StartStopSystém

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Jens píše:...proč dělají novou úpravu zákona, když podle vašeho názoru, je to nelegální už teď???? :idea:
Protože Češi... (viz můj předchozí příspěvek). A tak postupně dospějeme do nelichotivého stavu, kdy budeme moci jen to, co bude výslovně povoleno. Namísto toho, abychom směli všechno, co není výslovně zakázáno.

Ne nadarmo máme v zahraničí pověst šikovných ..., ale zlodějů, podvodníků a darebáků. :(
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jezevcik »

Hitler říkával: "Čech je cyklista, který se nahoře hrbí, ale dole stále šlape".
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Brembo »

Jens píše:Podobně jako nově uvažovaná zákonná úprava postihu chiptuningu ......

Auto s chipem se neshoduje s homologovaným, proč dělají novou úpravu zákona, když podle vašeho názoru, je to nelegální už teď???? :idea:

..... demontáže DPF ......
už je tam skrytá ve formulaci: "Závadou podle odstavce 1 na výfukovém potrubí vozidla je vždy netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla."
Toto nemá vela spoločného s hlučnostou ani netesnostou,ale s tím,že na vozidle sa nesmu robit žiadne upravy,ktoré by mali za následok zvýšnie exhalácií. Z tohto vyplíva,že vozidlá s odstaveným EGR nesplnaju podmienky,pre prevádzku motorových vozidiel atd. Problém 2. Pod toto spadaju len vozidlá určené na prevádzku na pozemných komunikáciách-všetky ostatné už nemusia splnat normy pre exhaláty a ani hlučnost.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

BigBang píše:jaký smysl by mělo měřit emise zhasnutého motoru? :D
Návštěvník píše:....poměrně dlouhý časový úsek normovaného měřícího cyklu představuje právě onen zhasnutý motor....
V současnosti se měří emise podle NEDC. A od roku 2017 (uspíšila to "Dieselgate", mělo to platit až od roku 2020) by měla "přijít ke slovu" norma WLTP - bohužel opět laboratorní měření, ale podstatně objektivnější :!:
NEDC: měření trvá 19 minut 40 vteřin, auto u něj jede rychlostí max. 120, ujede 11,03km a průměrná rychlost je 33,6km/h. Vůz zastaví 14x celkem na 23,7% času, zrychluje 20,9% času, konstantní rychlostí jede 40,3% a zpomaluje 15,1% času....
WLTP: 30 minut, max. rychlost 131,3km/h, ujede 23,27km průměrnou rychlostí 46,5km/h. Zastaví 9x na 12,6% času, zrychluje po 43,8% času, konstantní rychlost je pouze 3,7% a zpomaluje se 39,9% času.
Dále už nesmí být přehuštěny pneumatiky, nesmějí být zahřáté a musí být přesně taková geometrie náprav s jakou budou sériová auta sjídět z výrobní linky. Stejně tak brzdy, ty už nesmí mít pístky úplně zatlačené do třmenů, nesmí se odpojovat alternátor a posilovač řízení, nesmí se demontovat doplňková výbava a při měření má být zakázáno použití extrémně nízkoviskózních olejů. Důležitým aspektem bude i to, že motor nesmí mít najeto víc než 15tkm. Nyní je stanoveno jen nejméně 3tkm. A teplota vzduchu má být 23°C místo současného rozmezí 20-30°C. :arrow: Volně převzato z časopisu Grand Auto....
A k meritu věci - téměř o půlku se zkrátí doba po kterou motor zastaví, což sníží vliv systému startstop - asi možná už přišli na to, že je to "eko"kurvítko. Takže se opravdu u měření emisí a spotřeby počítá i se zhasnutým motorem. A nyní (údajně se tak měří už přes 20let) víc než podle nového systému měření....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: StartStopSystém

Příspěvek od e1H »

Ešte by mohli mať povinne zapnutú klimatizáciu ktorá chladí vzduch tak, aby bolo v aute o 5°C menej ako vonku, ďalej zapnuté rádio na 1/3 maximálnej hlasitosti a zapojené jedno elektrické zariadenie na zásuvke ktoré bude odoberať prúd o sile 1A. Okrem toho ešte povinne musia byť na aute najlacnejšie hliníkové disky ktoré sa budú montovať na dané auto sériovo. To kvôli tomu, aby sa nedalo švindlovať použitím ultraľahkých diskov pri meraní. A možno by nebolo od veci na 1/4 času zapnúť aj stierače na vozidle, a polovicu času denné svietenie, polovicu času stretávacie svetlá, a z toho polovicu času ešte aj diaľkové a 10% času aj hmlovky. Okrem toho by meracia brzda mala mať prepojenie ktoré bude hnať všetky kolesá, aj keď auto má hnanú iba jednu nápravu. A aby som nezabudol, auto by malo mať pohotovostnú hmotnosť presne medzi verziou s najnižšou a najvyššou výbavou. Aby sa predišlo tomu, že sa budú homologovať autá pomaly bez okien a volantu a strechy.

P.s.: Toto je le zopár postrehov, kde vidím stále priestor automobiliek na "podvádzanie".
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:P.s.: Toto je le zopár postrehov, kde vidím stále priestor automobiliek na "podvádzanie".
Co blbneš - neraď jim :evil: :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pedro »

Kdyz by to bylo podle e1h,musim jezdit pod deklarkou. Drtivou vetsinu cest jedu pod limitama,s min.zatizenim,klimu nepotrebujic,radio vyjmecne a tise,sem tam garmina nebo gps v tlf. Hmlovky nemam...
Nojo,jenze to bych si musel moderni auto nejdriv koupit. Nez prestanu soferovat,snad se bude dat sehnat neco poctiveho,v udrzovanem stavu.
Snad mi moji poloveterani s mym zachazenim vydrzi dlouho.
A ti okolo nezrusi.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Brembo »

A aby som nezabudol, auto by malo mať pohotovostnú hmotnosť presne medzi verziou s najnižšou a najvyššou výbavou.
Na stolici ale už hmotnost vozidlá hrá minimálny vplyv,rozhodujicim parametrom je nastavená brzdná sila dynamometru-bude smernica určuvat brzdnu silu-odpor voči pohybu?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
e1H

Re: StartStopSystém

Příspěvek od e1H »

Aj hmotnosť vozidla hraje svoju rolu. Všetko hraje svoju rolu. Keby to tak nebolo, tak by sa naprehusťovali pneumatiky, nechodili by na meranie autá s takmer nuluvou výbavou, nepoužívali by sa pri meraní nízkoviskózne oleje, atď. Pri každej takejto prkotine to je iba percento, alebo dva, ale keď to sčítaš, tak na konci máš spotrebu o merateľní decilitre nižšiu. A pri týchto skúškach sa hraje právr na toto, lebo potom má auto okrem krajšieho čísla spotreby v katalógu, aj nižšie vypočítané emisie a tým pádom automobilka ušetrí ťažké milióny na rôznych daňiach ktoré by museli platiť ak nesplnia limity, resp. ak budú mať priemernú spotrebu flotily na úradníkmi určeným limitom.

Ani mne sa to nepáči, ale teraz sa hraje takto a automobilky nemajú na výber ak nechcú vyhadzovať peniaze von oknom, alebo nechcú prísť o zákazníkov.
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:...nižšie vypočítané emisie a tým pádom automobilka ušetrí ťažké milióny na rôznych daňiach ktoré by museli platiť ... alebo nechcú prísť o zákazníkov.
Před nějakým časem tu padla otázka, zda si někdo kupuje auto podle emisí CO2. Dodatečně jsem si uvědomil, že ano, poněvadž v řadě zemí platí daně z auta sám zákazník právě podle nich. Tedy ano, aby zákazník ušetřil na daních, pořizuje si auto mj. i podle deklarované hodnoty emisí CO2.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jezevcik »

Které to jsou země? Sice tuším, že to bude mimo jiné asi Skandinávie, ale prosím o pár příkladů.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Rakousko (tzv. NOVA), Francie (bonus/malus při koupi + "fiskální koně"), Švýcarsko ("fiskální koně" při vyměření silniční daně - platí ji i "soukromníci"), určitě Německo (zde si nejsem jistý formou)...
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: StartStopSystém

Příspěvek od lefort »

Já myslím že i UK, tedy GB :-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

Něco k meritu vlákna StartStopSystém http://www.auto.cz/system-start-stop-mu ... moc-104878
....a vlastně taky trochu potvrzení že měl Jerry zase pravdu :wink:
Návštěvník píše:Stop-start systém v kombinaci s manuálem či "robotizovaným manuálem", tj. pseudoautomaty typu DSG apod., likviduje axiální uložení klikového hřídele. Tedy je nutné ho důsledně vypínat. V kombinaci s klasickým (HDM) automatem likviduje pouze startér a akumulátor. Prima zařízení, co? :twisted:
A moje maličkost se Zvoníkem asi taky :twisted:
Pitris píše:A s tím, že ten StartStopSystém bude mít negativní vliv třeba na ložiska na klice nebo na ojnicích bych určitě souhlasil - start plynovým pedálem a hned ceres?.... Nene -> to se ložiskům líbit asi nebude....:roll: A líbit se to nebude ani oleji :( - v souvislosti s dnešními tolik moderními "longlife" lhůtami výměn....:roll:
Zvoník píše:....protože čím je více těchto horkých startů, dochází zřejmě k vytěsňování oleje z míst, kde jdou v horkém a pevném kontaktu části motoru v klidu a pak náhle s tímto vytěsněním oleje se opět dávají do namáhavého pohybu při rozjezdu. Vím, je to jen pár vteřin, ale načítá se to....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše:Něco k meritu vlákna StartStopSystém http://www.auto.cz/system-start-stop-mu ... moc-104878
....a vlastně taky trochu potvrzení že měl Jerry zase pravdu :wink:
Zase? :o Snad vždy, ne? :lol:

Ale k věci samé: tohle (viz citace níže) prostě není možné, jelikož deaktivovat to jde až po samotném nastartování motoru!
"Všem doporučujeme: Vypínejte systém start-stop pokaždé, než u auta poprvé natočíte motor."

A pro ty, kdož to ještě neokusili, "drobná" informace: zatímco u naprosté většiny aut dojde k opětovnému nastartování motoru při sešlápnutí spojkového pedálu, tak Opel "vymyslel" další zpoždění - motor startuje nikoli hned po sešlápnutí spojky, ale až po přidání plynu v rámci "jakoby" rozjezdu. :x :evil:
Odpovědět