StartStopSystém

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jezevcik »

Jerry3 píše: Výjimkou jsou záměrně podladěné motory, které dynamickou jízdu neumožňují, neboť ořezávají výkonovou špičku tím, že do motoru nepouštějí dostatek paliva k jejímu dosažení.
Jako třeba motory s Atkinsonovým a Millerovým cyklem.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

No, na tohle jsem zrovna nenarážel. Ale na motory s elektronicky oříznutým vrškem.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

Včera jsem jel v zácpě: tři pruhy, délka min. 500 m, trvalo mi to přes 20 minut. Přede mnou nová RAV-ka. Napadlo mne počítat, kolikrát jí probliknou koncovky při startování. Na čísle 30 mě to přestalo bavit, ale pak skončilo i to opakované startování: buď to řidič konečně vypnul, nebo mu došla šťáva v akumulátoru.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Colommbo »

A to se prostě vyplatí...! :twisted:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: StartStopSystém

Příspěvek od BigBang »

Řekl bych, že B je správně :lol:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

Opravdu to není tak růžové jak se to snaží prezentovat http://www.autoforum.cz/technika/start- ... en-omezit/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

Citace z článku:
„U normálního auta bez automatického zhasínání můžeme očekávat, že během své životnosti strpí až 50 000 zastávek. Ale s automatickým start-stopem se tento stav dramaticky zvýší, až na 500 000 zhasínacích a startovacích cyklů po dobu životnosti motoru,“...

Řekl bych, že přinejmenším ten první údaj je silně "podstřelený", neboť někde jinde jsem četl poněkud jiné cifry, kde to vycházelo na 50-násobek :!:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: StartStopSystém

Příspěvek od rousini »

Mě ten údaj u normálního auta sedí. 50k cyklů po 5km = 250kkm.

Ale já motor na světlech nevypínám. Na druhou stranu 100km v kuse tvoří zlomek mých cest.
Chrochták se má ráno nastartovat a chcípnout večer po nacouvání do stodoly! 8)
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

rousini píše:Na druhou stranu 100km v kuse tvoří zlomek mých cest.
No a u mne je tomu přesně naopak.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: StartStopSystém

Příspěvek od skodovkar »

A další zajímavý článek o SS systému, bateriích a především jakým způsobem jsou dnes dobíjeny autobaterie ve vozidle. Rozhodně stojí za přečtení (je od Vaculíka) http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... -internetu Už se podařilo doku*vit i dobíjecí soustavu :!:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

V článku je několik nepřesností:
- Zcela chybí informace o tom, že největší problém z hlediska opakovaných startů představuje pro motor axiální uložení klikového hřídele a také skutečnost, že pro každé spuštění motoru je třeba sešlápnout spojkový pedál, tedy pokud se nejedná o agregát s HDM automatem, což ničí i spojkové ložisko a celý vypínací mechanismus spojky (dtto platí pro dvouspojkové automaty).
- V dnešní době mívá odpojení akumulátoru za následek nutnost odvozu auta na plaťáku do značkového servisu za účelem znovuoživení. Proto je jakákoliv rada ohledně "nošení aku domů kvůli dobití" naprosto kontaproduktivní.
- Jediným způsobem, jak bez ohrožení elektroniky moderního vozu dobít jeho akumulátor, je tzv. ve voze, tj. bez jeho odpojení. A na to je vždy potřeba elektronická inteligentní nabíječka. Ani toto není v článku dostatečně zdůrazněno.
- Inteligentní nabíjení je u řady vozů možno oblbnout zapojením dodatečné zátěže přes konektor "zapalovače": starý dobrý zapalovač cigaret do zásuvky dnes již povětšinou nedáte, ale přinejmenším jednu zásuvku má snad každé auto. Zátěž mnohdy nemusí přesáhnout 1 A a napětí v palubní síti svědčí o tom, že systém dobíjí i v situacích, kdy by bez této zátěže "spal". V některých autech dokonce stačí zapnout světla a opět to dobíjí. Naopak třeba vyhřívání skel či sedaček tento efekt kupodivu obvykle nemívá.

Nacházím tam ještě i další momenty, s nimiž se nemohu ztotožnit, ale ty jsou už dostatečně diskutabilní, tak se do nich raději nechci pouštět. Snad jen "drobnost": budoucnost patří akumulátorům technologie LiFePo4, ale to jen v případě, že auto nebude vybaveno např. složitým alarmem s GPS vyhledáváním a dalšími "klidovými odběry" navíc. Ovšem ta cena...
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Libor »

Někdo pod článkem argumentuje, že i když akumulátor dobije do plna, mohl by management akumulátor za specifických podmínek záhy opět vybít. Má pak smysl aku se SS vůbec nabíjet (pokud není blízko ke kritické hranici, tedy téměř vybitý)? Přiznám se, že jsem z této fičůry fakt nakrknutý. Připojil jsem aku teď na měřák a mám tam 12.57 V, což je dle článku hranice pro dodatečné dobití. SS mi nefunguje od listopadu, PP hlásí SS nefunkční, střidavě k vůli studenému motoru, nebo k vůli nedostatečně nabitému aku (jezdím trasy do 10 km). Co myslíte?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

Myslím, že "pokrok nezastavíš". :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

Buď rád že Start Stop nefunguje. A jestli baterka 12,57V když není po jízdě, tak aku i altík gut :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Colommbo »

Kupř. Varta (ač tedy byla předposlední...) ve svých materiálech uvádí (uváděla) napětí 12,6V jako plné nabití. Z nějakých 12,57V bych si nedělal těžkou hlavu a byl rád, že se S/S systém deaktivuje sám...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět