StartStopSystém

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Opět dezinformace: tím důvodem nejsou nějaké sankce od importéra (že by zrovna škodovky byly importovány?), ale porušení podmínek homologace! :idea:

Opravdu mne už se.e, že nikdo nedokáže nic (hle, hned tři zápory za sebou :mrgreen: ) vyjádřit správně. :evil:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: StartStopSystém

Příspěvek od BigBang »

Vypínání ABS a ESP bych sem vůbec netahal, jelikož se jedná o bezpečnostní prvek. To je jako sčítat slony s jablkama. Homologační předpisy neznám, ovšem rád si je díky tomuto podnětu prostuduji, ale selský rozum mi říká, že se týká částí mechanických a systémů s tím spojených v oblasti bezpečnosti a exhalací, ale jaký smysl by mělo měřit emise zhasnutého motoru? :D
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

BigBang píše:Vypínání ABS a ESP bych sem vůbec netahal
A on to sem snad někdo tahá?
BigBang píše:To je jako sčítat slony s jablkama.
Tedy kromě tebe, poněvadž přesně to děláš.
BigBang píše:Homologační předpisy neznám
Chyba!
BigBang píše:ovšem rád si je díky tomuto podnětu prostuduji
To rozhodně doporučuji.
BigBang píše:ale selský rozum mi říká

A jak vidno, silně pokulhává,
neboť se zdaleka NE
BigBang píše:týká
jen
BigBang píše:částí mechanických a systémů s tím spojených v oblasti bezpečnosti a exhalací
ale také veškeré řídící elektroniky.
BigBang píše:jaký smysl by mělo měřit emise zhasnutého motoru? :D
Tak tomu se může smát jen ten, kdo netuší, že poměrně dlouhý časový úsek normovaného měřícího cyklu představuje právě onen zhasnutý motor. No a pokud nezhasne... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

BigBang píše:Vypínání ABS a ESP....
....je přece panebože něco úplně jiného jak startstopsystém :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: StartStopSystém

Příspěvek od BigBang »

První kdo přišel s ABS (a ESP) byl Návštěvník a já jen podotkl, že to je trochu mimo srovnávat bezpečnostní prvek s ekokurvítkem...
Návštěvník píše:
kornel píše:...
Doteď jsem nechápal, proč bylo kdysi nutné znemožnit uživatelskou deaktivaci ABS pro danou jednotlivou jízdu, tj. do příštího nastartování. Teď už je mi to jasné: kvůli takovým, jako jsi ty. A vůbec bych se nedivil, kdyby to s možností dočasné deaktivace stop/start systému dopadlo úplně stejně. :evil:
Návštěvník píše:...
Abych se vrátil k věci samé: s množením nejrůznějších elektronických systémů se množí i požadavky na ochranu "průměrných ovladačů" před jejich účinky. A tak se kdysi řešilo, zda může systém ABS zůstat vypínatelný, nebo ne. Stejně tak se později řešilo, zda může být ponechána možnost uživatelské, ale pouze dočasné deaktivace ESP. Výsledek byl v těchto dvou případech diametrálně odlišný. Ovšem není vyloučeno, že s legislativní možností deaktivace ESP to brzy dopadne stejně jako s možností deaktivace ABS před 35 lety. No a ti, kdož se budou chovat podle tohoto
...
A když se dostáváme k měření emisí v nějakém cyklu - pokřiveném. Jaký má význam měřit emise při vypnutém motoru, kde neexistují. Akorát je tak ohýbán jakýsi údaj, na kterém lpí instituce vydávající euro předpisy, avšak reálnost tohoto údaje je diskutabilní. Exhalace by měly být měřeny s ohledem na nějakou zátěž, v různých režimech. Potom by nevznikaly případy jaký vidíme u VW. Koncern se v podstatě přizpůsobil tak aby prošel. Cesta nejmenšího odporu (vynaložení co nejméně energie) je nám vlastní a ve své podstatě jí máme zakódovanou v nás, jelikož to je přesně to jak funguje příroda, svět. Tato kauza, pro mě trapně nazývána dieselgate, je jen obrazem pokřivenosti něčeho, co se snaží hrát si na eko. Myslím si, že pokud by to nepostihlo VW, dříve či později by se objevil někdo jiný kdo by to dělal/kdo to dělá. Teď se všichni chytí za nos a budou se snažit vykličkovat, aby mohli říct my jsme ti dobří, my „nepodvádíme“. Zpět k tématu - proč se neměří emise pro auta s vypínatelným S/S právě s vypnutým systémem, tedy v horší variantě? Protože někdo vymyslel něco, co „fungovalo před 20 lety“, ale teď se to obchází, ano obchází S/S.

Mimochodem, jaký je teda rozdíl mezi tím, když při každém nastartování S/S vypnu ručně tlačítkem, nebo ho vypnu v řj? Pořád bude vypnutej a pořád bude to auto vypouštět stejné množství emisí. Rozdíl by byl, kdyby to nebylo možné řidičem vypnout. Nebo jak tady otass zmínil - odejde čidlo otevření kapoty, z jakéhokoliv důvodu - a tím pádem je auto nezpůsobilé k provozu, jelikož nesplňuje homologaci.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jens

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jens »

Závady, pro které je vozidlo nezpůsobilé provozu, jsou vyjmenovány v § 36 vyhlášky 341/2002 Sb.
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních
komunikacích. A z výše uvedeného tam nic takového není. :idea:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9927
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Colommbo »

Tady je určitě myšleno to, že je-li to kurvítko softwarově (a tedy trvale) vyřazeno z funkce, pak vozidlo jako takové již neodpovídá typu, který byl prvotně schválen k provozu na silničních komunikacích (schválen byl s pouze jednorázově vypínatelným S/S systémem.) Podobně jako nově uvažovaná zákonná úprava postihu chiptuningu, demontáže DPF apod... Prostě takto nebylo vozidlo schváleno k provozu a šmytec! :wink: To, o čem píšeš ty, jest něco zcela jiného. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jens

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jens »

Podobně jako nově uvažovaná zákonná úprava postihu chiptuningu ......

Auto s chipem se neshoduje s homologovaným, proč dělají novou úpravu zákona, když podle vašeho názoru, je to nelegální už teď???? :idea:

..... demontáže DPF ......
už je tam skrytá ve formulaci: "Závadou podle odstavce 1 na výfukovém potrubí vozidla je vždy netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla."
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9927
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Colommbo »

Proč třeba ten chiptuning až do této doby nikdo odpovědný neřešil - na to se ptáš mě...? :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

BigBang píše:První kdo přišel s ABS (a ESP) byl Návštěvník a já jen podotkl, že to je trochu mimo srovnávat bezpečnostní prvek s ekokurvítkem...
OK, přijmu tvůj přístup k věci a srovnám to:

1. Onen bezpečnostní prvek má v případě jeho nevypínatelnosti za následek prodloužení brzdné dráhy a nemožnost "utáhnout" zatáčku přetáčivým smykem. Jízda (nejen) za ztížených povětrnostních podmínek pak v případě mnoha vozů (zejména těch koncernových) připomíná spíše boj s třípísmenkovými "bezpečnostními prvky", než řízení vozu zkušeným řidičem, jenž očekává určité reakce na své řídící pokyny, aby dostával zcela zmatené odezvy vozu způsobené zásahy oněch třípísmenkových "bezpečnostních prvků", které programátor přizpůsobil řidičům z kategorie "ovladačů" (to abych nepoužíval hanlivé výrazy).

2. Stop/start systém nezpochybnitelně přináší úsporu paliva a tím i exhalací ve standardním měřícím cyklu, ale zároveň ku.ví motor, jeho příslušenství a elektrovýzbroj vozu. Vypínatelný, nikoli však defaultně, zůstává pro ty, kdož to chápou. Pro zbývající "mlčící" (přesněji nevědomou) převážnou většinu "ovladačů" platí, že možnost jeho vypnutí tak jako tak nikdy nevyužijí.

3. Obojí podléhá typové homologaci, do níž uživatel ani nikdo další nesmí zasahovat, poněvadž by změnil shodu užívaného výrobku s homologovaným "typem". Takový vůz by bez opakované homologace nesměl být používán na veřejné komunikaci.
BigBang píše:A když se dostáváme k měření emisí v nějakém cyklu - pokřiveném. Jaký má význam měřit emise při vypnutém motoru, kde neexistují. Akorát je tak ohýbán jakýsi údaj, na kterém lpí instituce vydávající euro předpisy, avšak reálnost tohoto údaje je diskutabilní.
Odpověď je jednoduchá: v reálném provozu přece také nejedeš furt, někdy musíš zastavit, aniž bys ještě dokončil tu svou jednotlivou jízdu. Proto, jakkoli může být nastavení parametrů měřícího cyklu diskutabilní, zohlednění situací, kdy auto stojí, je rozhodně správné. A jen tak mimochodem, už dobrých 25 let se do aut instalují systémy jímání těkavých uhlovodíků během doby, kdy je auto odstavené a jeho motor dlouhodobě nepracuje. Také ti to připadá nesmyslné?
BigBang píše:Exhalace by měly být měřeny s ohledem na nějakou zátěž, v různých režimech. Potom by nevznikaly případy jaký vidíme u VW. Koncern se v podstatě přizpůsobil tak aby prošel.
Ne, koncern se dopustil prachsprostého podvodu, což není totožné s pojmem "přizpůsobit se". Vnímáš ten rozdíl?
BigBang píše:Cesta nejmenšího odporu (vynaložení co nejméně energie) je nám vlastní a ve své podstatě jí máme zakódovanou v nás, jelikož to je přesně to jak funguje příroda, svět.
Nejspíše se tomu budeš divit, ale soudit podle sebe ostatní není vždy dostatečně spolehlivá metoda předvídání reakcí těch okolo, tím méně pak nějakého výsledku těchto reakcí.
BigBang píše:Tato kauza, pro mě trapně nazývána dieselgate, je jen obrazem pokřivenosti něčeho, co se snaží hrát si na eko. Myslím si, že pokud by to nepostihlo VW, dříve či později by se objevil někdo jiný kdo by to dělal/kdo to dělá. Teď se všichni chytí za nos a budou se snažit vykličkovat, aby mohli říct my jsme ti dobří, my „nepodvádíme“.
Jen to zopakuji:
Nejspíše se tomu budeš divit, ale soudit podle sebe ostatní není vždy dostatečně spolehlivá metoda předvídání reakcí těch okolo, tím méně pak nějakého výsledku těchto reakcí.
BigBang píše:Zpět k tématu - proč se neměří emise pro auta s vypínatelným S/S právě s vypnutým systémem, tedy v horší variantě? Protože někdo vymyslel něco, co „fungovalo před 20 lety“, ale teď se to obchází, ano obchází S/S.
I zde to pouze zopakuji:
Odpověď je jednoduchá: v reálném provozu přece také nejedeš furt, někdy musíš zastavit, aniž bys ještě dokončil tu svou jednotlivou jízdu. Proto, jakkoli může být nastavení parametrů měřícího cyklu diskutabilní, zohlednění situací, kdy auto stojí, je rozhodně správné.
BigBang píše:Mimochodem, jaký je teda rozdíl mezi tím, když při každém nastartování S/S vypnu ručně tlačítkem, nebo ho vypnu v řj? Pořád bude vypnutej a pořád bude to auto vypouštět stejné množství emisí. Rozdíl by byl, kdyby to nebylo možné řidičem vypnout. Nebo jak tady otass zmínil - odejde čidlo otevření kapoty, z jakéhokoliv důvodu - a tím pádem je auto nezpůsobilé k provozu, jelikož nesplňuje homologaci.
A konečně do třetice opakování, jako matka moudrosti:
Obojí podléhá typové homologaci, do níž uživatel ani nikdo další nesmí zasahovat, poněvadž by změnil shodu užívaného výrobku s homologovaným "typem". Takový vůz by bez opakované homologace nesměl být používán na veřejné komunikaci.
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: StartStopSystém

Příspěvek od otass »

Homologace - to je taky důvod, proč musí do těch "dieselgate" výtvorů vrazit restriktor, aby se hodnoty přiblížily těm homologovaným. Jak už ale bývá u VW zvykem, naleštěnou bídu triumfálně označili za usměrňovač proudění vzduchu, který umožní skrze váhu vzduchu lépe regulovat EGR...
V otázce normované spotřeby vidím často problém rozlišit nepodobnost této normy s běžným provozem a vyložený podvod v samotném měření. Spousta lidí si myslí, že podvod je už to, že se píše kombinovaná spotřeba např. 4,8l/100km a reálně auto jede za 6l/100km...to je v rámci homologace v pořádku. V tomto ohledu by například byl podvod, kdyby normovaná spotřeba byla měřena se Start/Stop systémem, který by po zakoupení vozidla šel vypnout. Stejně jako je naopak podvod, když se při testu sepne něco (popř. změní nastavení), co se v provozu nikdy nesepne. Mě vůbec neudivuje, že se to nemůže oficiální cestou vypnout a divím se, že je umožněno to vůbec vypnout bez uložení chybových hlášek (a potencionálních potíží při emisní kontrole), stejně jako dnes někteří gauneři odinstalovávají DPF a věc zůstává bez postihu majitele auta nebo příslušné dílny.
Itall

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Itall »

BigBang píše:První kdo přišel s ABS (a ESP) byl Návštěvník
Návštěvník píše:1. Onen bezpečnostní prvek má v případě jeho nevypínatelnosti za následek prodloužení brzdné dráhy a nemožnost "utáhnout" zatáčku přetáčivým smykem.
To se dělá ruční brzdou, ne? :idea: Nožní brzdou to může dělat Ragnotti, ten má na to vybavené auto (regulace rozdělení brzdné síly předek/zadek)
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:To se dělá ruční brzdou, ne? :idea:
Nikoli, to se dělá prací s volantem a pedálem plynu. :idea: :idea:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9927
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Colommbo »

To bych se chtěl naučit, vážně... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Jens píše:Závady, pro které je vozidlo nezpůsobilé provozu, jsou vyjmenovány v § 36 vyhlášky 341/2002 Sb.
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních
komunikacích. A z výše uvedeného tam nic takového není. :idea:
Jak typicky české: neřídím se logikou a už vůbec ne duchem právního předpisu, naopak v něm hledám skuliny, jak se vyvléci z toho chovat se tak, abych nezasahoval do práv ostatních a nezískával výhody na jejich úkor. A tak si nezasloužím nic jiného, než aby mne právní předpis co nejvíce svázal. Bohužel nejen mne, ale i ostatní kolem. To mne však pramálo zajímá, jsem přece Čech... :evil:
Odpovědět