StartStopSystém

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Zvoník

StartStopSystém

Příspěvek od Zvoník »

Zdravím. Jsem zde nový a zaujaly mě názory na oleje. V mnohém logickém pochopitelně souhlasím. Jedno je ale jisté, že nejlépe je motoru, když je olej čistý a nový, čili kdo častěji mění olej, bude mít motor vždycky v lepším stavu, než ten, kdo využívá délku výměny do maxima nebo přejíždí km projezdy. Navíc aditivovat motor přípravkem Ekolube - motor je rozhodně prospěšné motoru, protože takto jsem odjezdil Feldu 1,3 s projetými 387 000 km s jediným seřízením ventilů za tento život ještě v garančce bez výměny rozvodů! Byla denně v provozu a zrezla tak, že šla do šrotu. Ještě na závěr jsem s ní jel v pohodě až do omezovače rychlosti bez plně sešlápnutého pedálu plynu 160 km/h po dálnici. Spotřeba benzínu na 100 km byla do 7 litrů. Olej byl použit po celou dobu životnosti český Mogul 15W-40.
Ale kvůli čemu píšu: (chci znát váš názor)
U nových aut je často ve výbavě tzv. ,,stop start", kdy auto v běžném provozu, když zastaví např. na červenou, vypne motor na dobu stání a při rozjetí automaticky startuje a řidič se rozjíždí. Pokud toto řidič ve městě používá, myslím, že to motoru zrovna dvakrát nesvědčí, protože čím je více těchto horkých startů, dochází zřejmě k vytěsňování oleje z míst, kde jdou v horkém a pevném kontaktu části motoru v klidu a pak náhle s tímto vytěsněním oleje se opět dávají do namáhavého pohybu při rozjezdu. Vím, je to jen pár vteřin, ale načítá se to, protože jsem se setkal se zkušeností, že u aut, která jezdila se ,,stop startem", a musela jít kvůli závadě na motoru do servisu na generálku, bylo zjištěno jakési zvláštní vylágrování na klice, nebo chcete-li opotřebení třecích částí motoru, které nebylo způsobeno použitím špatného oleje nebo jeho pozdní výměnou, či použitím horších filtrů, protože vozidla byla značkově servisovaná!
Píšu to sem proto, že mnozí opatrovníci právě prahnou po tom nejkvalitnějším oleji, a pak při karambolu s motorem svádějí závadu při opotřebení na tu možnou nekvalitu používaného oleje. Ony totiž studené starty, kdy je olej ještě tužší (i když ještě dostatečně necirkuluje), zanechávají na kluzných částech film, který maže lépe za studena, protože je nabrán z kluzných částí, která v ten moment ještě nejsou ve styku. Čili vytěsnění oleje za tepla z kluzných částí a následné vychladnutí motoru zřejmě tolik neopotřebovává motor tolik jako velké množství teplých startů na křižovatkách při každém zastavení.
Chtěl bych znát váš názor. Děkuji.
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

tak ak tomu dobre rozumiem Zem sa už otáča opačne? lebo teplý štart je horší ako studený? alebo len teplý štart s riedkou vodičkou 0w20? keď už sme pri tom - pri akom predpokladanom čase státia vypínate motor? 10-15ec.? 1 min.? nikdy?
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Zvoník píše:...Píšu to sem proto, že mnozí opatrovníci právě prahnou po tom nejkvalitnějším oleji, a pak při karambolu s motorem svádějí závadu při opotřebení na tu možnou nekvalitu používaného oleje....
Stop-start systém v kombinaci s manuálem či "robotizovaným manuálem", tj. pseudoautomaty typu DSG apod., likviduje axiální uložení klikového hřídele. Tedy je nutné ho důsledně vypínat. V kombinaci s klasickým (HDM) automatem likviduje pouze startér a akumulátor. Prima zařízení, co? :twisted:
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: StartStopSystém

Příspěvek od otass »

Mimo to už jsem jel i v autě, kde po cestě po dálnici jsem chtěl nechat motor alespoň chvilku vydechnout, ale Stop/Go mi to automaticky vypnul během vteřiny, co jsem zastavil. Turbo muselo zaplakat. Z hlediska startéru a vstřikovacího čerpadla to taky nebude žádná meducínka. A jsem si jistej, že řídící jednotka bude počítat cykly a po určité době z toho vyvede z bezpečnostních důvodů nějaké důsledky. Představuju si to tak, že se jednoho dne objeví na displayi "po 1000 startech navštivte servis"..."po 999 startech"...po 998...997...996...atd.
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

otass píše:...po cestě po dálnici jsem chtěl nechat motor alespoň chvilku vydechnout, ale Stop/Go mi to automaticky vypnul během vteřiny, co jsem zastavil. Turbo muselo zaplakat.
Díky za doplnění, na tohle jsem úplně zapomněl. :oops:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: StartStopSystém

Příspěvek od lengy60 »

Tohle kurvítko jde ale deaktivovat přes diagnostiku nebo ne?Ve vyšší výbavě snad dokonce v nastavení PP.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Deaktivovat lze asi vždy, ale jen pro danou jednotlivou jízdu, tj. do příštího nastartování motoru. Jinak servisy oficiálně nesmějí provést defaultní deaktivaci, poněvadž by to vedlo k nesouladu vozu s typovou homologací, resp. s homologovaným typem.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše:
otass píše:...po cestě po dálnici jsem chtěl nechat motor alespoň chvilku vydechnout, ale Stop/Go mi to automaticky vypnul během vteřiny, co jsem zastavil. Turbo muselo zaplakat.
Díky za doplnění, na tohle jsem úplně zapomněl. :oops:
Nikdy jsem v takovém autě nejel. Nepomohlo by v takovém případě, těsně po zastavení, k "ošálení" automatiky pouhé přidržení plynu?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Ne, jedině držet spojku.
Máchal

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Máchal »

To jsou mi ale vymoženosti :|
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: StartStopSystém

Příspěvek od lefort »

No, tak budu u nového Focusu místo světel, která jsou automatická, po startu vypínat S/S :D
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1738
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: StartStopSystém

Příspěvek od kornel »

napr. u VAG vozidiel sa uz da tato zhovadilost natrvalo deaktivovat..
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: StartStopSystém

Příspěvek od lefort »

Šikovný mechanik, který umí s diagnostikou dokáže téměř cokoli...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jezevcik »

STOP/START systém není nic nového. To už měl Golf III Ecomatic, ale asi přišel v nevhodnou dobu a moc se jich nevyrobilo.
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/39 ... roku-1994/
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: StartStopSystém

Příspěvek od lengy60 »

Teď jsem prolézal stránky Wynn´s a hle, na start stop už je lék. :lol:
http://www.wynns.eu/product/start-stop- ... protector/
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět