Spotřeba - a jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Spotřeba - a jiné
Ještě si dovolím připomenout, že podtáčení motoru je pouze o absolutní spotřebě. Optimum měrné spotřeby leží v oblasti citelně vyšších otáček. Přeloženo: ten, kdo podtáčí, zdržuje (mrzkou dynamikou své jízdy) ostatní, sám se nesveze a ještě spotřebovává zbytečně moc paliva.
Re: Spotřeba - a jiné
Jerry3:
četl jsem pár článků o oblasti nejlepší měrné spotřeby. Kde se vlastně nachází? Z toho co jsem vyčetl, je to tam, kde je vozidlo v oblasti maximálního kroutícího momentu?
Tedy když jej mám od 2600 ot.. tak zde leží ta "nejlepší měrná spotřeba?"
četl jsem pár článků o oblasti nejlepší měrné spotřeby. Kde se vlastně nachází? Z toho co jsem vyčetl, je to tam, kde je vozidlo v oblasti maximálního kroutícího momentu?
Tedy když jej mám od 2600 ot.. tak zde leží ta "nejlepší měrná spotřeba?"
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Spotřeba - a jiné
Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď, jelikož každý motor je jiný a muselo by se to laboratorně ověřit. Obecně však platí, že nejde o "hodnotu" (otáčkovou), nýbrž o "rozsah", obvykle mezi hodnotou otáček maxima točivého momentu a 2/3 hodnoty otáček maxima výkonu. Už z toho plyne, že u jednoho motoru může být tento rozsah širší, u jiného užší. Bacha, je třeba vycházet z hodnot skutečně naměřených na brzdě, nikoli z těch deklarovaných!
Re: Spotřeba - a jiné
Díky za odpověď.
Asi se oba shodneme, že ty papírové hodnoty jsou mimo realitu a hlavně u točivého momentu. Jeho maximu leží i několik set otáček výše.
PS: Já mám max. krouťák ve 2600 ot., kde dosáhne 230 Nm a až do 5000 ot. mám 220 Nm. V 6000 ot. mám ještě 200 Nm.
Asi se oba shodneme, že ty papírové hodnoty jsou mimo realitu a hlavně u točivého momentu. Jeho maximu leží i několik set otáček výše.
PS: Já mám max. krouťák ve 2600 ot., kde dosáhne 230 Nm a až do 5000 ot. mám 220 Nm. V 6000 ot. mám ještě 200 Nm.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Spotřeba - a jiné
Když pojedu 65 km/h s aktuální spotřebou 5.0 l/100 km, nebo 80 km/h s aktuální spotřebou 5.3 l/100 km, tak víc "špóruju" s variantou za bé)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Spotřeba - a jiné
Ale o tom to celé přece je!
Re: Spotřeba - a jiné
to sporujes cas ... ne benal... nebo nechapu myslenkovy pochod
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Spotřeba - a jiné
Co konkrétně na tom nechápeš? Zdůrazňuji slovo "konkrétně".
Re: Spotřeba - a jiné
Asi mám vysatej mozek nebo co..
Ve variantě a ujedu 100 km za 5 l a ve variantě b za 5.3l. Rozdíl 0.3 l bez ohledu na rychlost auta.
Ve variantě a ujedu 100 km za 5 l a ve variantě b za 5.3l. Rozdíl 0.3 l bez ohledu na rychlost auta.
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Spotřeba - a jiné
Nejspíš ano.vita_k píše:Asi mám vysatej mozek nebo co..
vita_k píše:Rozdíl 0.3 l bez ohledu na rychlost auta.
Ty vůbec nezohledňuješ rychlost. Pak věz, že nejlepší je nevyjet.Jerry3 píše:Ale o tom to celé přece je!
a budešvita_k píše:Ve variantě a ujedu 100 km za 5 l
- s přihlédnutím k dynamice a rychlosti jízdy.Jerry3 píše:ten, kdo podtáčí, zdržuje (mrzkou dynamikou své jízdy) ostatní, sám se nesveze a ještě spotřebovává zbytečně moc paliva
Zato
nebudeš ostatní zdržovat, svezeš se a ještě vyprodukuješ potřebnou práci efektivněji, tj. s vynaložením méně paliva (s přihlédnutím k tempu, resp. rychlosti).vita_k píše:ve variantě b za 5.3l
P.S.: Chybí tam ještě to, že ve variantě a si brzy zničíš přinejmenším motor (podtáčení samozřejmě škodí celé hnací soustavě).
Re: Spotřeba - a jiné
umite dobre davat logice na prdel, kdyz jednomu nedodate druhy (nebo-li k a nereknete b - ale to by se pletlo s modelovymi situacemi pri ruznych rychlostech)
1.6 ecoboost2011/2012, 5w30 A3 Helix
Re: Spotřeba - a jiné
Neřeš jen kratší čas dojezdu do cíle. Odlehčím to. Na 5 litrů ujedu teoreticky uvedených 100 km, při rychlosti 65 km/h. Když zvýším nepatrně rychlost, a to na uvedených 80 km/h, ano dojedu dřív, ale také budu více prospívat motoru (u mě je to cca 2.100 ot./min), a rovněž budeš mít úsporu ve spotřebě paliva, poněvadž ujedeš za hoďku 15 km, na kterych spotřebuješ jen 3 dcl paliva. Snad jsem to nenapsal moc kostrbatě.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Spotřeba - a jiné
Marná snaha: tady někdo nechápe rozdíl mezi absolutní a měrnou spotřebou.
Tedy ještě jednou a z mé strany už naposledy: podtáčený motor jede mimo otáčky nejlepší měrné spotřeby, tj. pracuje neefektivně.
Tedy ještě jednou a z mé strany už naposledy: podtáčený motor jede mimo otáčky nejlepší měrné spotřeby, tj. pracuje neefektivně.
Re: Spotřeba - a jiné
Tak jsem si to vyložil spatně, stane se. Ale přesto v tom vidím prospěch pro motor i prkenici. Namísto 1.750 ot. bude motor běžet v prospěšnějších otáckách a ty 3dcl paliva navíc se jeví v globálu jako úspora. Obrazně. Který motor najede na 1.8 litru cca 90 km?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Spotřeba - a jiné
Naše Mazda 323F bere ted v zime 7.5 litru na stovku.Mereno od plne nadrze do plne,jizdy 50/50 město+okresky..Nic moc no,ale zas to ma kratke kvalty.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw