svičky Denso

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: svičky Denso

Příspěvek od Colommbo »

Mekánik mého kamaráda mi teď o víkendu měnil ventilová gufera bez sundání hlav a při té příležitosti, když už se sundávala ventilová víka a šly dolů vačky, jsem nechal dát nové svíčky, opět Denso IK20, ty v motoru měly za sebou za tři roky 57tis.km. U práce jsem nebyl, ale když mi pak ukazoval ty "staré" svíčky, byl jsem překvapen (stejně jako předtím on) jako už dlouho nee - svíčky byly stále jako nové, NAPROSTO ČISTÉ! :shock: A to jsem nechal ventilová gufera měnit proto, že motor bral už třičtvrtě litru oleje na tisíc km, prosím pěkně... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jezevcik »

Tak sleduj a zapisuj. Stejně jako Tebe, i mne zajímá výsledek.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: svičky Denso

Příspěvek od Colommbo »

To se spolehni, Tome. :) Ten kluk měnil gufera (bez sundání hlavy) i kamarádovi (který mi to právě domluvil) na dvoulitrovém čtyřhrnku. Před operací na tom byl se spotřebou oleje obdobně jako já a po ní po 2tis.km dolíval dvě deci. Jinak mekánik říkal, že výměnu na V6 už radši nikomu slibovat nebude, že je to hrozná crcačka, k zadním válcům hodně špatný přístup a ventilů je už moc... :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jezevcik »

To je dvou nebo čtyřventil?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: svičky Denso

Příspěvek od Colommbo »

Jak kamarádův dvoulitr tak i moje V6 jsou čtyřventily.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jezevcik »

Nějak si právě nevybavuji, že bych to u Tebe na kufru četl. Ale ono je fakt, že dnes už to bývá napsané spíše jen na motorovém víku.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: svičky Denso

Příspěvek od Colommbo »

Doby, kdy se auta na různých místech (a nejlépe viditelně, samosebou) pyšnila označením 16v apod., jsou dávno pryč, to jsme byli ještě mladí, Tome... :lol: Třeba moje Omča to má jen v papírech.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jezevcik »

U japonských vozů ty nápisy byly maximálně tak na přelomu osmdesátých a devadesátých let, ale některé evropské se tím pyšnily ještě nedávno. Proto jsem se trochu divil.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: svičky Denso

Příspěvek od Pitris »

Pokud není variabilní časování ventilů tak dva (větší průměr) ventily na válec jsou výhodnější pro plnění a vyprazdňování směsi při nízkých otáčkách a čtyři (menší) až v těch vyšších....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Máchal

Re: svičky Denso

Příspěvek od Máchal »

Mých 5V na válec, to se snad dnes už nenosí, ne? :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: svičky Denso

Příspěvek od Pitris »

Co to mělo za význam u 1.8T netuším protože na plnění válců v nižších otáčkách tam je turbo, ale třeba u Yamahy R1 je to právě pro lepší naplnění válců ve vysokých otáčkách, kde točí ten litr přes 14000....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Máchal

Re: svičky Denso

Příspěvek od Máchal »

Taky netuším, každopádně i po cca 17 letech to slouží pořád dobře :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: svičky Denso

Příspěvek od Pitris »

Buď rád. A ten motor 1.8T byl tím lepším čím VW obohatil náš svět. Ale od Densa jsme už off topic.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: svičky Denso

Příspěvek od Pedro »

Cau lidi. Asi každý vi, že, jak napsal Pitris, u nizkootacovyho, lepsi dvouventil. Neplatí to však obecně, zalezi na pomeru vrtani, zdvihu a časování rozvodu resp., na ostrosti vacky. V Alme mam 16v pri obsahu 1,4 a 1000kg poh.hm., a motoru je fuk, jestli po nem chci neco v 2000 nebo 7100 (omezovac), kde se pohybuji já, domorodci vědí...
Mel jsem i 1,3mpi 12v a tomu bylo fuk rovněž, kde se pohybuje.
Srovnam li to s Misakem G, 1,8 16v,tak ten spodek neumel, ac mel solidni obsah. Ani Accord 2.0.
Svicky, no nyni dany Denso i do Almy. Jelikož to nemůžu vyzkoušet, tak jedinny znatelny rozdil je ve vyšším volnobehu po ohrati. Sice mi umrel vloni otackomer ale uši nevojebeš. Vyndany NGK, s temi jsem to kdysi koupil a jednou za rok jen zkontroloval. V servisce o vymeně neni zminka, kdo vi, kolik maj. Na pohled jedna jak druha, samozřejmě cistounky. A s jakou spotrebou paliva jezdily, bez komentu. A když jsem zkousel na ne kultivovanost chodu motoru na volnobeh, s nastavcema,kratkym a dlouhym z Gollasady a nahoře s oříškem 19,.., postavenym na ventilovem viku.
Ten muj motor je fakt divnej. Nejen spotřebou ale i vykonem. Asi ho vyrobily ve stredu a puvodni majitel, dnes stary pan, dobre zajel a pouzival.
Co Almu mel, jezdila jen na Magnatec z Nissan servisu a když jsem nedavno čumel na stav vacek, napinaku a řetězu, neni tam ani v
v zahybech, náznak spiny. A vymeny dle SK., cca 12_14000km.
Jurawood
Příspěvky: 58
Registrován: čtv bře 16, 2017 10:13

Re: svičky Denso

Příspěvek od Jurawood »

Zdravím Vás chlapci a pánové :-) tak jsem pročetl celou tuto diskuzi a zaujali mě 2 věci.
Pozlacené kontakty na svíčce - výrobce svíčky asi sám přiznává , že neví co vůbec vyrábí, nebo jestli jen slyší poptávku hloupých zákazníků? Každopádně toto je naprostý podvrh už z principu. Pak tam hodí uhlíkové káble a fajfky s odrušením s 5+5 kohmy :-)

Druhá věc, jak s tím každý laboruje a že ford je citlivý na svíčky, ano už jsem to četl na fordfóru..

Mám od podzimu focus II duratec-HE 2.0 LPG
Najeto 103.000 km, stále origo svíčky NGK iridium (jsou úplně KO)

Teď se oteplilo tak jsem udělal nějaký servisní úkony (komprese: 16-16-16-16; lehčí seřízení výfukových ventilů; kotrola svíček) a k těm svíčkám, vypadaly čistě jen obrovská mezera, tak jsem je změřil a mají odtrh 1,9 mm !!!! obě iridiové plošky a středová špička elektrody jsou úplně pryč.
Koupil jsem nové NGK LPG Laser Line, ty mají odtrh 744 µm.

Ani s těmi starými 2 mm nebyl jediný problém, jediné zacuknutí či vynechání zápalu se nekonalo.

Že tady se handrkujete že 0,9 mm a 1,1 už je moc a bude zlobit - to je přinejmenším pro mě úsměvné..
GSX-R 750, Motul 5100 ester
FOCUS II 2.0 LPG-BRC, SUNOCO 5W40 A3/B4
Odpovědět