svičky Denso

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: svičky Denso

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Bylo by možné, že motor se lépe vytáčí a je línější pod zátěží? ...
Ano, to přesně odpovídá mým očekáváním. Ony dvě desetiny mm jsou totiž v daném případě strašně moc.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: svičky Denso

Příspěvek od jerome »

Itall píše:jerome: Máme tedy každý jinou zkušenost. U mě menší odtrh vliv na spotřebu paliva nemá, nepozoruji. Lepší chod motoru (subjektivně) po výměně svíček je asi přirozený. Bylo by možné, že motor se lépe vytáčí a je línější pod zátěží? Možná, nevím. Pak by to bylo trochu jako s E85, ale s daleko menší intenzitou. Tyhle drobné niance se těžko postihují.
Ved jasne kazdy ma aj ine auto iny motor. Ja som to neriesil proste boli tam sviecky ktore by tam nemali byt jazdil som, spotrebu som bral ze ok sak pohoda ale po case a par 10tis.km som nevedel dostat motor cez 4000ot. vtedy ma napadly tie ine sviecky vymenil som a pohoda. Aj spotreba jemne klesla. Takze nejaky suvis to malo.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Itall

Re: svičky Denso

Příspěvek od Itall »

Fakt se v tom moc vrtáš, Pedro. Já vyndaval naposled svíčky při výměně, těch 89000 km, jinak tam byly furt. V Suzuki auto mají interval 105000 km, taky že je tam nechám, zatím přes 41000 km bez kontroly a divil bych se, že by je kontrolovali v servisu na pravidelné prohlídce. V Suzuki moto mají interval 12000 km a budu vidět, zda je vyměním tak brzy. Nyní, skoro 10000 km, zatím jsem je neviděl a ani nemám zájem. Nejvíc jsem laboroval s novým Gasem, nakonec po seřízení karburace tam původní svíčka byla až do prodeje stroje, 12000 km. Naposled mi svíčka hlásila, že chce vyměnit, u Husky, před léty. NGK, po 5000 km. Ovšem to byl motor 250 ccm, 48k, s výborným průběhem, ten si šel. Dal jsem PAL N9 ze starých zásob, za 9,- Kč a byla tam až do prodeje stroje (asi dalších 4000 km). Co furt máš se svíčkama? :?: :|
Itall

Re: svičky Denso

Příspěvek od Itall »

jerome píše:Ved jasne kazdy ma aj ine auto iny motor. Ja som to neriesil proste boli tam sviecky ktore by tam nemali byt jazdil som, spotrebu som bral ze ok sak pohoda ale po case a par 10tis.km som nevedel dostat motor cez 4000ot. vtedy ma napadly tie ine sviecky vymenil som a pohoda. Aj spotreba jemne klesla. Takze nejaky suvis to malo.
Hm, pár 10tis. km už s nimi nenajedu, ale mám za to, že fungovat budou, proč by ne? Jestli ti to třeba nebralo olej a nenapalovaly se svíce, odtrh by se ještě zmenšil. Jináč u mě - spotřeba oleje neexistuje, jak bych musel dolévat, dávám vyšší viskozitu. Nepomůže - prodat. Hotovo.
Itall

Re: svičky Denso

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše:... Bylo by možné, že motor se lépe vytáčí a je línější pod zátěží? ...
Ano, to přesně odpovídá mým očekáváním. Ony dvě desetiny mm jsou totiž v daném případě strašně moc.
Pak bychom se shodli. Tož, když je tam nechám (další majitel nechá, jak mu poradím) 90000 km, tak by mohly mít postupně odtrh 1,1 mm, asi i víc. Teda, pokud se Brisk Yttrium neopalují méně, než běžný prací...pardon...běžné Denso. A ta radost nového majitele, jak se motor zlepšuje pod zátěží, jak zraje...no, spíš prd pozná, ale připraveno to má dobře. Já rád dělám kupujícím radost :D .
Návštěvník

Re: svičky Denso

Příspěvek od Návštěvník »

Závidím těm, jimž ke štěstí stačí, že něco vůbec nějak funguje...
Itall

Re: svičky Denso

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Závidím těm, jimž ke štěstí stačí, že něco vůbec nějak funguje...
No, na některé věci jsem háklivý, ale ne na detaily.
Tož, rozdíl v odtrhu je jen 0,15 mm. Jestli tou dobou nebude prodán, mohu vzít na budoucí sraz P107 a svezeš se, můžeš i upravit odtrh 8) . Ovšem sání se poměrně blbě vyndavá a hlavně zpátky nandavá, tak bych zůstal u toho svezení. Já se s tím ještě teď někdy svezu, zda-li se nepletu.
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Re: svičky Denso

Příspěvek od Koliesko »

pred casom som mal rovnaku dilemu, vyrobca doporucuje odtrh 0,9mm, nove Densa Iridium Power maju odtrh 1,1 mm. Rozmyslal som ako ten odtrh bezpecne znizit, no postupne som sa dostal k nazorom, ze mozem nechat odtrh povodny, teda o tych 0,2 mm vacsi. Dovod? V skratke, cim ma motor viacej najazdenych KM, tym odtrh moze byt o nieco vyssi, dosledkom znizenia kompresie :D :D
vysledok, namontoval som 8ks sviecok s odtrhom 1,1mm a nepozoroval som ziadne zhorsenie, start na brnk za kazdej teploty, spotreba klesla priblizne o liter. :wink:
Návštěvník

Re: svičky Denso

Příspěvek od Návštěvník »

Nastavení/ponechání většího odtrhu je mj. otázkou výkonu zapalovací soustavy, tj. zda je schopna dodat dostatečně vysoké napětí. V daném případě nejspíše ano.

Jinak vztah stupně komprese na hodnoty/velikosti odtrhu je přesně takový, jak píšeš: čím větší komprese, tím menší odtrh na svíčkách, a naopak, čím menší komprese, tím je výhodnější větší odtrh (s výhradou toho, co jsem zmínil výše).
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: svičky Denso

Příspěvek od Colommbo »

Koliesko píše:...namontoval som 8ks sviecok s odtrhom 1,1mm a nepozoroval som ziadne zhorsenie, start na brnk za kazdej teploty, spotreba klesla priblizne o liter. :wink:
Osobní zkušenost nemám, ale domnívám se, že u osmihrnku ten případný rozdíl v chování motoru může být méně patrný než kupř. u čtyřválce... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
buřtyskřenem
Příspěvky: 173
Registrován: úte čer 09, 2015 8:58

Re: svičky Denso

Příspěvek od buřtyskřenem »

Návštěvník píše:
buřtyskřenem píše:V mém případě má byt odtrch 0,9( podle tabulek). Co by se stalo v pripade, kdyby ten odtrch byl třeba 1,1 ?
Tebou uvedená hodnota mě dost překvapuje. V každém případě je třeba odtrh snížit, poněvadž jeho hodnota hraje podstatnou roli.
V mem pripade se jedna o svicku Denso Iridium Power IXUH22I. Vyhledaval jsem zde http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... =4w-41.txt

Primo na muj vuz.
Návštěvník

Re: svičky Denso

Příspěvek od Návštěvník »

Pak tvůj původní dotaz už vůbec nechápu. Proč se ptáš na odtrh 1,1 mm, když ta svíčka určená přímo do tvého motoru se vyrábí s odtrhem 0,9 mm? A jaký odtrh vlastně předepisuje sám výrobce motoru? Pokud 1,1 mm, což bych předpokládal, tak je někde chyba, kterou je třeba nejprve rozklíčovat.
buřtyskřenem
Příspěvky: 173
Registrován: úte čer 09, 2015 8:58

Re: svičky Denso

Příspěvek od buřtyskřenem »

Je to tim, ze napred jsem si precetl, ze se má u svíček upravovat odtrch. Mel jsem tim na mysli i tu "moji" svicku. Nasledne jsem ale zjistil, ze ten odtrch je jiz stanoven z vyroby a nemusim tedy jiz nic delat. Holt jsem dřív něco napsal, nez jsem si to cele precetl.
Když jsem koukal do manualu k vozu, tak jsem tam ohledne svíček nic nenasel. Je tam jenom informace, ze se ma zachovat ten zpravny teplotni rozsah. Tot vse. Ještě jsem pro jistotu napsal do Hyundai. Tak uvidíme s cim prijdou.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: svičky Denso

Příspěvek od jerome »

No teraz su tie nove manualy jak pre blbcov. Jak sa mas zapasat jak sa zapinaju svetla atd... :mrgreen:
Uplne robia z ludi idiotov a ked chces riesit taketo veci chod do servisu. Vivat nova doba :)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: svičky Denso

Příspěvek od Pedro »

...jestli to neni proto,aby to nemohl nekdo napadnout pravne a zahojit se...,chapeme?
Odpovědět