Sunoco Sportivo 5w-50

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od Návštěvník »

Zdrvim chtel bych se zeptat zda nekdo nema skusenost s olejem Sunoco Sportivo 5w-50?Chtel bych ho pouzit do Octavie 1,9 TDI kod motoru ALH najeto 250000km,do ted jezdeno na ruzne oleje 5w-40.Cetl jsem zde ze pri pouziti tohoto oleje se motor stisi.Jeste bych se chtel zeptat na specifikaci tohoto oleje API SH/CD a oleje pouzivaneho nyni v aute Total 9000 a ten ma spec.API SM/CF jaky je v tom rozdil?Vim ze normu WV splnuje ale neni mi jasny ten rozdil v te specifikaci. Diky Kadlos
e1H

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od e1H »

Pre ALH stačí aj VW 505.00, takže ten olej použiť môžeš, ale dávať po modernom API SM/CF oleji do TDI API SH/CD sa mi zdá byť nerozumné. To je ako keby si do auta (benzínového) začal tankovať namiesto N95 nejakú 91-ku.
Tak isto nie je najlepšia voľba ani tá viskozita 5W-50. Naozaj sa môže stať, že sa ti jemne stíši chod motora, ale tieto oleje sa používajú iba pri autách ktoré jazdia dlhé trasy pri vysokej (tepelnej) záťaži. Takže ak pravidelne lietaš na nemeckej diaľnici vysokou rýchlosťou, tak tam tú 50-ku nalej, ale na bežné jazdenie je ten olej zbytočný. V prípade že jazdíš často krátke trasy, tak je to dokonca zlá voľba, lebo ten olej bude za studena zbytočne hustý. Zároveň počítaj aj s jemným zvýšením spotreby.

A ak za každú cenu chceš 5W-50, tak ja osobne by som už potom vybral buď Mobil1 Peak Life 5W-50 (API CF), alebo ak ti nevadí vyššia cena, tak rovno Penrite Premium 0 (0W-50).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od Pitris »

Já bych to viděl trošku jinak:
Pokud má motor za sebou čtvrt mega kilometrů, může být použití zatepla viskóznějšího oleje pro ten motor přínosem - lépe dotěsní vůle a tím pádem pomůže motor ztišit a i spotřeba paliva bude plusminus stejná. Je ale fakt že při event. extra krátkých jízdách (na ně se ale nafťák vůbec nehodí) je "50" zbytečné (a jeho výhoda se projeví až tak po 10-15-ti km po startu - až se všechno dobře prohřeje). Důležité je naopak dodržet VW505.00 a správný interval výměny (při krátkých jízdách po 10-ti a při delších po max. 15-ti tkm / po 1roce, a raději i o něco dřív). A API SM vs. SH bych u TDI moc neřešil, protože to je benzinová norma; pro naftu platí CF vs. CD, a nižší CD nevadí, když to má právě tu VW normu . Sunoco 5w50 bude dobře použitelné ale stejně tak i ten zmíněný (ale dražší) Mobil1 5w50 Peak Life nebo třeba Millers oils XF Longlife 5w50.... A v podobném motoru (v Passatu) se Sunocem 5w50 jezdil (jezdí) Demo a nevím o tom, že by si stěžoval - ba naopak....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od e1H »

API SM je samozrejme pre benzín, ale to že to Sunoco je SH vypovedá o niečom. Chcel som napísať, že treba si dať tie schválenia do porovnávača na Lubrizolu, ale teraz som sa pozeral a najnižšia API norma tam je SJ, resp. CF. Už pri nich je veľký rozdiel oproti SM.
Jednoducho ten olej už v čase začatia jeho predaja nebol okrem viskozity ničím zaujímavý. Čo sa týka nájazdu 250 tisíc, to pri týchto ropákoch je akurát trochu lepšie zabehnutý motor. Ak sa o ten motor a aj samotné auto niekto dobre stará, dá sa s ním najazdiť aj 3-4x tak veľa bez vážnejších problémov. Ja osobne by som som do toho motora dal radšej kvalitnejšiu 5W-40-ku.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od Pedro »

A o cem vypovida,ze je Sunoco SH?
Temer vrchol nesizenych oleju je pro zacernalej diesel v pul zivotnosti malo?
SM ala CF lepsi?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9937
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od Colommbo »

Nic teď psát nebudu, bo bych se asi někoho dotkl a pak by mě to mrzelo, radši si dojdu na cigáro... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:API SM je samozrejme pre benzín, ale to že to Sunoco je SH vypovedá o niečom....
Od API SL jde o emise a API SH výkonově co se týče mazání stačí. Oleje 5w50 a 10w60 jsou primárně určeny pro motosport, kde se na nějaké ekonormy zpravidla nehraje a je zbytečné tam "cpát" SM/SN.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:Nic teď psát nebudu, bo bych se asi někoho dotkl a pak by mě to mrzelo, radši si dojdu na cigáro... :?
A napisal si :D Vsetci vieme ze e1H je nizkoviskozista a ma na vec svoj nazor.
Ja by som chcel len podotknut ze olej SAE 5W50 je v mrazoch rovnako viskozny jak 5W40 hovori o tom ta 5 -ka :idea: o nieco viskoznejsi je potom v celom priebehu zohrievania sa. Ja si myslim ze by sme sa mohli zhodnut na jednom a tj viskoznejsim olejom sa neda nic pokazit. Moze sa jemne zvysit spotreba ale aj nemusi vid Pitrisovo vysvetlenie o vymedzeni vol v motori. Zaroven sa moze naozaj motor stisit a myslim si ze za pokus to stoji. A ked zoberiem do uvahy tabulku priebehu viskozity tak jak sme sa uz s kolegom Colommbom davnejsie zhodli : lepsie mat po 10tis. v motore nejaku 40-ku z novej 50-ky jak 30-ku z 40-ky :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9937
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od Colommbo »

Děkuju ti, jerome... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od e1H »

Viskozitu som teraz vôbec neriešil, aj keď pre bežné jazdenie s 1.9 TDI je podľa mňa aj 5W-40 viac než dosť. Môj príspevok bol o tom, že ten olej sa síce na nič nehraje, ale ako už bolo spomenuté, je to skôr olej pre motošport, a tam sa nejak počíta s tým že interval výmeny oleja bude kratší. Preto ten olej je síce výkonnostne postačujúci, ale je otázne, či okrem dobrých mazacích schopností má dobré aj napr. čistiace účinky, alebo všetky tie vlastnosti moderných olejov ktoré a vyvinuli za posledných 10-15 rokov iba preto, aby tie oleje vydržali v motoroch bez problémov aj 20-30-50 tisíc km.
Nechápte ma zle, nie som zástanca LL intervalov, ale toto Sunoco je typicky jeden z tých olejov ktorý pre bežný motor prakticky žiaden benefit nemá (bavíme sa o motore ktorý bežne jazdí na 5W-30), ale zároveň sa u neho počíta s tým že sa bude častejšie meniť (veď ten kto kupuje 50-ku, vie prečo). Ak si ho niekto dá do upraveného auta, alebo nejakého športového presúvadla ktoré dostáva každý víkend zabrať, nič nepoviem, ale bavíme sa tu o sériovom motore 1.9 TDI ktorý pravdepodobne neslúži na nič iné, ako na čo najviac ekonomický presun z bodu A do bodu B.
Návštěvník

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:Viskozitu som teraz vôbec neriešil, ...
Vše, co v citaci následuje, je ve skutečnosti přesně naopak! Ten olej je "překonaný" pouze tím, že není "ekologický". :idea:
e1H

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od e1H »

Jasne, olej s API CD (štandard z roku 1955) je to naj... :roll:

http://wiki.seloc.org/a/Oil_Labelling_Explained#API
SN-ko tam ešte nie je, ale keď si to prečítate, tak pochopíte že to nie je o tom, aby tie oleje boli eko. Výrazné pridanie eko parametrov (čo stále neznamená zhoršenie oleja) bolo pri API SL, ale aj to bolo vlastne iba o tom, aby tie oleje vyhovovali aj moderným motorom. Ďalej ak si pozriete SM-ko, tak došlo jednoznačne k zlepšeniu niekoľkých dôležitých vlastností oleja. Samozrejme súhlasím s tým, že pre staršie motory, resp. závodné motory ktoré potrebujú napr. oleje s vyšším obsahom zinku nie je ideálne dávať SM/SN oleje, ale 1.9 TDI nie je ten prípad.
Pri ropákoch je pri značení po CF vlastne jedinou podstatnou eko zmenou je to, že sa zamerali na zníženie spotreby oleja. Viacej eko zameraní je až v novších štandardoch, ale tie výrobcovia nejak nepoužívajú, všetci sa pekne držia starého CF-ka.
Takže čo na tom API SM/CF je také zlé oproti SH/CD?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od jerome »

e1H píše:Takže čo na tom API SM/CF je také zlé oproti SH/CD?
Ja si myslim ze nic ale to plati aj opacne. V inom vlakne sme debatovali preco Sunoco pouziva este stare kategorie pri tomto oleji tj SH/CD mozno vypredavaju nejake starsie zasoby preto aj taka priaznivejsia cena je u neho. Ked ten olej splna poziadavku vyrobcu a nebude s nim tahat 20.000km tak neni o com :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:Jasne, olej s API CD (štandard z roku 1955) je to naj... :roll:
Jsem už dost starý na to, abych si těmi třídami sám prošel. No a nejlepší z nich byla API SH. A to nejsem ani nepřítel pokroku, ani nostalgický idealista. :D
Návštěvník

Re: Sunoco Sportivo 5w-50

Příspěvek od Návštěvník »

Ještě k tomuhle:
e1H píše:... aj to bolo vlastne iba o tom, aby tie oleje vyhovovali aj moderným motorom. ...
Ano, je to primárně o tom, co kdo považuje za "moderní motor". A právě v tom se zásadním způsobem rozcházíme. Rozdílnost názorů na oleje je toho pak už jen průvodním a do značné míry podřadným následkem. :idea:
Odpovědět