér točil normálně...tzn. hned a rychle. Včera jsem prostříkal a očistil kontakty na kostře. Ráno opět mírné zaváhání v roztočení. Na kontakty na startéru se přímo nedostanu, tak jsem je aspon prostriknul kontaktolem.. Mechoš přes startéry mě ujišťoval, že starterem to nebude..že spíš baterkou a nízkou kapacitou. Jenže to mi moc nesedí, když se startér po chvíli roztočí a normálně točí.
Takže mám jít po kontaktech?
v posledních dnech pozoruju horší roztáčení startéru.
1.-2. otáčka jde velmi ztuha = startér točí pomalu, přesto motor chytne dobře.
Zkoušel jsem startér trochu potrápit delším točením (bez nažhavení) při studeném motoru. Po 1-2 letargickém otočení se roztočil normlálně.
Baterie Varta je 1/2roku stará..klidové napětí 12.6V. Auto normálně dobijí. Kdyby byla chyba v baterce, usuzuju, že by efekt byl opačný. Tedy že by se startér neroztočil do rychla, ale naopak by zkomíral.
Po ránu (mrazivá noc -5°) je efet znatelnější. Odpoledne po 8h odstávce je efekt znát méně. Nižší teplota má asi vliv. Nicméně letos cca 2-3týdny zpět bylo i méně než -10°C a startér točil normálně...tzn. hned a rychle. Včera jsem prostříkal a očistil kontakty na kostře. Ráno opět mírné zaváhání v roztočení. Na kontakty na startéru se přímo nedostanu, tak jsem je aspon prostriknul kontaktolem.. Mechoš přes startéry mě ujišťoval, že starterem to nebude..že spíš baterkou a nízkou kapacitou. Jenže to mi moc nesedí, když se startér po chvíli roztočí a normálně točí.
Takže mám jít po kontaktech?
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ťažké štartovanie - Akku OK
Řekl bych, že mechoš přes startéry nebude ten správný...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90