Ťažké štartovanie - Akku OK

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Quido

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od Quido »

Když se ti to nepodařilo rozebrat, tak zkus změřit úbytek napětí při startování, ale až za stykačem starteru, na vodiči co už jde už přímo do motoru starteru. Jeden drát měřáku na + pól baterky, druhý na zminovaný kontakt (paralelně s přívodním vodičem). Pokud by tam byl velký úbytek napětí, tak by byly špatné kontakty ve stykači na starteru. Nebo nejsou připojovací šrouby na stykači starteru po startování teplé??
Tomas-SA

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od Tomas-SA »

miki píše:Dľa mechanika na automaty by mala byť batéria v takom aute o dosť silejšia
Vies, ze nad tymto som rozmyslal uz dost vela ? Lebo nedavno som mal z automatu vyteceny olej [hydrodynamicky menic trvale pripojeny k motoru bol prazdny, bez oleja - normalne je naliaty olejom] a vtedy som nastartoval na brnk. Je to zato kus zeleza a trvale zaveseny kus na motore.
Baterka nieje slaba urcite, lebo tam mam teraz 2x 60Ah, co je v podstate dvojnasobna kapacita a tiez by vedeli dodat aj dvojnasobne vacsi startovaci prud. Tam problem nebude.
Skor si myslim, z eten starter je trochu slaby na roztocenie motora aj s automatom - resp. asi nieje uz v uplne dobrej kondicii, ako bol za novoty...

Edit: na allegro.pl som nasiel pre mna vhodne startery od 40,- Euro, takze to dalej uz asi ani nebudem riesit. clovek by sa s tym viac narobil - jednoduchsie bude objednat druhy kus. zatial to budem este sledovat, ci sa to zhorsi...
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od bjukemen »

..startoval si automat ked v nom nebol olej.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Tomas-SA

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od Tomas-SA »

ano, bol to mrtvy automat, ktory cakal na vyhodenie z auta a na montaz nachystaneho noveho automatu - cize bolo mu to jedno ;) a zavada so startovanim je asi vyriesena - vybite puzdro na startery... podla vsetkeho.
modelář

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od modelář »

Tomas-SA píše:... zavada so startovanim je asi vyriesena - vybite puzdro na startery... podla vsetkeho.
A mohu se zeptat, co to konkrétně znamená?
modelář

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od modelář »

Tomas-SA píše:... Je to zato kus zeleza a trvale zaveseny kus na motore. ...
Motor se díky němu obejde bez setrvačníku, takže je to prašť jak uhoď!
miki

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od miki »

Ja dám ešte dotaz - posledné 3 roky v zime riešim problém - punto 1.2 16v automat, príde tak teplota pod 5 stupnov, auto stojí tak 2-3 dni a nechce štartovať. Po pretočení kľúča cvakne, niekedy aj trocha točí, niekedy prístrojovka zhasne a všetko sa vynuluje. Cez káble z iného auta chytí potom vždy. Bol som už asi v 3 servisoch, vraj slabá baterka aj ked bola nová. Vo fiate mi preprogramovali RJ kvôli chybe " zlý štart pod -5st "a zmena bola v tom že po cvaknutí sa ešte snažín točiť. Predtým cvaklo a koniec.
Baterku mám dľa výrobcu, varta, 42Ah, reklamácia neprešla. To že naštartuje cez káble znamená že baterka je zlá? Že štartér v dobrý?
Mechanik automatov mi vravel že baterka by mala byť silnejšia...
Čo myslíte? zatiaľ v lete ide dobre, niekedy síce cvakne ale hneď nato chytí.
Tomas-SA

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od Tomas-SA »

Inak moj problem vyrieseny - bolo to teplotne cidlo.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od Colommbo »

miki: Nejsem autoelektrikář ani automekánik, ale laicky se domnívám, že problém může být jednak někde na trase akumulátor - starter (dodatečně namontované příliš slabé vodiče s velkým vnitřním odporem, špatné nebo znečištěné připojení způsobující tak velký úbytek startovacího proudu, že zbylý proud z akumulátoru, jež se do starteru dostane, již nemá sílu starter roztočit, proto pomáhá připojení dalšího akumulátoru) anebo může být závada ve starteru samotném (opotřebované uhlíky, vydřený či opět znečištěný kroužek, na nějž uhlíky dosedají, opálené kontakty mechanismu propojujícího při vysunutí pastorku proud dál do starteru k jeho roztočení. Není-li akumulátor vyloženě poddimenzovaný, měl by fungovat spolehlivě a nová Varta obzvlášť... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od Harry »

Tomas-SA píše:Inak moj problem vyrieseny - bolo to teplotne cidlo.
Teplotné čidlo čeho? :shock:

Obecně jste zde téměř všichni, kromě "mipesa"
mipesa píše:............... ložiska hřídelky bez vůlí a namazané,........
zapomněli, že starter má pouzdra, která se opotřebují, a pak lepí rotor ke statoru, čímž se startér točí podstatně pomaleji a nemá sílu. :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od Pitris »

to miki: budu se opakovat, ale jako první věc bych určitě zkontroloval / očistil ukostření motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od Harry »

Je to jednoduché: startér kompletně opravit, t. zn. nová pouzdra. event. ložiska, zkontroluvat, event. vyčistit a přesoustružit komutátor, a případně dát nové uhlíky, event jejich tlačná pera.
Řádně ukostřit aku a rovněž motor ke karoserii nebo přímo na aku.
Přeměřit odpor hlavního kabelu. Měl by být zanedbatelný.
Pokud se toto udělá, a aku je v pořádku, start. napětí nesmí klesnout pod 9,6 Volt, a startér bude točit jak vzteklej. :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
jaros juro

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od jaros juro »

Vyriesil si to?mam ten isty problem
chegue
Příspěvky: 16
Registrován: čtv úno 16, 2017 21:57

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od chegue »

rád bych navázal:

v posledních dnech pozoruju horší roztáčení startéru.
1.-2. otáčka jde velmi ztuha = startér točí pomalu, přesto motor chytne dobře.
Zkoušel jsem startér trochu potrápit delším točením (bez nažhavení) při studeném motoru. Po 1-2 letargickém otočení se roztočil normlálně.
Baterie Varta je 1/2roku stará..klidové napětí 12.6V. Auto normálně dobijí. Kdyby byla chyba v baterce, usuzuju, že by efekt byl opačný. Tedy že by se startér neroztočil do rychla, ale naopak by zkomíral.
Po ránu (mrazivá noc -5°) je efet znatelnější. Odpoledne po 8h odstávce je efekt znát méně. Nižší teplota má asi vliv. Nicméně letos cca 2-3týdny zpět bylo i méně než -10°C a startér točil normálně...tzn. hned a rychle. Včera jsem prostříkal a očistil kontakty na kostře. Ráno opět mírné zaváhání v roztočení. Na kontakty na startéru se přímo nedostanu, tak jsem je aspon prostriknul kontaktolem.. Mechoš přes startéry mě ujišťoval, že starterem to nebude..že spíš baterkou a nízkou kapacitou. Jenže to mi moc nesedí, když se startér po chvíli roztočí a normálně točí.
Takže mám jít po kontaktech?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ťažké štartovanie - Akku OK

Příspěvek od Colommbo »

Řekl bych, že mechoš přes startéry nebude ten správný... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět