Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lengy60 »

Přesně tak a navíc,pakliže mají servisní práce překročit cenu při sjednání zakázky o 10%,je povinností servisu,vyžádat si od zákazníka souhlas. :wink:

P.S.A ještě bych ho zje..l jak sirotu,že se hrabe do čeho nemá. :twisted:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:....že "ořech je tak akorát do díry=nemůže být z vinglu, tudíž se závit svíčky musí hned chytit sám"....
Já viděl případ kdy toto nezafungovalo a svíčka "šla" do hlavy přes závit. Ten debil to sice dělal ručně, ale přesto ten závit "s citem" ztrhnul....:( A když se potom ta svíčka vytáhla tak na ní byl i zbytek závitu z hlavy - takže potom hlava dolů a (tuším že) se to opravilo zalisovanou vložkou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od NOVON »

Toz to jsem jeste nezkousel a ani me to nenapadlo jit na svicky s razovym utahovakem..To teda cumim!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od BigBang »

rázový utahovák do každé rodiny :!: :mrgreen:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od skodovkar »

Denso svíce vytáhnou z motoru více!
1,2MPI 6V fobie, původní svíce ven (tuším, že ohořelé Boschky v 60tkm) a šlo tam Iridium Tough. Prostě fungují. Zapalovací moduly se měnily v 85tKm.
DENSO už mám připravené i do stovárny a určitě s nimi osadím i Jawettu :twisted:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lengy60 »

Debata byla v obecné rovině,já tehdy tvrdil,že výrobce tam dá to,co získá za pro něj výhodný peníz a ty jsi psal,že vždy to nejlepší.Ono se to tehdy točilo snad kolem mého VTI,kde byly z výroby Bosch a já tam dával NGK. Něco se také psalo o tvém autě,že v podstatě není náhrada za svíčky z prvovýroby atd.
Já to teď momentálně neřeším,bo PSA dává do motorů iridia NGK a to i do 1.2 PureTech.Docela bych rád vyzkoušel Denso,ale tam to bude zřejmě bez šance,protože 14 klíč. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:...ty jsi psal,že vždy to nejlepší
Odcituj, pokud něco takového v mých příspěvcích najdeš!
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Durex »

lengy60 píše:Debata byla v obecné rovině,já tehdy tvrdil,že výrobce tam to,co získá za pro něj výhodný peníz a ty jsi psal,že vždy to nejlepší...
Tučné taky nesedí,protože existuje celá řada motorů,kde při návrhu spalovacího prostoru se již počítá se svíčkou ... Jsou motory,které nejsou háklivé na změnu svíčky a někdy dost diametrálně a pak jsou motory,kde to pořádně funguje jen s tou sériovou. Třeba Honda CBR1000RR 05 má ze serie NGK IMR9C-9HES a to není nejlevnější svíčka ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Má dřívější vyjádření nejspíše nebyla správně pochopena. Tak tedy:
- výrobce nejlépe ví, na jaké svíčky jeho motor nejlépe funguje;
- to ale neznamená, že je používá pro prvomontáž či dokonce že je předepisuje;
- v prvomontáži se proto objevují svíčky nepředepsané, právě k nimž je nutno volit ekvivalent (což je to, co lengy nepochopil, resp. kde posunul sdělení obsažená v mých starších příspěvcích);
- pro prvomontáž většina evropských, zejména pak německých výrobců volí laciné svíce s akcentem na jejich kilometrovou výdrž (aby vydržely, i kdyby je značkový servis nevyměnil v předepsané lhůtě);
- že to jde proti zájmu maximalizace zapalovacího výkonu, to je snad jasné.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od bloke »

Po prečítaní tipov, mi sledovanie uťahovania tohto pána prišlo už pomerne dôrazné - alebo od oka nebol pri tejto sviečke ešte "mimo normy"?: https://youtu.be/md0cf-17-XU?t=3m1s
Jerry3 píše:"Ruční" fígl na utažení svíčky: hlavici "čtvrtinové" golové ráčny držíš v dlani a utáhneš ji jen tak, co ti síla "bez páky" umožní.
NOVON píše:Normalne s citem..Nedelejte z toho kovbojku.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Nemohu si to pustit, tak se nevyjádřím.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Libor »

Na zadní straně balení sady svíček je většinou utahovací moment dotažení, případně stupně o kolik svíci dotáhnout (po dosednutí). Ale to ví většina. Na co se hodně zapomíná a viděl jsem to často, je vyfoukání šachty, před samotnou výměnou - ať žije následný bordel ve válci :-)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od BigBang »

Jerry3 píše:Nemohu si to pustit, tak se nevyjádřím.
má takovej T šroubovák s vrškem dlouhým tak 10-12 cm, do kterýho se při dotahování opírá oběma rukama až se mu roztřesou :lol:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to je tedy potom síla! :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Pitris »

Jo. Byl silnej jak silnice. A dubovej jak dubice :D
Svíčka má daný utahovací moment, ale dá se dotáhnout i bez momenťáku. Dotáhnout - ale s citem :wink: Na motce mě šly povolit téměř rukou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět