Ten motor 1.5 VTEC 84kW byl kouzelný v tom že se s ním dalo jezdit pod 6 na 100, ale taky slušně vyplácel Oktávky TDI Byl to 'hravej Civouš' Accord je dospělý auto ale rozpálit to umí takyJerry3 píše:Kouzlo vysoko položeného krouťáku spočívá v tom, že čím jsou si vrcholy křivek točáku a výkonu otáčkově blíže, tím je motor tzv. ostřejší.
Spotřeba - a jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Spotřeba - a jiné
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba - a jiné
Myslíš třeba jako 154 kW při 13 000 ot/min a 114 Nm při 11500 ot/min? Jo potvrzuji,to je dost vostrý a jede to neskutečněJerry3 píše:Kouzlo vysoko položeného krouťáku spočívá v tom, že čím jsou si vrcholy křivek točáku a výkonu otáčkově blíže, tím je motor tzv. ostřejší.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Spotřeba - a jiné
Kawa ZX-10R
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba - a jiné
Střílel si od boku a nebo si se někde kouknul?
každopádně máš bludišťáka
každopádně máš bludišťáka
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Spotřeba - a jiné
Kawa mě napadla, ale ano. Oko provedlo kouk
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Spotřeba - a jiné
Nakonec se Vám pánové pochubím, když jste řešili ty otáčky na dálnici atd. Rozhoupal jsem se před měsícem a nechal si upravit převodovku na 6. kvalt. Při 130 tacho točím teď místo 3250 ot. nějakých 2800-2850 ot.
Spotřeba na delších trasách je o litr dole. Na rovince se to dá použít i při nějakých tacho 100 km/h, což je nějakých 2200 ot.
Jinak takový rozdíl proti pětce to není. Šestka je "těžší" o cca 12%. Zrychluje to v sérii na tu šestku taky pěkně.
Stálý převod mám 3.647. Pětku originál jsem měl 0.838. Ta se měnila taky, nyní má poměr 0.862 a šestka je 0.742.
Jezdil jsem měsíc dálnice a ta spotřeba je cca i litr nižší v kombinaci dálnice - státovka. Uvidím na jaře až přezuju. Na zimních mám cca o 2 dcl vyšší spotřebu.
Hlavní využití je teda na dálnici. Vyšší komfort a nižší spotřeba jako bonus. Možná se investice vrátí, časem. I když jak na to teď šlapu častěji.
Spotřeba na delších trasách je o litr dole. Na rovince se to dá použít i při nějakých tacho 100 km/h, což je nějakých 2200 ot.
Jinak takový rozdíl proti pětce to není. Šestka je "těžší" o cca 12%. Zrychluje to v sérii na tu šestku taky pěkně.
Stálý převod mám 3.647. Pětku originál jsem měl 0.838. Ta se měnila taky, nyní má poměr 0.862 a šestka je 0.742.
Jezdil jsem měsíc dálnice a ta spotřeba je cca i litr nižší v kombinaci dálnice - státovka. Uvidím na jaře až přezuju. Na zimních mám cca o 2 dcl vyšší spotřebu.
Hlavní využití je teda na dálnici. Vyšší komfort a nižší spotřeba jako bonus. Možná se investice vrátí, časem. I když jak na to teď šlapu častěji.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Spotřeba - a jiné
A na kolik ta sranda vyšla?
Re: Spotřeba - a jiné
No Jerry, sranda to byla drahá.
bez pár stovek 28 tisíc. Čili u starého auta diskutabilní, ale já to chtěl jako fanda. Ne kvůli návratnosti.
Dobrý je, že to je na počkání cca 4-5 hodin a převodovka nemusí ani ven z auta. Soukolí pětky je mimo skříň pod plechovým víkem.
Teď jezdím dost dálky a dálnice, takže to využiji. Ale jinak otec mě prohlásil za duševně chorého...
bez pár stovek 28 tisíc. Čili u starého auta diskutabilní, ale já to chtěl jako fanda. Ne kvůli návratnosti.
Dobrý je, že to je na počkání cca 4-5 hodin a převodovka nemusí ani ven z auta. Soukolí pětky je mimo skříň pod plechovým víkem.
Teď jezdím dost dálky a dálnice, takže to využiji. Ale jinak otec mě prohlásil za duševně chorého...
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Spotřeba - a jiné
Tak to ještě jde.
Re: Spotřeba - a jiné
Ještě si dovolím připomenout, že podtáčení motoru je pouze o absolutní spotřebě. Optimum měrné spotřeby leží v oblasti citelně vyšších otáček. Přeloženo: ten, kdo podtáčí, zdržuje (mrzkou dynamikou své jízdy) ostatní, sám se nesveze a ještě spotřebovává zbytečně moc paliva.
Re: Spotřeba - a jiné
Jerry3:
četl jsem pár článků o oblasti nejlepší měrné spotřeby. Kde se vlastně nachází? Z toho co jsem vyčetl, je to tam, kde je vozidlo v oblasti maximálního kroutícího momentu?
Tedy když jej mám od 2600 ot.. tak zde leží ta "nejlepší měrná spotřeba?"
četl jsem pár článků o oblasti nejlepší měrné spotřeby. Kde se vlastně nachází? Z toho co jsem vyčetl, je to tam, kde je vozidlo v oblasti maximálního kroutícího momentu?
Tedy když jej mám od 2600 ot.. tak zde leží ta "nejlepší měrná spotřeba?"
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Spotřeba - a jiné
Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď, jelikož každý motor je jiný a muselo by se to laboratorně ověřit. Obecně však platí, že nejde o "hodnotu" (otáčkovou), nýbrž o "rozsah", obvykle mezi hodnotou otáček maxima točivého momentu a 2/3 hodnoty otáček maxima výkonu. Už z toho plyne, že u jednoho motoru může být tento rozsah širší, u jiného užší. Bacha, je třeba vycházet z hodnot skutečně naměřených na brzdě, nikoli z těch deklarovaných!
Re: Spotřeba - a jiné
Díky za odpověď.
Asi se oba shodneme, že ty papírové hodnoty jsou mimo realitu a hlavně u točivého momentu. Jeho maximu leží i několik set otáček výše.
PS: Já mám max. krouťák ve 2600 ot., kde dosáhne 230 Nm a až do 5000 ot. mám 220 Nm. V 6000 ot. mám ještě 200 Nm.
Asi se oba shodneme, že ty papírové hodnoty jsou mimo realitu a hlavně u točivého momentu. Jeho maximu leží i několik set otáček výše.
PS: Já mám max. krouťák ve 2600 ot., kde dosáhne 230 Nm a až do 5000 ot. mám 220 Nm. V 6000 ot. mám ještě 200 Nm.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Spotřeba - a jiné
Když pojedu 65 km/h s aktuální spotřebou 5.0 l/100 km, nebo 80 km/h s aktuální spotřebou 5.3 l/100 km, tak víc "špóruju" s variantou za bé)
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Spotřeba - a jiné
Ale o tom to celé přece je!