StartStopSystém

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pedro »

Tohle jsem u luxusnich aut uz ,,trpel,, kolem r. 2010.
Vyrazil jsem z garaze na cesty a ,,zdech,,.
Hruuuza. Ohrejes si trochu pred jizdou,tenkrat (nejen) ,,hit,, X6 a on ten obludnik srac,zdechne na prvni krizovatce...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Colommbo »

Nebudem tu už komentovať, zdá sa, ani py*u ani nič... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: StartStopSystém

Příspěvek od BigBang »

A jeden z podstatných problémů zmíněn stejně nebyl. První harmonická (rezonance) se nachází pod volnoběhem, takže každým startem se jde přes ní. A každý takový přejezd znamená zvýšené namáhání celého soustrojí...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

Jenže toto některým zde - kteří tu byli schopni tvrdit, že motoru nevadí podtáčení a jízda do kopce na pětku při 18-ti stech otáčkách místo aby to vyjeli s dobře roztočeným a lehce se točícím motorem na trojku při 3 a půl tisících - nevysvětlíš bo to nechtějí nebo neumí pochopit.
PS: Když zůstaneme u zážehových....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: StartStopSystém

Příspěvek od rousini »

Tak, tak. Chrokták se ráno nastartuje a večer vypne. Nedávno na přechodu zastavilo nějaký báwo, aby pustilo jednoho chodce. Uvedení auta do klidu ani ne na 2 sec (postupně dobržďoval a chodec mezi tím vykročil) znamenalo chcípnutí a nastartování.

No z prodeje aut vejvar není, tak už zbývá jen ten servis nebo to celé rychleji točit :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

BigBang píše:...První harmonická (rezonance) se nachází pod volnoběhem, takže každým startem se jde přes ní. A každý takový přejezd znamená zvýšené namáhání celého soustrojí...
Sice to nesouvisí s SSS, ale když už tu padla "první" (díky za její připomenutí :wink: ), tak přidám ještě i tu "druhou" (harmonickou rezonanci), v jejíž oblasti (otáček motoru) nás dnes výrobci nutí jezdit "díky" zvolenému zpřevodování. :evil:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: StartStopSystém

Příspěvek od BigBang »

spíš bych to viděl kvůli naprogramované jednotce převodovky/rádci řazení bo nejnižší spotřeba, ale na výsledku to nic nemění...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Shi »

Tradičně se tvrdí, že SS systém se k životu probere (a motor vypíná) až když je motor zahřátý. Tohle nějak zapomněli vysvětlit řídicí jednotce dodávky Ford Tranzit. Po celonočním stání při teplotách mezi -12C a -15C, kdy nemohlo být pochyb, že dieselový motor byl po celonočním stání ledový, jsem byl v šoku z toho, že SS systém motor motor vypnul už po ujetí prvních 50 metrů (první křižovatka) a následně si vypnutí ochotně zopakoval o 100 metrů dál na druhé křižovatce.

Já to interpretuji tak, že konstruktéři Fordu dostali pokyn, že motor se má rozpadnout ihned po skončení záruky. Jsem rád, že na Hondě se mi tento nesmysl k životu skutečně probírá, až když je zahřátá aspoň chladicí kapalina, nicméně i tak se to k životu probere mnohem dříve, než bych čekal.

Zajímavé je, že SS systém tu máme už celkem dlouho, ale ACEA příslušný test pro oleje zavede až do některého z budoucích standardů.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

Ford 1,5EB mé kolegyně se poprvé vypne rovněž na první křižovatce, ale to už je cítit, že začíná nabíhat účinek topení. Zajímavé na tom však je hlavně to, že když se vzápětí nastartuje tlačítkem deaktivace SSS, řídící jednotka obtížně hledá nastavení volnoběhu... To tlačítko je naštěstí hned vedle kvrdlačky, takže je snadné zvyknout si na jeho použití hned při prvním zařazení jedničky.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1740
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: StartStopSystém

Příspěvek od kornel »

Som rád, že súkromné vozidlo ktoré vlastním a na ktorom jazdím, je ešte vďaka bohu ochudobnené o nezmysly (pre mňa), ako SSS, elektronická r. brzda, trápne zvukové generátory :x , ako aj iné prvky výbavy (bez ktorých sa už dnes v podstate ani nedá vyskladať a kúpiť normálne vybavené auto.. neurobím kombináciu toho čo tam chcem mať ja, bez pitchovín..), ktoré akože majú odvádzať niektoré úkony a prácu za vodiča :roll:
Kvôli týmto skutočnostiam som sa s ním zatiaľ stále nerozlúčil a pravdepodobne to auto pojazdím, kým bude spoľahlivé.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pedro »

Vidim to rovnako.
Kdo chce pokrok,ma ho mit. V cemkoliv.
Ne vsak kazdemu to vyhovuje.
Odjezdil jsem pracovne tisice km s modernimi vozidly do r.v. 2014 a nenasel jsem tam nic,co bych do sveho nutne potreboval. (nebo si to nepamatuji :-) )Vcetne toho,co jsi popsal. A je toho mnohem vice.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, mají pravdu. A sám za sebe k tomu dodávám, že pokud už k dochází ke snížení max. průměrné spotřeby, tak na úkor radosti z jízdy.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Misojogi »

z clanku na autoforum
„Existuje spousta funkčních technologií, skutečně se dá šetřit palivo. Lidé se však o nich musí dozvědět, aby si mohli správně vybrat,” uzavírá Molden s tím, že automobilky tyto řešení nepreferují. Preferují ta, která fungují v laboratořích.
A podle toho vypadá realita...
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

Na spotřebu paliva má zcela zásadní vliv hmotnost vozu, jeho aerodynamika, velikost kol a zpřevodování. Vliv samotného motoru na spotřebu se pak řídí především požadavky řidiče na dynamiku jízdy. Tzn. že "rychlík" potřebuje výkonnější motor, poněvadž jinak mu ten méně výkonný bude chlastat mnohem víc. Výjimkou jsou záměrně podladěné motory, které dynamickou jízdu neumožňují, neboť ořezávají výkonovou špičku tím, že do motoru nepouštějí dostatek paliva k jejímu dosažení.
Odpovědět