Po pravde to nevedia ani v samotnom VW na jednej stranke pisu jedno na dalsej ine a v serviske je zas ine. Takze neries a kup to co mas kupitmichalpce píše:to koupím, jen bych se rád dopídil kde je pravda...
Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Moderátor: Colommbo
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
tak jo 505.01 5w40 neco z toho co jste doporučili
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Manuál pre Fabie od 08/2003 oleje VW 504.00/507.00 vôbec neuvádza. Rovnako na tom je aj manuál pre modely od 08/2004. Pozná ich až vydanie od 05/2005. Tam sú oleje VW 504.00/507.00 uvedené, ale pri pevnom intervale je uvedené, že nie pre motory PD. Zaujímavé ale je, že pri premenlivom intervale sú už tieto novšie oleje povolené, čo nemá takto žiadnu logiku. Podobne je to aj pri návode k autám od 05/2007.
Každopádne, oleje VW 504.00/507.00 nahradzujú všetky staršie schválenie, podľa výkonnostných špecifikácii sa jedná o najprísnejšie schválenie pre oleje do koncernových áut, ba dokonca ani konkurenčné značky nemajú takto prísne schválenia. Preto je úplne proti zdravému rozumu, že prečo sú pre pevný (!) interval výmeny oleje VW 507.00 zakázané.
Každopádne, oleje VW 504.00/507.00 nahradzujú všetky staršie schválenie, podľa výkonnostných špecifikácii sa jedná o najprísnejšie schválenie pre oleje do koncernových áut, ba dokonca ani konkurenčné značky nemajú takto prísne schválenia. Preto je úplne proti zdravému rozumu, že prečo sú pre pevný (!) interval výmeny oleje VW 507.00 zakázané.
Naposledy upravil(a) e1H dne pát říj 07, 2016 21:05, celkem upraveno 1 x.
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
No já už si myslel, že jsem blbej a oni mají špatně příručku...
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
jerome píše:Po pravde to nevedia ani v samotnom VW ...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Len co z toho ked tie ich motory stoja zae1H píše:podľa výkonnostných špecifikácii sa jedná o najprísnejšie schválenie pre oleje do koncernových áut, ba dokonca ani konkurenčné značky nemajú takto prísne schválenia.
Ja som sa zas docital ze pre pevny interval 505.01 je 507 vhodna pre ll 506.01 nie
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Protože 504/507 byly certifikovány poprvé až v tom roce 2005....e1H píše:Manuál pre Fabie od 08/2003 oleje VW 504.00/507.00 vôbec neuvádza. Rovnako na tom je aj manuál pre modely od 08/2004. Pozná ich až vydanie od 05/2005....
Proč by mě měl VW zakazovat výměnu oleje už třeba po 5-ti, 10-ti nebo 15-ti tkme1H píše:....preto je úplne proti zdravému rozumu, že prečo sú pre pevný (!) interval výmeny oleje VW 507.00 zakázané.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
A ono je někde výslovně napsáno,že pro pevný interval(15.000 km) je olej 507.00 zakázaný nebo tam prostě jen není tento olej uvedený?
Pokud tomu tak je,tak nejsou u VW takoví tupci,aby zákazníkovi(který chce měnit olej častěji) cpali dražší olej určený pro delší km proběh,když mu stačí normální a tedy levnější.
Prostě a jednoduše...pro pevný interval 505.1,pro LL interval 507,nic složitého.
A že má VW nejpřísnější normy? No nevím,ale takové PSA má dnes normu jednu,bez ohledu na to,zda chce zákazník měnit olej častěji nebo v delším časovém horizontu.
Pokud tomu tak je,tak nejsou u VW takoví tupci,aby zákazníkovi(který chce měnit olej častěji) cpali dražší olej určený pro delší km proběh,když mu stačí normální a tedy levnější.
Prostě a jednoduše...pro pevný interval 505.1,pro LL interval 507,nic složitého.
A že má VW nejpřísnější normy? No nevím,ale takové PSA má dnes normu jednu,bez ohledu na to,zda chce zákazník měnit olej častěji nebo v delším časovém horizontu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Sníš či bdíšlengy60 píše:Pokud tomu tak je,tak nejsou u VW takoví tupci,aby zákazníkovi(který chce měnit olej častěji) cpali dražší olej určený pro delší km proběh,když mu stačí normální a tedy levnější.
Kamarade taku este nehrali zeby chceli pre zakaznika to lepsie resp. nevyhodnejsie pre nich
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Ještě se zeptám pokud použiji olej 505,01 (5w40) nebude to vadit DPF filtru? mám tam nějaký dodatečně montovaný. Prý je to nějaký pseudo DPF něco jako další katalyzátor
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Tak dej olej 5w40 VW505.01 ACEA C3. Je to norma certifikovaná pro DPF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Presne ako písal Pitris, ak zvolíš olej so schválením VW 505.01 a ten olej bude zároveň mať výkonnostnú triedu ACEA C3 tak to bude v poriadku. Nie podľa doporučenia výrobcu, ale z funkčného hľadiska by nemal byť žiaden problém.
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Díky moc to mě nenapadlo, ač jsem na ty oleje již koukal
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Není zač. V pohodě - ač to bylo zmíněno hned na první straně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba oleje Fabia 1,9 TDI-PD 74 kw (ATD)
Vskutku to vypadalo na druhé „Pandora“ vlákno
Manuál k tomuto autu oleje 504 a 507 nezná, jelikož v době jeho vydání byly teprve někde v laboratoři.
Při výměnách do 15t km / 1 roku lze použít 505.01, 506.01, 507.00; při LL intervalech do 30t km / 2 let (auto musí být pro ně vybaveno z výroby!) 506.01 nebo 507. Jelikož oleje 506.01 nejsou téměř k dostání, nahradily je 507, tak není nutné v tomhle ohledu spekulovat.
Pro DPF čistě teoreticky podle VW jen 507, ale reálně lze 505.01 ACEA C3, kterou, pokud je mi známo, plní všechny 505.01.
Spotřebu jakou tady michalpce bych vůbec neřešil. Sám mám ± stejnou a prostě v polovině intervalu doliju podle potřeby zhruba 0,5 l a jezdím. Vzhledem k principu mazání turba je nevyhnutelná určitá ztráta skrz kluzná ložiska. Pokud se ti to nezdá, jdi po hadicích od turba k intercooleru a v nejnižším místě (případně přímo u intercooleru) hadice rozpoj a sáhni dovnitř. Pokud by mělo turbo zásadní únik oleje, „vyteče“ ho na tebe hodně Tohle můžeš provést v určitých kilometrových probězích, ať si uděláš představu jak moc či málo se ti tam za x km oleje nastřádalo.
A jedna na závěr: Proboha proč sis na takový popojíždění kupoval naftový auto?
Manuál k tomuto autu oleje 504 a 507 nezná, jelikož v době jeho vydání byly teprve někde v laboratoři.
Při výměnách do 15t km / 1 roku lze použít 505.01, 506.01, 507.00; při LL intervalech do 30t km / 2 let (auto musí být pro ně vybaveno z výroby!) 506.01 nebo 507. Jelikož oleje 506.01 nejsou téměř k dostání, nahradily je 507, tak není nutné v tomhle ohledu spekulovat.
Pro DPF čistě teoreticky podle VW jen 507, ale reálně lze 505.01 ACEA C3, kterou, pokud je mi známo, plní všechny 505.01.
Spotřebu jakou tady michalpce bych vůbec neřešil. Sám mám ± stejnou a prostě v polovině intervalu doliju podle potřeby zhruba 0,5 l a jezdím. Vzhledem k principu mazání turba je nevyhnutelná určitá ztráta skrz kluzná ložiska. Pokud se ti to nezdá, jdi po hadicích od turba k intercooleru a v nejnižším místě (případně přímo u intercooleru) hadice rozpoj a sáhni dovnitř. Pokud by mělo turbo zásadní únik oleje, „vyteče“ ho na tebe hodně Tohle můžeš provést v určitých kilometrových probězích, ať si uděláš představu jak moc či málo se ti tam za x km oleje nastřádalo.
A jedna na závěr: Proboha proč sis na takový popojíždění kupoval naftový auto?
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40