spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

thomaso

spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od thomaso »

Zdravim,

uz rok stale riesim spotrebu oleja :) Postupne som odstanil netesnosti okolo filtra oleja ale stale zralo olej (1l/500 km). Hlavne pri vyssich otackach - mimomesto tak som sa rozhodol pre vymenu kruzkov. Pri rozoberani motora boli zadrete aj vacky a olej pustalo aj cez ventily. Motor ma teraz novu hlavu, nove kruzky (30 eur jeden piest), ojnicne loziska a viem ze si este ma potiahnut olej... Ale kolko? najazdenych necelych 2 tis km od GO a cca 2l som uz dolial. Jazdim ako v zabehu, po 1000 km som ho uz vyhnal aj do obmedzovaca (asi 5x). Teraz je tam 5W-40 BP. 190 tis. km najazdene. Kedy sa ustali spotreba? Popripade nejaku lepsiu alternativu pri dalsej vymene?

Dakujem
Návštěvník

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Návštěvník »

thomaso píše:... Kedy sa ustali spotreba? Popripade nejaku lepsiu alternativu pri dalsej vymene?

Dakujem
Ustálí se - na ještě vyšší hodnotě. Vyměnit pouze kroužky je špatný postup! Je třeba zároveň znovu nahonovat válce. :idea:

Není zač.
Návštěvník

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:...Je třeba zároveň znovu nahonovat válce.
Tedy přinejmenším, pokud mají dostatečnou ovalitu a jsou bez rýh.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Colommbo »

Naprosto přesně, jak píše kolega Návštěvník, bohužel, výměna jen samotných kroužků bez repase vnitřního povrchu válců zcela nic neřeší, spíše naopak... :(
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Hombre »

Jestli byly zadřené i vačky, tak bych nejprve řešil proč motor špatně mazal, jinak veškeré investice jsou vyhozené peníze oknem. Za prvé, špatný interval výměny oleje a za druhé nějaká olejová rychloběžná sračka typu A1/B1, která nevydrží teplotu a přiškvaří se v kanálcích a na kroužcích v prvním parném dnu léta. Jestli jsou zatuhnuté pístní kroužky a neotáčí se v pístu, nedochází vzájemnému stejnoměrnému opotřebení kroužků a stěny válce a tím vše jde do elipse. Honováním se nic nespraví, honováním udělám jen mozajku na stěnách pro ulpění oleje a kopíruje nerovnosti. Nejprve se jedním nožíkem na koordince srovná válcovitost, pak se provede hladký výbrus / trojbodové rozpěrné brusné plátky/ na rozměr a nakonec již výše popsané honování.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
thomaso

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od thomaso »

ked sa ten motor rozoberal tak to bol jeden problem za druhym. Aj preto je tam ina hlava aj s ventilmi a vačkami atd. Je mi jasne ze to bude zrat stale viac oleja, ale ak by som dosiahol nejaku spotrebu 1l/3000-4000 km budem spokojny. Da sa to? pomohol by 5w-50, alebo skor uz 10w-40?
Návštěvník

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Návštěvník »

No vždyť jsem napsal:
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:...Je třeba zároveň znovu nahonovat válce.
Tedy přinejmenším, pokud mají dostatečnou ovalitu a jsou bez rýh.
Návštěvník

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Návštěvník »

thomaso píše:ak by som dosiahol nejaku spotrebu 1l/3000-4000 km budem spokojny. Da sa to?
Bohužel ne.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Hombre »

Bez obroušení klikovky a nových ojničních a klikovkových šálků spotřeba zůstane, spíše je vše nachystáno, že šálek na klice půjde přes šálek ,ojnice prolítne blokem a to během zlomku sekundy. Taková je bohužel prognóza, když se udělá jen vrch a neudělá spodek. Musí se brát na vědomí, že opotřebení je jak vrchu tak spodku stejné a když se udělá jen jedno, je zaděláno na průser.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Colommbo »

Za současné situace snad jedině zkusit nějakou 10W50 (kupř. Total Quartz), nicméně pokus o nápravu spotřeby oleje olejem samotným už je jen vytloukání klínu klínem, stav motoru samotného to neovlivní... :(
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Pitris »

Je to jak uvedli kluci výše: olejem to neopravíš, nicméně se dá pro drobné (ale asi i dočasné) snížení vyzkoušet i (proti 10w50 "za tepla" ještě viskóznější) olej 10w60. Dobrou cenu i kvalitu nabídne třeba Sunoco
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
thomaso

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od thomaso »

opravu v dohladnej dobe riesit nebudem, ked tak zohnat iny motor. Potrebujem len na nejaky cas znizit spotrebu oleja, toť vsio. Dakujem za rady :wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9848
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Colommbo »

Tož pak jedině zkusit nějaký ten hustokrutější olej - 10W50 nebo i 10W60 (ten bude ale dražší)... :) Anebo opačná varianta - levný "normální" olej a prostě dolívat... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Koliesko »

Návštěvník píše:
Návštěvník píše:...Je třeba zároveň znovu nahonovat válce.
Tedy přinejmenším, pokud mají dostatečnou ovalitu a jsou bez rýh.
Niesom si isty, ci pri danom motore je to najlepsia rada, stym honovanim valcov.
BMW uz od roku 1992 pouzivalo na steny valcov (u hlinikovyh blokoch) "povlak" Nikasil-u, neskor preslo na Alusil, cize doporucit honovanie valcov pri takomto motore je znicenie celeho bloku motora.
Alusil je velmi tvrda, hladka a oderu odolna vrstva kovu, pri tychto motoroch sa montuju piestne kruzky, ktore su z maksieho materialu ako ten alusil, cize k opotrebenie dochadza len u kruzkov, vrstva alusilu teoreticky aj po milion kilometroch by mala byt stale v povodnom stave.
V tomto konkretnom motore niesom si isty aka povrchova uprava valcov bola pouzita pri vyrobe, ale ako som uz pisal, BMW uz v starsich rocnikoch pouzivalo povrchove upravy stien valcov cize aj tuna urcite pouzilo nejaky podobny postup, takze honovanie valcov by som na motore BMW nerobil.
Jedine, zeby som sa mylil :-D
Návštěvník

Re: spotreba oleja po vymene kruzkov, R6, 3,0 (M54B30)

Příspěvek od Návštěvník »

Koliesko píše:...na steny valcov (u hlinikovyh blokoch) "povlak" Nikasil-u, neskor preslo na Alusil, cize doporucit honovanie valcov pri takomto motore je znicenie celeho bloku motora...
Pak se holt nedá nic dělat, poněvadž takový motor je negenerálkovatelný.
Odpovědět