Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ZJ5.2
Příspěvky: 20
Registrován: pon říj 05, 2015 20:22

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od ZJ5.2 »

Jerry3 píše:
Pitris píše:Denso sice nabízí i řadu Racing, ale teplotně se tam 1.8T asi nevejde. Jejich použití bude v daleko více namáhaných motorech.
Spíš ve vysoce laděných atmosférických motorech, čemuž odpovídá provedení jejich jiskřiště, pro 1,8T zcela nevhodné.
Tak co myslíš,že by tomu motoru slušelo za svíce?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Kvůli potřebě nižšího odtrhu ty IK22, případně VK22. Ale fabrickou hodnotu odtrhu si před koupí raději ještě ověř!
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od yosemitak »

Vim ze tady mam porad jenom nejake otazky :D ale mazou se zavity novych svicek necim? Ja myslel ze je proste vymenim, utahnu jak maji byt a hotovo, ale videl jsem, ze nekteri to necim patlaji.

To me privadi k druhe otazce. Pokud se lisi utahovaci moment vyrobce svicky (zde Denso IK20 a predepsano 22 Nm) a vyrobce auta (v dilenskem manualu uvadi 30 Nm), tak se to utahne jenom na ten mensi? Nenastane nejaky problem?

Diky moc :)
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Colommbo »

Závit svíčky se ničím nemaže, možná jej někdo patlá kupř. měděnou vazelínou, ale osobně to nepovažuju za nutné/správné, dycky jsem je utahoval nasucho. A s citem. Je-li uveden moment, pak bych se taky řídil jím u svíčky uvedeným.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Nové svíčky s podložkou je lepší utahovat tzv. na úhel: návod najdeš na krabičce Denso. V případě svíček bez podložky, tj. s kuželovou dosedací plochou, se ta plocha maže hliníkovoměděnou pastou.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Brembo »

30 NM sa mi zdá trochu vela,nové sa utahuju na uhol-s podložkou je to ak sa dobre pamatám 90,s kuželom 30.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

"Ruční" fígl na utažení svíčky: hlavici "čtvrtinové" golové ráčny držíš v dlani a utáhneš ji jen tak, co ti síla "bez páky" umožní.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od NOVON »

Normalne s citem..Nedelejte z toho kovbojku.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:Normalne s citem..
A že ho lidé mají! :twisted: Hlavně ti s pneumatickým nářadím (zažil jsem ve škodováckém značkovém servisu): pneumatickým kladivem ven, pneumatickým kladivem tam, a to dokonce bez alespoň ručního chycení prvního závitu. :evil:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Colommbo »

Počkej, počkej - na svíčky takhle...? To snad nee... :evil:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Kdybych to nezažil, také neuvěřím. Na mou námitku zaznělo něco v tom smyslu, že "ořech je tak akorát do díry=nemůže být z vinglu, tudíž se závit svíčky musí hned chytit sám" a že to "pneumatické kladivo má přece nastavitelný moment" (nevšiml jsem si, že by ho upravoval). Faktem je že takhle rychle vyměněné svíce (mechanik úplně stejně pojal demontáž/montáž zapalovacích cívek - na motoru 1,8T) jsem dosud nikdy neviděl.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lengy60 »

No víš jak,kdo umí,umí a kdo ne,ten čumí. :D :lol: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, jen jsem čuměl: byl šikovný a bleskově rychlý. 8) Jen si nejsem jistý, zda jde o "lege artis"...
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od tonny »

Já to také utahuju, jak popisuje Jerry3, za kloub ráčny.

Servisům se vyhýbám jak můžu, jednou jsem si přišel pro Pajero a mechanik právě přetěsňoval přední dif. Na otázku proč to dělá, odpověděl, že byl zasranej od oleje - ale zhora protože netěsnilo víko ventilů, toho si nevšiml. Vzducháč vyměněnej, dával jsem ho před týdnem, chtěl jsem starý ale prej odpad už vyvezli. Auto tam bylo kvůli tomu víku a aby zkontrolovali ventily.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Příspěvek od lefort »

Jednoduchá věc - ani ten filtr, ani přetěsnění bych neplatil. Neobjednal sis ho...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět