Tak co myslíš,že by tomu motoru slušelo za svíce?Jerry3 píše:Spíš ve vysoce laděných atmosférických motorech, čemuž odpovídá provedení jejich jiskřiště, pro 1,8T zcela nevhodné.Pitris píše:Denso sice nabízí i řadu Racing, ale teplotně se tam 1.8T asi nevejde. Jejich použití bude v daleko více namáhaných motorech.
Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Kvůli potřebě nižšího odtrhu ty IK22, případně VK22. Ale fabrickou hodnotu odtrhu si před koupí raději ještě ověř!
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Vim ze tady mam porad jenom nejake otazky ale mazou se zavity novych svicek necim? Ja myslel ze je proste vymenim, utahnu jak maji byt a hotovo, ale videl jsem, ze nekteri to necim patlaji.
To me privadi k druhe otazce. Pokud se lisi utahovaci moment vyrobce svicky (zde Denso IK20 a predepsano 22 Nm) a vyrobce auta (v dilenskem manualu uvadi 30 Nm), tak se to utahne jenom na ten mensi? Nenastane nejaky problem?
Diky moc
To me privadi k druhe otazce. Pokud se lisi utahovaci moment vyrobce svicky (zde Denso IK20 a predepsano 22 Nm) a vyrobce auta (v dilenskem manualu uvadi 30 Nm), tak se to utahne jenom na ten mensi? Nenastane nejaky problem?
Diky moc
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Závit svíčky se ničím nemaže, možná jej někdo patlá kupř. měděnou vazelínou, ale osobně to nepovažuju za nutné/správné, dycky jsem je utahoval nasucho. A s citem. Je-li uveden moment, pak bych se taky řídil jím u svíčky uvedeným.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Nové svíčky s podložkou je lepší utahovat tzv. na úhel: návod najdeš na krabičce Denso. V případě svíček bez podložky, tj. s kuželovou dosedací plochou, se ta plocha maže hliníkovoměděnou pastou.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
30 NM sa mi zdá trochu vela,nové sa utahuju na uhol-s podložkou je to ak sa dobre pamatám 90,s kuželom 30.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
"Ruční" fígl na utažení svíčky: hlavici "čtvrtinové" golové ráčny držíš v dlani a utáhneš ji jen tak, co ti síla "bez páky" umožní.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Normalne s citem..Nedelejte z toho kovbojku.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
A že ho lidé mají! Hlavně ti s pneumatickým nářadím (zažil jsem ve škodováckém značkovém servisu): pneumatickým kladivem ven, pneumatickým kladivem tam, a to dokonce bez alespoň ručního chycení prvního závitu.NOVON píše:Normalne s citem..
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Počkej, počkej - na svíčky takhle...? To snad nee...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Kdybych to nezažil, také neuvěřím. Na mou námitku zaznělo něco v tom smyslu, že "ořech je tak akorát do díry=nemůže být z vinglu, tudíž se závit svíčky musí hned chytit sám" a že to "pneumatické kladivo má přece nastavitelný moment" (nevšiml jsem si, že by ho upravoval). Faktem je že takhle rychle vyměněné svíce (mechanik úplně stejně pojal demontáž/montáž zapalovacích cívek - na motoru 1,8T) jsem dosud nikdy neviděl.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
No víš jak,kdo umí,umí a kdo ne,ten čumí.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ano, jen jsem čuměl: byl šikovný a bleskově rychlý. Jen si nejsem jistý, zda jde o "lege artis"...
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Já to také utahuju, jak popisuje Jerry3, za kloub ráčny.
Servisům se vyhýbám jak můžu, jednou jsem si přišel pro Pajero a mechanik právě přetěsňoval přední dif. Na otázku proč to dělá, odpověděl, že byl zasranej od oleje - ale zhora protože netěsnilo víko ventilů, toho si nevšiml. Vzducháč vyměněnej, dával jsem ho před týdnem, chtěl jsem starý ale prej odpad už vyvezli. Auto tam bylo kvůli tomu víku a aby zkontrolovali ventily.
Servisům se vyhýbám jak můžu, jednou jsem si přišel pro Pajero a mechanik právě přetěsňoval přední dif. Na otázku proč to dělá, odpověděl, že byl zasranej od oleje - ale zhora protože netěsnilo víko ventilů, toho si nevšiml. Vzducháč vyměněnej, dával jsem ho před týdnem, chtěl jsem starý ale prej odpad už vyvezli. Auto tam bylo kvůli tomu víku a aby zkontrolovali ventily.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Jednoduchá věc - ani ten filtr, ani přetěsnění bych neplatil. Neobjednal sis ho...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16