Suzuki Swift G10A
Moderátor: Colommbo
Suzuki Swift G10A
Jaký olej by se správně měl používat z hlediska výkonnostní třídy u vozidla Suzuki Swift 1.0?
Jedná se o ročník 1999, kód motoru G10A...
Podklady k vozidlu jsou neúplné API SL a ACEA A3/B3 motoru předpokládám neuškodí, né?
Doposud se jezdilo na Mobil Super 2000 + pokrácené výměny - olej byl dost černý.
Mirda
Jedná se o ročník 1999, kód motoru G10A...
Podklady k vozidlu jsou neúplné API SL a ACEA A3/B3 motoru předpokládám neuškodí, né?
Doposud se jezdilo na Mobil Super 2000 + pokrácené výměny - olej byl dost černý.
Mirda
Re: Suzuki Swift G10A
Hodil som si to do vyhľadávača na stránke Mobilu, vyhodilo mi to klasicky ich Mobil 1 New Life 0W-40-ku, ako pri väčšine benzínových motorov. Čo ma ale viac zarazilo je toto:
Oil Change Intervals
Engine
Months Max 6
Km Max 10000
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Suzuki Swift G10A
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Suzuki Swift G10A
No, tých 6 mesiacov sa aj mne zdá byť už moc málo. Čo sa týka toho moc čierneho oleja, asi by som išiel do nejakého moderného oleja s API SM/SN a spravil s ním jednu výmenu predčasne, už po 3000-5000 km. Čo sa týka Mobil 2000-ky, to je 10W-40. Ne že by sa na to nedalo jazdiť, ale predpokladám, že s takýmto malým autom/motorom sa jazdia skôr kratšie trasy. Asi by nebola na škodu zmena na 5W-40 a olej nejakej vyššej rady.
Re: Suzuki Swift G10A
Vybrat si mohu, olej měníme cca po 8t km max a nějaký ten měsíc přepálit asi už dnes nevadí s lepšími čísly u TBN než tomu bylo dříve.
Ta viskozita 0W40 by asi moc vhodná nebyla u tohoto motoru. První ročníky měly předepsaný tuším dokonce minerál 15W40 v tý době, až od nějakého roku se mohlo přejít na 10W40 s jinou výkonnostní třídou ACEA (nějaká změna v konstrukci motoru zřejmě)...
Ta viskozita 0W40 by asi moc vhodná nebyla u tohoto motoru. První ročníky měly předepsaný tuším dokonce minerál 15W40 v tý době, až od nějakého roku se mohlo přejít na 10W40 s jinou výkonnostní třídou ACEA (nějaká změna v konstrukci motoru zřejmě)...
Re: Suzuki Swift G10A
Ak chceš ostať pri viskozite 10W-40, tak toho asi moc nevymyslíme, ale určite by som skúsil dať inú značku oleja. Akože samotný Mobil nie je zlý, ale dobré sú od nich hlavne oleje Mobil 1. Oleje bez 1, sú iba taký bežný priemer.
Ak chceš skúsiť nejakú špecialitu, tak by som zvážil Millers Oils EE SEMI SYNTHETIC 10w40 (ACEA A3/B3-10, A3/B4-08, API SL/CF). Kamarát si ten olej pochvaľuje v chipnutom TDI. A hlavne vypustiť, prípadne odsať čo najviac oleja a vymeniť aj filter.
Ak chceš skúsiť nejakú špecialitu, tak by som zvážil Millers Oils EE SEMI SYNTHETIC 10w40 (ACEA A3/B3-10, A3/B4-08, API SL/CF). Kamarát si ten olej pochvaľuje v chipnutom TDI. A hlavne vypustiť, prípadne odsať čo najviac oleja a vymeniť aj filter.
Re: Suzuki Swift G10A
Dotaz jako takový byl spíše myšlen, zda pro dané vozidlo dostačuje (překračuje) výkonnostní třída ACEA??
Nemám právě v ruce ty podklady. Viskozita jako taková se volí dle způsobu provozu, to je mi jasné.
Užití 5W40 či 5W50 u kamarádova auta smysl dává, už jen z důvodu mazání turba olejem + většímu zatížení - sám mám trochu nadopované TDI
Že oleje jsou třeba z polyalfaolefinů, polyeterů, s esterovou složkou, double ester, triester, nano jsem už jedním uchem zaslechl. Každopádně se tu bavíme o konstrukci 20let+ starého motoru. Provozování vozidla zůstává defakto stále stejné, jen kvalita olejů a jejich výroba stále jde kupředu...
Nemám právě v ruce ty podklady. Viskozita jako taková se volí dle způsobu provozu, to je mi jasné.
Užití 5W40 či 5W50 u kamarádova auta smysl dává, už jen z důvodu mazání turba olejem + většímu zatížení - sám mám trochu nadopované TDI
Že oleje jsou třeba z polyalfaolefinů, polyeterů, s esterovou složkou, double ester, triester, nano jsem už jedním uchem zaslechl. Každopádně se tu bavíme o konstrukci 20let+ starého motoru. Provozování vozidla zůstává defakto stále stejné, jen kvalita olejů a jejich výroba stále jde kupředu...
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Suzuki Swift G10A
Právě s ohledem na výše uvedené (a benzínový motor klasické konstrukce) se domnívám, že v tom netřeba hledat žádnou vědu a doporučuju jakýkoli olej ACEA A3/B3 s viskozitou podle převažujících podmínek provozu, tedy 5W40 nebo 10W40. API v té době bývalo ještě zhruba SH, s takovým škodu taky rozhodně nenaděláš, sám používám "starou dobrou" 5W50 SH a jsem spokojený.Mirda píše:...Každopádně se tu bavíme o konstrukci 20let+ starého motoru...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Suzuki Swift G10A
Nič proti starším olejom, tomu motoru neuškodia, ale pointa príspevku bola asi aj v tom, že by bolo dobré motor prečistiť, alebo niečo s ním spraviť, lebo olej je aj po krátkom intervale výmeny čierny, čo pri benzínovom motore nie je normálne. Ja mám olejovú náplň podobne veľkú s trochu väčším objemom motora a turbom a ja po 10 tisíc kilometroch mám olej maximálne tmavohnedý. Takže ja osobne som za prečistenie motora, ale nie nejakým engine flushom, ale iba lepším olejom (preto API SM/SN) ktorý dokáže nejaké usadeniny rozpustiť + skrátenie intervalu.
Re: Suzuki Swift G10A
Vrazil bych tam dal tohle http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... -5w40.aspx# ,koneckonců to ukazuje i konfigurátor.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Suzuki Swift G10A
konfiguratory zvycaju ukazuju to co ma vyrobca oleja v ponuke a nie to co motor skutocne potrebuje, zvlast v pripade prevod. olejov
SM/SM ma iba tazko lepsie cistiace schopnosti ako stare dobre SH/SJ/SL
SM/SM ma iba tazko lepsie cistiace schopnosti ako stare dobre SH/SJ/SL
Naposledy upravil(a) bjukemen dne pát lis 28, 2014 19:22, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Suzuki Swift G10A
Japonci kolem roku 1999 stačí API SH,SJ a SAE 5W30, 5W40,10W40.
Re: Suzuki Swift G10A
SH,SJ dnes az na par vynimiek uz prakticky nezohnatelne
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Suzuki Swift G10A
1. To že motoru stačí starší olej, neznamená, že sa tam nemôže dať lepší.
2. Staré, dobré oleje? A nové už nie sú dobré, alebo čo? Sú rovnako dobré, alebo ešte lepšie.
3. Ak by sme oleje kupovali podľa toho, že do každého motora olej podľa jeho veku, tak do Škodováckej atmosféry 1.4 by sme mohli do dnes liať nejakú 15W-40 ako v časoch Favoritov a Felicii. Ak by sme vôbec našli olej z takou normou a takým výrobným procesom aký bol vtedy.
4. Požiadavka v prvom príspevku nebola o tom, že majiteľ hľadá nejaký old school dobový olej.
2. Staré, dobré oleje? A nové už nie sú dobré, alebo čo? Sú rovnako dobré, alebo ešte lepšie.
3. Ak by sme oleje kupovali podľa toho, že do každého motora olej podľa jeho veku, tak do Škodováckej atmosféry 1.4 by sme mohli do dnes liať nejakú 15W-40 ako v časoch Favoritov a Felicii. Ak by sme vôbec našli olej z takou normou a takým výrobným procesom aký bol vtedy.
4. Požiadavka v prvom príspevku nebola o tom, že majiteľ hľadá nejaký old school dobový olej.
Re: Suzuki Swift G10A
to Mirda: API můžeš od SH výš a ACEA A3 - a SAE a interval výměny podle jízdních podmínek:
časté starty a krátké jízdy: 5w40 do 10-ti tkm
málo startů, delší klidné jízdy: 10w40 do 15-ti tkm
časté starty a krátké jízdy: 5w40 do 10-ti tkm
málo startů, delší klidné jízdy: 10w40 do 15-ti tkm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF