Tatra 613

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
krki
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 07, 2014 22:23

Tatra 613

Příspěvek od krki »

Dobrý den,

chtěl bych poprosit, jaký olej lít do stroje Tatra T 613?

Děkuji
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Tatra 613

Příspěvek od skodovkar »

S vysokým letním číslem :idea:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tatra 613

Příspěvek od Pedro »

Zde neni vyjmecne dulezite,jak se vuz pouziva,bo je to skoro jasne,ani kolik km ma najeto resp.spotreba oleje.
Nutno ale zduraznit,ze dulezite JE TO,jaky olej se dosud pouzival.
Neni li po GO,pak opatrne. Doporucim Mogul super 8AD ap.,vyse spravne psano,...-50.
A kdyz jiny,tak Madit,Mol,Paramo,Trysk.
Mozno i cizi,ale i
tak ne vys,nez SG !
Muzes i Cinol,dela 15-50 a je s vhodnym SE,F.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tatra 613

Příspěvek od Pedro »

A menit po 5000. Zde olej dostava zabrat,navic ma i ukol pomahat chladit.
Tzn.,nehonit za studena,hadice,tesneni,ev.chladic.
Vysoke letni cislo umi vse za studena zkur....
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Tatra 613

Příspěvek od Colommbo »

PePe píše: ...Vysoke letni cislo umi vse za studena zkur...
Je možné nějaké bližší vysvětlení, Petře? Předpokládám, že se to týká (tohoto) vzduchem chlazeného motoru nebo je platnost obecnější...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e-panolin.cz

Re: Tatra 613

Příspěvek od e-panolin.cz »

Pro motor T 613-3 je doporučen olej M7ADX SAE 10W40 nebo ekvivalent / Castro GTX, Mobiloil Super a pod./ s intervalem výměny 10 000 km.
Návštěvník

Re: Tatra 613

Příspěvek od Návštěvník »

Děkuji za odpovědi.
A není tím, že je to vzduchem chlazený, a že jsou tam větší teploty, tak lepší používat olej třeba M8AD 15W-50 nebo něco jako třeba 10W-60?

Díky za názory,

Martin
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tatra 613

Příspěvek od Pedro »

Martin-
V zime muzes 10-40,ale v lete urcite 50.
Overeno,bohuzel (bohudik?) ty vozy pamatuju z doby plneho vyuziti,stejne jako Volhy.
A zadnejch 10000,ten olej je fakt dost namahan. Primarne je na chlazeni urcen luft z venti,ale olej mu dost pomaha.
Ale nezapomen,co jsem psal hore,bacha na vyk.tridu,pokud....!
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tatra 613

Příspěvek od Pedro »

Juro,auta s oil chladici a ne zrovna idealnim nastavenim regulatoru tlaku,coz nejen vzduchovky,v te dobe,v CSSR...,
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Tatra 613

Příspěvek od Pitris »

Jestli tam byl doteď olej s nízkým API (do SF), tak v tom pokračovat - třeba https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531330313
Když je motor vyčištěn nebo tam byl lepší olej (ve smyslu výkonnosti a vnitřního čištění - API SH a výš) dá se např. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -15W-50-5l
Při ne častých zimních jízdách ta 15w tady stačí, a jak bylo výše zmíněno, při krátkých jízdách stačí xw/40, při delších ale xw/50. A pokud by se jezdilo hodně v zimě, tak 10w/xw (pozor na to API)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
krki
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 07, 2014 22:23

Re: Tatra 613

Příspěvek od krki »

O.K.

díky všem. Motor se bude samozřejmě dělat, tak jako karoserie atd. bude se jednat o veterána. Tudíž
jezdit se stím bude poskromnu.

Martin
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Tatra 613

Příspěvek od Pitris »

Jen podotknu, že v tomto případě motor vyčištěn znamená ho zevnitř zbavit karbonových úsad....
a to bývá problém - je potřeba mechanicky. Měkká usazenina (tzv. bláto) se dá odstranit výplachem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Tatra 613

Příspěvek od Pedro »

Tak po GO vyměnit dříve,jasný ne.
Pokud nenajedeš za rok cca 5 000,nech ho tam i 2 roky. Déle nedoporučuju. Zejména pokud se nebude často prohřívat.
Když budeš jezdit spanilé jízdy,v koloně,tak -50ku,stejně tak když ji sem tam proženeš.
Máš něco netuctového,tak ji opatruj Držim palce :wink:
Odpovědět