spotreba oleja
Moderátor: Colommbo
spotreba oleja
zdravim vas, daval som robit kompletnu generalku agregatu na mercedes 614 typ motoru om364LA. Dal som do neho elej shell rimulla r4l. Do 5 tis km bolo vsetko ok. potom po vymene oleja po 5tis km. zacal brat olej zhruba 1liter na 1200km. je tento jav normalny?? moze sa to este ustalit. kolko km trva kym sa takyto agregat poriadne sadne. po kolko mam menit olej v tomto motore nikde sa to neviem docitat.
dik
dik
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: spotreba oleja
Aby se ti případně dostalo nějaké odpovědi, komentáře či rady, budeš asi muset ještě doplnit nějaké informace - hlavně co konkrétně si představit pod pojmem "kompletní generálka motoru" a jaký olej jsi použil při výměně po 5tis.km (opět tentýž Shell...?) Každopádně dle mého soudu taková spotřeba oleje resp. její skokový nárůst normální není, notabéne po najetí 5tis.km už by měly být díly motoru z převážné části "usazené".
P.S. O Medvědy se nijak zvlášť nezajímám a tedy takhle zfleku mi typ 614 ani motor om364LA nic neříkají, ale předpokládám, že někdo snad vědět bude.
P.S. O Medvědy se nijak zvlášť nezajímám a tedy takhle zfleku mi typ 614 ani motor om364LA nic neříkají, ale předpokládám, že někdo snad vědět bude.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: spotreba oleja
Patrně to bude šestituna o výkonu okolo 140 koní. Nějaký malý náklaďáček, asi kategorie LK (Leichte Klasse). Tohle bývaly opravdu držáky. Kolik to mělo najeto, že to šlo na GO?Colommbo píše:O Medvědy se nijak zvlášť nezajímám a tedy takhle zfleku mi typ 614 ani motor om364LA nic neříkají, ale předpokládám, že někdo snad vědět bude.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: spotreba oleja
No je to mercedes 7.5ton 136koni. Ano po vymene som opet dal ten isty shell. Kolko to malo nabehane to netusim na tachografe je 500tis km ale osobne si myslim ze uz raz bol oretoceny. Cize moj predpoklad je 1500tis km. Odyslo tesnenie pod hlavou a boli velke ryhy vo valcoch tak sa to davalo robit.
Robil sa vybrus bloku,nove piesty,kruzky,vybrus kluky, repas hlavy.
Robil sa vybrus bloku,nove piesty,kruzky,vybrus kluky, repas hlavy.
Re: spotreba oleja
tak ci tak ako pisal Colommbo je to velky skok v spotrebe oleja, ale odporucam aj nadalej vymenit olej po 5 tis. km a uvidi sa ako si to sadne len treba tomu viac nez 5tis. aby si to riadne sadlo, aspon 15 tis. km, olej mozes pouzit aj nadalej taky aky pouzivas,ale kazdopadne referuj ako sa to sprava
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: spotreba oleja
Zdravím páni!
ad1) Chcem sa opýtať, čo môže spôsobovať vyššiu spotrebu oleja v motore Alfa Romeo 3,2 V6 (ide o Alfa romeo GTV z roku 2005). Motor má najazdených 100 tis. km a spotreba oleja na 1000 km je cca 1,5 až 1,7 litra. Na vine budú piestne krúžky alebo skôr ventily? Olej tam dávam predpísaný 10W60 Selenia Racing, intervaly medzi jednotlivými výmenami sú striktne pod 10 000 km alebo max. 12 mesiacov. Auto sa používa raz za čas, iba v lete a na jeseň, do otáčok ide málokedy, jazdí sa na ňom štandardne.
ad2) V autorizovanom servise mi prednedávnom odpojili olejových chladič (kvôli úniku oleja) a zaslepili prívodné hadice s poznámkou, že to štandardne robia pokiaľ sa autom nejazdia okruhy. Prosil som ich o náhradu, ale tvrdili že sa už náhradný chladič nevyrába. Môže takýto zásach spôsobiť enormný nárast tlaku oleja v motore a následny únik oleja z motora napr. pri olejovom filtry a iných miestach s gumovým tesnením?
Ďakujem za rady.
ad1) Chcem sa opýtať, čo môže spôsobovať vyššiu spotrebu oleja v motore Alfa Romeo 3,2 V6 (ide o Alfa romeo GTV z roku 2005). Motor má najazdených 100 tis. km a spotreba oleja na 1000 km je cca 1,5 až 1,7 litra. Na vine budú piestne krúžky alebo skôr ventily? Olej tam dávam predpísaný 10W60 Selenia Racing, intervaly medzi jednotlivými výmenami sú striktne pod 10 000 km alebo max. 12 mesiacov. Auto sa používa raz za čas, iba v lete a na jeseň, do otáčok ide málokedy, jazdí sa na ňom štandardne.
ad2) V autorizovanom servise mi prednedávnom odpojili olejových chladič (kvôli úniku oleja) a zaslepili prívodné hadice s poznámkou, že to štandardne robia pokiaľ sa autom nejazdia okruhy. Prosil som ich o náhradu, ale tvrdili že sa už náhradný chladič nevyrába. Môže takýto zásach spôsobiť enormný nárast tlaku oleja v motore a následny únik oleja z motora napr. pri olejovom filtry a iných miestach s gumovým tesnením?
Ďakujem za rady.
Re: spotreba oleja
Z mobilu se mi těžko reaguje obšírněji, tak jen ve zkratce.
1. Existují metody, jak orientačně zjistit, zda jde nadměrná spotřeba oleje na vrub pístní skupiny či gufer na ventilovych zdvihatkach.
2. V pripade odpojeneho olej. chladiče záleží na tom, jak byl zapojen do okruhu mazání.
1. Existují metody, jak orientačně zjistit, zda jde nadměrná spotřeba oleje na vrub pístní skupiny či gufer na ventilovych zdvihatkach.
2. V pripade odpojeneho olej. chladiče záleží na tom, jak byl zapojen do okruhu mazání.
Re: spotreba oleja
Takhle "od boku" bych možná tipnul spíš na kroužky - že by mohly být přikarbonované v drážkách bo motor je potřeba (a zvlášť třeba Alfu) častěji točit.
SAE 10w60 v tomto případě rozumím bo tyto motory jsou na tyto viskozity dělané ale třeba bych zkusil i jinou značku....
SAE 10w60 v tomto případě rozumím bo tyto motory jsou na tyto viskozity dělané ale třeba bych zkusil i jinou značku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: spotreba oleja
Oprava: samozřejmě vodítkach, nikoli zdvihatkach.
Re: spotreba oleja
Ďakujem za reakcie, pokúsim sa niekde zohnať mechanika znalého problematiky. A motor budem častejšie vytáčať do otáčok.
Chladiaci okruh nemám šajnu ako je zapojený, ale odpojené hadičky boli dosť dlhé.
Chladiaci okruh nemám šajnu ako je zapojený, ale odpojené hadičky boli dosť dlhé.
Re: spotreba oleja
Ne chladici okruh, ale mazaci (system).
Re: spotreba oleja
Jasne, pardon, mal som na mysli okruh chladenia mazacieho systému , ktorý je už teraz zaslepený, chladič oleja odstránený. Neviem, či by nebolo rozumné namontovať náhradný chladič s adaptérom pod olejový filter...ale je to iba myšlienka laická...
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: spotreba oleja
V takovém případě by se však už nejednalo o spotřebu oleje nýbrž o jeho únik se spotřebou nic společného nemající. V případě odstranění (zaslepení) chladiče může docházet k nárůstu teploty olejové náplně, ale jednak píšeš, že s autem/motorem se jezdí běžným způsobem bez dynamického vytáčení a druhak Selenia 10W60 musí takový režim zvládnout s prstem v nose. Nevím(e), máš-li vůz od nova, ale pokud nee, kdovíco musel podstoupit předtím, s jakým olejem a v jakých režimech...Markuss píše:...Môže takýto zásach spôsobiť enormný nárast tlaku oleja v motore a následny únik oleja z motora napr. pri olejovom filtry a iných miestach s gumovým tesnením?
U těchto motorů není zvýšená spotřeba oleje překvapením, ale litr a půl na tisíc km je už hodně.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: spotreba oleja
Ano, spotreba a unik su dve diametralne odlisne veci, to viem. K uniku zatial nedochadza, aspon o tom neviem lebo nie su viditelne znaky uniku pod autom, ale neviem co sa deje pocas jazdy, ked je system pod pracovnym tlakom... Zaujimaju ma tieto veci jednak v teoretickej rovine a zároveň aj z dôvodu co najrozumnejsieho riesenia problemu so spotrebou oleja.
Vozidlo som obdrzal s nieco vyse 65 000 km na tachometri, aky je skutocny kilometrovy nabeh, len pan Boh vie, to je fakt.
Vozidlo som obdrzal s nieco vyse 65 000 km na tachometri, aky je skutocny kilometrovy nabeh, len pan Boh vie, to je fakt.
Re: spotreba oleja
Tak především prohlédni zapalovací svíčky - někde si vygoogli, jak (ne)mají vypadat. Pokud budou víceméně v pořádku, je vcelku jasné, že se jedná o problém s gufírky ventilových vodítek.
Další variantou je požádat někoho, aby jel za tebou a řekl ti, kdy to nejvíc kouří z výfuku. Výrazný modrý kouř po přidání plynu pod kopcem, který jsi sjížděl se zařazeným kvaltem, ale bez plynu (tj. brzdil jsi delší dobu motorem), opět ukazuje na gufírka. Naopak spíše našedlý kouř pod plnou zátěží motoru svědčí na problém v oblasti pístní skupiny.
Pro jeho potvrzení pak stačí standardně změřit kompresi ve válcích, následně zalít válce malým množstvím třeba zrovna toho tvého oleje v SAE 10W-60 a měření komprese zopakovat. Pokud nyní budou výsledky citelně lepší, opět nejde o nic jiného, než o problém ve válcích.
Další variantou je požádat někoho, aby jel za tebou a řekl ti, kdy to nejvíc kouří z výfuku. Výrazný modrý kouř po přidání plynu pod kopcem, který jsi sjížděl se zařazeným kvaltem, ale bez plynu (tj. brzdil jsi delší dobu motorem), opět ukazuje na gufírka. Naopak spíše našedlý kouř pod plnou zátěží motoru svědčí na problém v oblasti pístní skupiny.
Pro jeho potvrzení pak stačí standardně změřit kompresi ve válcích, následně zalít válce malým množstvím třeba zrovna toho tvého oleje v SAE 10W-60 a měření komprese zopakovat. Pokud nyní budou výsledky citelně lepší, opět nejde o nic jiného, než o problém ve válcích.