svičky Denso

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: svičky Denso

Příspěvek od Pitris »

Sic netuším kde "pozlacené kontakty".... ale to je fuk. Spíš bych se ptal proč po o něco málo víc jak 100tkm odtrh 1,9mm :?: :shock: Densa co vytáhl mladej loni z Lexusu měly po 270-ti tkm 1,8.
Jo, už měly být pryč dávno, jenže nějak prý nebyl čas a taky chtěl zkusit kolik dají. Pak už začaly vynechávat, tak šly. Svý si odpálily....

PS: Pro mne je spíš úsměvné to "744 µm". Nevadil Ti milimetr a teď pojedeš na mikrony :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: svičky Denso

Příspěvek od rofek »

Pitris píše: Spíš bych se ptal proč po o něco málo víc jak 100tkm odtrh 1,9mm :?: :shock:


No mozna i diky tomu, ze pokud je to focus II s LPG od vyroby, tak ma nejmene 6 let, a tak tech 103t bude jenom na pocitadle mezi budiky :) Tipnul bych si, ze to bude dovoz z wenger (kde se montaz finalizovala (zn. brc) a prodalo se jich tam snad 2/3 produkce), a nebyl koupen na (pri)mestske priskoky ... takze pokud to byli original svice, mohli mit odpaleno i 2x tolik ...
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jurawood »

o pozlacených se mluví na stránce 2, ano je to dávno ale lidé nezmoudřeli :)
každopádně mě to pobavilo, po pozlacených TUZING pojistkách, nebo pojistkách z vyznačení směru proudu jsem se dozvěděl o pozlacených kontaktech u svíček :lol:

Jinak tady jsou ty moje nové NGK LPG LASER LINE
https://drive.google.com/open?id=0B2jNE ... kNiRk5pX0U

rofe: :wink: znalec, tak jistě dobře víš i to, že origo BRC uchovává provoz na obě paliva a tato informace se nedá na rozdíl od budíků upravit, ale jo jinak BINGO
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: svičky Denso

Příspěvek od Pitris »

Druhá stránka :?: To už dávno :) Ale nechce se mi věřit že by motor nepoznal milimetrový rozdíl na elektrodách svíček. To spíš - sorry a bez urážky, ale - si to nepoznal Ty :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: svičky Denso

Příspěvek od Durex »

Když sem už hóóóódně dávno ladil svýho fanouše na lpg tak rozdíl mezi 0,7 a 0,55 byl neskutečnej. A shodou okolností i ten fordí dvoulitr sem měl v lpg a tam sem se svíčkama taky dost laboroval a vždy sem korigoval vzdálenost elektrod tak,aby to bylo co nejlepší na lpg a na benzín aby to tak nějak šlo ... A tam se hraje na desetiny ... 2 mm je dobrá čína :lol:

Ještě se zeptám ... nemáš něco společného s tímto profilem?
https://www.motorkari.cz/profil/?uid=3595

Nerejpu,jen se ptám ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jurawood »

Fakt se to neprojevovalo ani na LPG, natož v benzínu. Já bych to poznal, samotného mě to překvapilo.

Ale máme ještě motor r.v. 1970, honda cb350, upravené kanály, větší titanové ventily, vysokokompresní kované písy, ostré vačky a do hlavy byla udělána druhá svíčka (twinspark) , jenže to bylo zapojeno sériově. Takže napětí šlo přes uhlíkovej několikrát přetrženej kabel (naměřeno nekonečno) na jednu svíčku, kostrou na druhou, další přerušení na svíčce, ale také v kompresi! a odtud zase kabelem s nekonečným odporem na cívku.
Když se ochudila směs na 16:1 tak to nechtělo zapalovat a v okolí vypadávali měřáky (dataloging, lambdakontroler a dynamometr). Pokud jsem přidal na 12,6:1 nebyl rozdíl mezi 1 mm na jedné svíčce a 2 mm přes dvě a to jsem měnil i předstih a kontroloval na brzdě.. akorát to přestávalo při ochuzení pálit..
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: svičky Denso

Příspěvek od rofek »

Jurawood píše: origo BRC uchovává provoz na obě paliva a tato informace se nedá na rozdíl od budíků upravit, ale jo jinak BINGO
zrejme mas na mysli ECU od lpg systemu; pokud je mi znamo, tak v ni budou spis moto-hodiny, ale netvrdim, ze tam km nejsou. a treba mohla byt v ramci "pripravy pred prodejem" puvodni ECU vymenena za jinou s mene mh/km :oops:
Pri benzinove verzi ford stanovuje interval vymeny 60 tkm; u lpg s dost vyssimi teplotami horeni bych tipoval, ze to ma byt jeste mene... tak-nebo-tak, i tech 103 tkm potom vypada zcela jinak...
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jurawood »

takže myslíte, že svíčky by se při provozu na LPG 100 000 km neměli opálit na 1,9 mm?
Aneb hledej podvod vždy, všude a za vším.. :roll: :lol:
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: svičky Denso

Příspěvek od Pitris »

Jurawood píše:....honda cb350....
Klasika a Nádhera :wink:
Obrázek

Sorry za off topic.... A když se vrátím k těm svícím, tak sice při LPG je 100tkm dost ale aby měly 1,9 :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: svičky Denso

Příspěvek od Hombre »

Tak to rozeberem, fordí vysokonapěťová kostka dává napětí 37 kV , svíčka háže dvakrát jiskru, při kompresi a pak v horní úvratě při otevřených výfukových ventilech. ( proto motor jede i při prohozeném kabelu "1" a "3" válce) svíčka zapaluje dvakrát více. Při tak vysokém napětí motor bez problémů pojede í při odtrhu 2,5 mm. Velikost odtrhu má jen vliv na posun krouťáku a výkonu. Při 1.3 jede OK v celém spektru otáček, pod tuto hodnotu je silný v nižších otáčkách, ale nechce se mu dát výkon ve vyšších otáčkách. Při vyšší hodnotě je zhnilý v nízkých otáčkách ale nad 4000 ot. jede jako z praku.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jurawood »

:roll: doteď jsem průběh křivky momentu měnil vačkama :lol:
sorry ale tohle mě přijde jako dobrá kravina. Máš k tomu nějakou technickou literaturu? Výzkum? Grafy z brzdy?
Díky
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: svičky Denso

Příspěvek od Hombre »

Na to nepotřebuješ výzkum. Stačí měnit odtrh a auto po změně projet, jak jsem zkoušel u více aut já. A posazení krouťáku se
neprovádí vačkama, ale změnou průměru a délky sání v návaznosti na kmitání výfukových plynů mezi ventily a tlumičem. "Ostrou" vačkou jen ovlivňují velikost výkonu, ne jeho průběh. Odtrh u svíčky má zase vliv na průběh hoření.Když to blbě přirovnám,tak změna odtrhu je něco jako změna předstihu.Teoreticky dej předstih ze 7 tis. otáček a zkus motor nastartovat.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jurawood »

Casovanim vacek se zasadne meni prubeh tociveho momentu. Pokud si myslis ze ne, dal to uz nemusime resit. To je opravdu zakladni skola.
Co si predstavujes pod pojmem "prubeh horeni"?
Jakou velicinu? Rychlost, tlak, teplotu? Barvu oci, nebo naladu plamene?
Mozna nemyslis prubeh horeni, protoze jakmile jednou zacne uz ho nelze svickou menit, spomalit, zrychlit..
Pouze tlakem a teplotou v komore.

Teoreticky jsem ochoten pripustit jakesi opozdeni preskoku vlivem narustu napeti. Dle otacek mozna 1-2 stupne. Dle me na brzde ani nemeritelne, klidne mohu zkusit, ale slysim to prvne.
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jerry3 »

Jiskřiště svíčky zajišťuje to, čemu se ve fyzice říká "(elektrický) výboj v ionizovaném plynu". Aby k výboji vůbec došlo, musí být splněno několik podmínek:
- elektrody jiskřiště musejí mít vhodnou vzdálenost, rozměry a tvar i materiál, z něhož jsou vyrobeny;
- na elektrodách musí být dostatečný (dostatečně velký) rozdíl elektrických potenciálů (tedy vlastně napětí);
- plyn musí mít vhodné vlastnosti, aby se nechal ionizovat (rozdílem těch elektrických potenciálů o bod výše).

Pokud jde o první podmínku, jsme bohužel stále odkázáni na to, že jakou svíčku zvolíme a jaký odtrh jejích elektrod nastavíme, takovou v motoru máme. Saab sice kdysi experimentoval se svíčkou se za provozu motoru měnitelným odtrhem, ale tyhle výzkumy utnulo převzetí Saabu firmou GM (které nakonec znamenalo úplný konec Saabu :evil: ).

Co se týče druhé podmínky, ta je povětšinou rovněž dána konstrukčně, tj. parametry zapalovací cívky, pouze firma MMC experimentovala s průběžně měnitelným napětím, čímž dokázala řídit tzv. hutnost jiskry. Věc se dostala i do sériové výroby, a to na motorech GDI.

Třetí podmínka je pak věcí fyzikálních podmínek, které panují ve spalovacím prostoru a které se za běhu motoru prudce mění, zejména pak u přeplňovaných motorů: kompresní poměr (konstrukční/neměnný i reálný/proměnný), tj. tlakové poměry ve spalovacím prostoru; bohatost směsi (primárně v oblasti jiskřiště svíčky); teplota uvnitř spalovacího prostoru (opět primárně v oblasti jiskřiště svíčky); teplota v oblasti závitu svíčky, tedy teplota hlavy motoru, která zprostředkovaně ovlivňuje teplotu na elektrodách svíčky.

Z výše řečeného logicky plyne, že požadavky na ideální zážeh se mění přinejmenším s otáčkami motoru, stupněm jeho přeplňování, teplotou nasávaného vzduchu, provozní teplotou motoru a jeho zatížením. Ovšem mohli bychom k tomu klidně přičíst i atmosférický tlak/nadmořskou výšku a vlhkost nasávaného vzduchu.

No a tím se konečně dostávám k jádru pudla: volba zapalovací svíčky a hodnota odtrhu jejích elektrod jsou vždy kompromisem mezi dostatečně rozdílnými "požadavky na ideál", které na ni klade nezatížený motor při volnoběhu a na plno vytočený motor pod maximální zátěží. A to je zároveň i důvod, proč se mění vnější charakteristiky motoru při změně hodnoty odtrhu elektrod zapalovací svíčky! :idea:
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: svičky Denso

Příspěvek od Hombre »

Děkuji,tak to popsat nedovedu. Kdybych již dříve nežongloval s odtrhem , tak nic nepíši.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět