Sunoco vs Q8
Moderátor: Colommbo
Sunoco vs Q8
Dobry den, rozhodujem sa medzi tymito olejmi:
Sunoco Synturo Racing 10W-60 / API SG
Q8 Formula F1 10W-50 / API SL / ACEA A3
pripadne este
Mobil 1 Extended Life 10W-60 / API SN,SM,SL / ACEA A3
Bude to do Hondy Legend KA9. Predchadzajuci majitel na otazku aky je tam olej, odpovedal, ze
nejaky 5W-40 (nic viac som sa nedozvedel). Olej chcem vymenit co najskor, pretoze sa uz ozyvaju
hydraulicke zdvihatka ventilov. V manuali je uvedene len API SG, SH, SJ. Samozrejme, je to motor
z 90-tych rokov, bez turba, priamych vstrekov a podobnych vylepseni, takze hociakym lepsim olejom
10W-40 ACEA A3 by som asi nic nepokazil. Jedna sa hlavne o tie zdvihatka aby sa stisilo klepanie.
Z toho mnozstva informacii na nete, aj na tomto fore, som vyrozumel, ze by bol vhodny niektory z uvedenych olejov (dokonca pri tom Mobil 1 sa vyslovne uvadza, ze je vhodny do sucasnych vykonnych a
do starsich aut - vytesnenie voli). A preco prave tieto znacky - Sunoco je americka klasika, Q8 kvalita
vyrabana v Holandsku.
Takze ktory olej z tychto doporucujete ?
Alebo by postacoval :
Sunoco Titanium Marathon 10W-40 / API SL
Q8 Advanced 10W-40 / API SL / ACEA A3
77 Motor Oil SL 10W-40 / API SL / ACEA A3 (dalsi kvalitny - u nas takmer neznamy - olej z Holandska)
Samozrejme pri vymene oleja aj vymena filtra MANN.
Dik za Vase nazory.
Sunoco Synturo Racing 10W-60 / API SG
Q8 Formula F1 10W-50 / API SL / ACEA A3
pripadne este
Mobil 1 Extended Life 10W-60 / API SN,SM,SL / ACEA A3
Bude to do Hondy Legend KA9. Predchadzajuci majitel na otazku aky je tam olej, odpovedal, ze
nejaky 5W-40 (nic viac som sa nedozvedel). Olej chcem vymenit co najskor, pretoze sa uz ozyvaju
hydraulicke zdvihatka ventilov. V manuali je uvedene len API SG, SH, SJ. Samozrejme, je to motor
z 90-tych rokov, bez turba, priamych vstrekov a podobnych vylepseni, takze hociakym lepsim olejom
10W-40 ACEA A3 by som asi nic nepokazil. Jedna sa hlavne o tie zdvihatka aby sa stisilo klepanie.
Z toho mnozstva informacii na nete, aj na tomto fore, som vyrozumel, ze by bol vhodny niektory z uvedenych olejov (dokonca pri tom Mobil 1 sa vyslovne uvadza, ze je vhodny do sucasnych vykonnych a
do starsich aut - vytesnenie voli). A preco prave tieto znacky - Sunoco je americka klasika, Q8 kvalita
vyrabana v Holandsku.
Takze ktory olej z tychto doporucujete ?
Alebo by postacoval :
Sunoco Titanium Marathon 10W-40 / API SL
Q8 Advanced 10W-40 / API SL / ACEA A3
77 Motor Oil SL 10W-40 / API SL / ACEA A3 (dalsi kvalitny - u nas takmer neznamy - olej z Holandska)
Samozrejme pri vymene oleja aj vymena filtra MANN.
Dik za Vase nazory.
Re: Sunoco vs Q8
Legend je na take pohodove vozenie takze stacila by aj bars aka 10W40. Je tu ale par uzivatelov ktorym sa osvedcila 10W50 do takychto big motorov. Za dobru cenu je aj Total 10W60 je podla mna uz zbytocna
Dolezitejsie ako vyber znacky je pri japoncoch pravidelne menenie podla jazdnych podmienok tj dlhsie jazdy =10tis./rok alebo kratke jazdy 5tis./6mesiacov tj este aj tvoje deti spoznaju caro tychto poctivych aut
Dolezitejsie ako vyber znacky je pri japoncoch pravidelne menenie podla jazdnych podmienok tj dlhsie jazdy =10tis./rok alebo kratke jazdy 5tis./6mesiacov tj este aj tvoje deti spoznaju caro tychto poctivych aut
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Sunoco vs Q8
Jak píše jerome, motory v Legendu jsou ještě poctivá škola (objem ničím nenahradíš... ) a s tímhle autem se nejezdí jak s motorovou pilou a tedy olej 10W60 je v podstatě zbytečný (nemá-li motor nějakou nadměrnou spotřebu oleje, což, myslím, nemá.) 10W50 by byl naprosto postačující, 5W50 kvůli hydroštelům lepší, ale ani jakýkoli (dobrý, kvalitní) olej 5W40 či 10W40 motoru neuškodí. Výměny po 5tis.km či půl roce i při krátkých jízdách považuju osobně už za přehnanou úzkost, dvojnásobek olej i motor zvládnou s přehledem...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Sunoco vs Q8
Jasne, cele auto je stavane na kludnu, pohodovu jazdu (aj vzhladom na automat).
Tie oleje 10W-60 som myslel hlavne na vytesnenie voli, na tacho je 230 tisic km, ci su realne neviem,
ale interier je zachovaly a prevodovka radi krasne. Spotrebu oleja som este nemal sancu zistit, toto
auto mam v podstate len ako hobby (urcite nie na kazdodenne jazdy po meste), moj rocny najazd
bude do 5000 km, v zime minimum. A ano, je to este stara dobra skola, aj ked pre vela ludi dnes
nezaujimava (len 16 palcove kolesa, nie je tam 50 cuvacich a inych senzorov), ale kvality tychto aut - nielen Legend, ale aj Maxima, Corolla E10, E11, Carina E a pod. su niekde inde.
Tie oleje 10W-60 som myslel hlavne na vytesnenie voli, na tacho je 230 tisic km, ci su realne neviem,
ale interier je zachovaly a prevodovka radi krasne. Spotrebu oleja som este nemal sancu zistit, toto
auto mam v podstate len ako hobby (urcite nie na kazdodenne jazdy po meste), moj rocny najazd
bude do 5000 km, v zime minimum. A ano, je to este stara dobra skola, aj ked pre vela ludi dnes
nezaujimava (len 16 palcove kolesa, nie je tam 50 cuvacich a inych senzorov), ale kvality tychto aut - nielen Legend, ale aj Maxima, Corolla E10, E11, Carina E a pod. su niekde inde.
Re: Sunoco vs Q8
V tomto pripade bude ta 10W40 stacit uplne pripadne 10W50 tam sa netreba bat nejakej vyssej spotreby a po tom roku sup s nim vonZeZo píše: Toto auto mam v podstate len ako hobby (urcite nie na kazdodenne jazdy po meste), moj rocny najazd bude do 5000 km, v zime minimum.
To Colommbo: Tych 5.000 mam zadefinovane v serviske a ja tomu verim ze takouto prevadzku olej degraduje rychlejsie. Z druhej strany ak ma clovek aspon trochu rad svoje auto s najlepsim pocitom investuje 2x rocne 20€ (600kč) Olej je alfa a omega pre auto aby bolo v dobrej kondicii
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Sunoco vs Q8
(Možná) víš jen co tam bylo, ale nevíš jak dlouho, a nevíš ani, jaká je spotřeba oleje - já bych teď dal tak na 3 tkm olej API SJneboSL 10w40. "Propláchne" motor a napoví....=>ZeZo píše:do Hondy Legend KA9. Predchadzajuci majitel na otazku aky je tam olej, odpovedal, ze
nejaky 5W-40 (nic viac som sa nedozvedel)
=>....co tam pak používat. Pro ten motor 230 tkm nic není, pokud měl správnou údržbu.ZeZo píše:Spotrebu oleja som este nemal sancu zistit, toto
auto mam v podstate len ako hobby (urcite nie na kazdodenne jazdy po meste), moj rocny najazd
bude do 5000 km, v zime minimum....
Těch předepsaných 10 tkm/1rok při běžných nebo 5 tkm/půl roku při ztížených podmínkách ale málokdo dodržuje, takže je možné, že spotřeba oleje už bude vyšší. Jestli ano, dej 10w50 (Q8 nebo Total), jestli bude malá, úplně v pohodě vyhoví kvalitní 10w40. A když zůstaneš u roční výměny, bude
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Sunoco vs Q8
Případné již provozem vytvořené vůle v motoru eliminuje dobře již xW50, hlavně když nebude v motoru vodička typu xW30... Auta takového a podobných typů (výšeobjemové víceválce) mají stále své příznivce a obdivovatele, akorát že většina lidí se na velké (větší) motory dívá jako na naprosto zbytečný přepych (když se v takovém autě svezou, vrní blahem jako samotný motor, ale pak se vrátí ke svým motůrkům, jež jim ve většině taky dobře poslouží.) Rozumím a chápu to a nikoho neodsuzuju, každý to má(me) prostě nastavené trošku jinak podle toho, co komu vyhovuje. A pokud najezdíš ročně cca 5tis.km, tož se výměna oleje značně zjednodušuje...ZeZo píše: ...Tie oleje 10W-60 som myslel hlavne na vytesnenie voli... ...je to este stara dobra skola, aj ked pre vela ludi dnes nezaujimava...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Sunoco vs Q8
OK, urobim to tak, teraz nalejem 10W-40 na preplach, potom ten Q8 10W-50 na tento rok,
a na buduci rok uvidim. Ten 10W-60 by bol asi fakt zbytocny.
Priznam sa, ze som mal chvilu chut naliat do motora niektory z tych pripravkov na uvolnenie zdvihatok,
ale po precitani niekolkych prispevkov od ludi, ktori tomu evidentne rozumeju (myslim zdvihatkam),
som si to rozmyslel.
Este raz dik za komentare.
a na buduci rok uvidim. Ten 10W-60 by bol asi fakt zbytocny.
Priznam sa, ze som mal chvilu chut naliat do motora niektory z tych pripravkov na uvolnenie zdvihatok,
ale po precitani niekolkych prispevkov od ludi, ktori tomu evidentne rozumeju (myslim zdvihatkam),
som si to rozmyslel.
Este raz dik za komentare.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Sunoco vs Q8
Já se zase přiznám, že aditivum pro hydroštely od L-M přidávám do olejové náplně při každé výměně preventivně, ty dvě stovky mě nezabijou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Sunoco vs Q8
Mas Hondi Legendu a to neco znamena.
Auto jako hobby tohoto typu,spravna volba.
Udelej jak pise Pitris,presne sleduj merku a ev.ubytek,zadny aditivum nedavej,alespon ne do teto zkusebni naplne. Po cca 3tiskm vypust a uvidis.
Pokud bude ubytek na merce znatelny,flakni tam na leto 10-50.
Jak vyse napsano,japan classic engine nepotrebuje kosmicke olej technologie,ale castejsi vymeny. Pokud budes menit po 5tkm,zaradis se na 2.misto s frekvecemi vymen.
Auto jako hobby tohoto typu,spravna volba.
Udelej jak pise Pitris,presne sleduj merku a ev.ubytek,zadny aditivum nedavej,alespon ne do teto zkusebni naplne. Po cca 3tiskm vypust a uvidis.
Pokud bude ubytek na merce znatelny,flakni tam na leto 10-50.
Jak vyse napsano,japan classic engine nepotrebuje kosmicke olej technologie,ale castejsi vymeny. Pokud budes menit po 5tkm,zaradis se na 2.misto s frekvecemi vymen.
Re: Sunoco vs Q8
A zadne SN!
SG,H,J a snad L.
Zlata doba oleju.
SG,H,J a snad L.
Zlata doba oleju.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Sunoco vs Q8
jj, to ještě oleje plnily hlavně své (čtyři) základní funkce...PePe píše:A zadne SN! SG,H,J a snad L. Zlata doba oleju.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Sunoco vs Q8
... práve som čítal jednu US diskusiu o olejoch a celkom boli prekvapení že SUNOCO robí nejaké oleje, poznajú hlavne čerpačky sunoco, niektorí sa pobavili že na stránke sunoco.be sa píše o " veľmi známom americkom oleji " a ukončili to že cena je beztak vysoká....
Belgicko je vraj plné rafinérii a plničiek olejov a tak ktohovie...
Belgicko je vraj plné rafinérii a plničiek olejov a tak ktohovie...
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Sunoco vs Q8
Amíci bývají překvapeni lecčíms, což mě u nich ani nepřekvapuje , a (nejen) proto bych nějaké jejich diskuse bral s velkou rezervou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Sunoco vs Q8
v tomto ale majú pravdu... sunoco na ich stránke ani oleje neponúka a celkom mám pocit že americké sunoco vyrábajúce palivá má s belgickým sunocom spoločné logo... ale to nakoniec nieje dôležité... a ich diskusné fora sú celkom k veci a čo je príznačné chýba tam zhadzovanie, posmešky a idiotské narážky. Amíci - všeobecne - majú vo výchove jednu príznačnú vec - rešpekt voči iným.