StartStopSystém

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jezevcik »

Ještě by chtělo vědět, co na to řeknou výrobci olejů.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: StartStopSystém

Příspěvek od lengy60 »

To netuším,ale na mě to působí jako vyrážení klínu klínem. :evil: Stojí to nějak všechno za prd,aspoň já mám takový pocit,tak teď popíjím už 2 veselý kalíšek a začíná mi být docela fajn. :mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jezevcik »

lengy60 píše:....na mě to působí jako vyrážení klínu klínem.....
....a vyhánění čerta ďáblem.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

kornel píše:napr. u VAG vozidiel sa uz da tato zhovadilost natrvalo deaktivovat..
Nepsal jsem nic o tom, co se dá či nedá, ale co je legální a co není :!: A je to úplně stejné, jako "úprava stavu" tachometru, vyhození filtru pevných částic či namontování modrých blinkrů místo oranžových. To poslední jsem uvedl schválně, kvůli patrnosti už na první pohled - stejně jako ta deaktivace stop/start systému. A aby to bylo úplně zřejmé: jestliže s tím systémem byl vůz homologován, musí zůstat defaultně aktivní, poněvadž jinak nemá ten vůz na silnici co dělat, jelikož nesplňuje podmínky homologace, tedy nemá "platnou technickou". :idea:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jezevcik »

Když jsem prodával Sunny, tak jsem šel zkusit AAA, a když zjistili, že v papírech je Air Bag řidiče a ve skutečnosti nebyl po havárii doplněn, tak mi sdělili, že auto se jim velmi líbí, ale toto je problém, který jim nestojí za to.
Marně jsem argumentoval, že jsem to tak koupil a prošel STK.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: StartStopSystém

Příspěvek od lengy60 »

A to je psáno kde,že stop/start systém nesmí být trvale deaktivován?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:Marně jsem argumentoval, že jsem to tak koupil a prošel STK.
Tohle ovšem není argument hodný zřetele. A v případě havárie totální průšvih: nikoli snad kvůli samotné absenci airbagu, jako spíše kvůli pyrotechnikým předpínačům bezpečnostních pásů, které jaksi s přítomností airbagu počítají...
Návštěvník

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:A to je psáno kde,že stop/start systém nesmí být trvale deaktivován?
A musí být někde psáno, že nemůžeš mít blinkry modré? Vždyť úplně stačí, že je psáno, že musejí být oranžové. A stejně tak je psáno, že výrobce musí uvádět na evropský (ve smyslu prostoru EHK OSN, přesněji zemí, které uplatňují příslušné dohody EHK OSN) trh vozy shodné s typem, který prošel homologací (tzv. systém typové homologace). :idea:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: StartStopSystém

Příspěvek od lengy60 »

Jezevcik píše:Když jsem prodával Sunny, tak jsem šel zkusit AAA, a když zjistili, že v papírech je Air Bag řidiče a ve skutečnosti nebyl po havárii doplněn, tak mi sdělili, že auto se jim velmi líbí, ale toto je problém, který jim nestojí za to.
Marně jsem argumentoval, že jsem to tak koupil a prošel STK.
No jistě,protože pokud jsi jezdil ty s autem bez airbagu,tak to byl problém tvůj, ve chvíli kdy auto od tebe koupí se právní odpovědnost přenáší na ně.On totiž ten problém vybublá až tehdy,kdy dojde k nehodě(zranění) a pojišťovna začne zkoumat,proč airbag nevystřelil.To samé platí pro řídící jednotku,pakliže po aktivaci předních vaků nebyla vyměněna.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Pitris »

Zvoník píše:Ale kvůli čemu píšu: (chci znát váš názor)
U nových aut je často ve výbavě tzv. ,,stop start", kdy auto v běžném provozu, když zastaví např. na červenou, vypne motor na dobu stání a při rozjetí automaticky startuje a řidič se rozjíždí. Pokud toto řidič ve městě používá, myslím, že to motoru zrovna dvakrát nesvědčí....
Já si to myslím taky :( Bohužel v dnešní době se neřeší výdrž nebo kvalita, ale spíš emise a kvantita....
Systém StartStop je další ekokurvítko, jehož účinky se (a ne za dlouho) s velkou pravděpodobností projeví. V autě jsou kvůli tomu další součástky, a ty, které obsahuje i běžný motor musejí být zesíleny a stejně vydrží míň (startér, setrvák, akumulátor, alternátor....) - další výrobní vícenáklady, víc škodlivin vyprodukovaných při výrobě, další zatížení při likvidaci.... Takže motor se systémem StartStop sice vyprodukuje o trošku míň emisí, ale při sečtení všeho je těch škodlivin víc - nehledě na další věc v motoru, která se pos*re :?
Ale to je vlastně normální: teď se musí ušetřit koruna / gram, ale že nás to pak bude stát pět nevadí :(
Je to totéž jako biopalivo - sice s ním motor vyprodukuje o něco míň škodlivin, ale při výrobě a spálení litru toho biopaliva bude zatížení přírody větší, než když se v motoru spálí litr paliva běžného - "neeko".
Já určitě nejsem proti ekologii a je dobře pro přírodu něco udělat, ale musí se to spočítat až do konce.
A s tím, že ten StartStopSystém bude mít negativní vliv třeba na ložiska na klice nebo na ojnicích bych určitě souhlasil - start plynovým pedálem a hned ceres?.... Nene -> to se ložiskům líbit asi nebude....:roll: A líbit se to nebude ani oleji :( - v souvislosti s dnešními tolik moderními "longlife" lhůtami výměn....:roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1738
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: StartStopSystém

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše:
kornel píše:napr. u VAG vozidiel sa uz da tato zhovadilost natrvalo deaktivovat..
Nepsal jsem nic o tom, co se dá či nedá, ale co je legální a co není :!: A je to úplně stejné, jako "úprava stavu" tachometru, vyhození filtru pevných částic či namontování modrých blinkrů místo oranžových. To poslední jsem uvedl schválně, kvůli patrnosti už na první pohled - stejně jako ta deaktivace stop/start systému. A aby to bylo úplně zřejmé: jestliže s tím systémem byl vůz homologován, musí zůstat defaultně aktivní, poněvadž jinak nemá ten vůz na silnici co dělat, jelikož nesplňuje podmínky homologace, tedy nemá "platnou technickou". :idea:
Nikde som neriešil legálnosť-nelegálnosť deaktivácie S/S, mimo to, že som na žiaden príspevok konkrétne nereagoval, ale písal vo všeobecnosti.
A že je nelegálne jazdiť s deaktivovaným S/S po cestách.. tzn. presne čo? Len s trvale deaktivovaným S/S? alebo aj jeho deaktivovaním vždy po naštartovaní? :roll:
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: StartStopSystém

Příspěvek od otass »

Odpojíš čidlo zavření kapoty a je to deaktivováno natrvalo.
Itall

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:Tohle kurvítko jde ale deaktivovat přes diagnostiku nebo ne?Ve vyšší výbavě snad dokonce v nastavení PP.
Ještě Návštěvník zapomněl dodat, že může za to (kurvítko) zhovadilý zákazník, který pokřivuje trh nebo tak něco...
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Jezevcik »

Itall píše: Ještě Návštěvník zapomněl dodat, že může za to (kurvítko) zhovadilý zákazník, který pokřivuje trh nebo tak něco...
Za toto nemůže zhovadilý zákazník. K tomu se dobrovolně hlásím já. Po celé roky pravidelně na křižovatce Harfa vypínám motor, protože je to tam zhruba na 2,5 - 3 minuty. Jezdím tam dost často a za tu dlouhou dobu si toho určitě někdo všiml. Teoreticky bych mohl uplatňovat autorská práva, ale já to neudělám, protože jejich systém má velké slabiny a mouchy. Ten můj fungoval na základě zdravého rozumu a střízlivého odhadu ☺
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Itall

Re: StartStopSystém

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Tohle ovšem není argument hodný zřetele. A v případě havárie totální průšvih: nikoli snad kvůli samotné absenci airbagu, jako spíše kvůli pyrotechnikým předpínačům bezpečnostních pásů, které jaksi s přítomností airbagu počítají...
No, nevím. Při havárce domácí fabie, vybavené pouze jedním airbagem, se bag vystřelil, ale pás fungoval bez problémů nadále, vlastně ani nikdo nezkoumal, zda předpínač reagoval (asi ne). Kdežto na sedadle spolujezdce, kde airbag nebyl a navíc tam nikdo neseděl, se pás měnil, páč dobře nefungoval, zasekával se. Což bylo mechanikem přičteno aktivovanému předpínači. Já to ovšem na tom pásu jinak nepoznám, nevím, jak má vypadat s předpínačem nebo bez.
Odpovědět