Spotřeba - a jiné

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od lengy60 »

Bodejď by ano,když jim v některých servisech stále dokola tvrdí,že je motor na to stavěný. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od svara@ »

A proto si mají lidé automobil pořizovat adekvátně podmínkám kde je provozován.
K čemu mě je vůz disponující 140 KW, šestikvalt, který točí při 130km/h 1900 - 2000 ot.
Pokud nejezdím u sousedů na dálnici v Německu a nebudu si chtít "kazit" motor, tak mě
čeká jízda na třetí, čtvrtý a možná někdy na pátý př. stupeň. :mrgreen: Ale hlavně že mám
výkonovou rezervu. Nebo spoléhat, že mě nezměří. :(
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

Mno, podle toho, cos napsal, by tedy každému stačil litrový tříhrnek (nebo i nižší kubatura), protože po silnicích se jezdí max 90 nebo 130, a pokud to myslíš vážně a nejsi zrovna zhulenej, tož se ptám, proč vlastně máš nějaké auto, potažmo proč jsi vůbec na tomto fóru...? :)
P.S. Uměl bych reagovat i jinak, ale považuju se za slušného člověka...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pedro »

:mrgreen:
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od svara@ »

Jo. Napsal jsi to slušně. :wink: . Já jsem jenom popsal možnosti. Nechtěl jsem se nikoho
dotknout. ani to nebylo myšleno proti nikomu. Pár kilometrů jsem takovým autem najel.
Nechá se na to zvyknout. Já jsem spokojený s tím co mám. 90 km - 2500 ot. 130 km - 3700 ot.
Mně podtáčení nehrozí. :lol: Jinak jsem tady, protože Vás mám rád. :wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

Rozumím, žes prostě napsal svůj názor nemyšlený proti někomu a máš na něj samosebou právo. Mám to podobně jako ty - 100/2500 a 130/3400 (5Q) - ale radši s jistou výkonovou rezervou, taky jsem si na to za těch už vlastně 17 let ježdění se šestihrnkem nějak zvykl. Není to o neustálém využívání výkonu (nejsem Jerry... :D ), spíš mít to v případě jakékoli potřeby pod pravou nohou trošku nachystané. Jinak čistě teoreticky, ekonomicky a politicky máš naprostou pravdu, jenže to by veškeré kouzlo řízení auta vzalo zasvé. Ono už stejně pomalu bere a jednou vezme úplně, ale my se toho snad už nedožijeme...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od svara@ »

Naprosto souhlasím. :wink:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od NOVON »

Tak 90 km/h a 2000 ot,130 km/h a 3000 ot....v cem je problem? :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Já na pětku při 130-ti 4000 a taky нет проблем☺
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

Krátký kvalty nebo stálý převod, čtyři tisíce je obecně už dost, ale ten motor to má asi rád... :) Anebo se to týká motorcyklu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Má to rád motor i já. Od čtyř tisíc je motor (i já) ve svém živlu. A to ani nemá velkou žízeň....:wink:

A na motorce :?: Na šestku při 130-ti je tam něco málo přes 5000, 150 je při 6-ti tisících a motor se začíná probouzet :mrgreen: Ale 150 i na dvojku při 10-ti, a může tam taky z trojky čtverka ve 230-ti, nebo ze čtverky pětka ve 270-ti tacho ve 12-ti tisících :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

Jo, motor s převodovkou jsou prostě tak sesynchronizováni, bude to zřejmě i oblast nejvyššího točivého momentu, v níž se motor obecně cítí dobře/nejlíp. Jsa příznivcem trochu nižšího spektra otáček bych si na to musel asi zvyknout, za výsledek však předem ručit nemohu... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:....bude to zřejmě i oblast nejvyššího točivého momentu....
Ano, Accord 2.0 i 2,4 má max. krouťáku ve 4500. (Motorka při 9000, a bývalý Civic 1.5 v 5500) :twisted: Honda (i já☺) má(me) rádi vyšší otáčky :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Kouzlo vysoko položeného krouťáku spočívá v tom, že čím jsou si vrcholy křivek točáku a výkonu otáčkově blíže, tím je motor tzv. ostřejší.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

A tož podle spisku Páně Baptistova ten můj je teda tupé jak poleno (240Nm/3400 ca 180k/6000)... :? Ale mi to neva, dva hrnéčky navíc svou práci odvádějí dobře... :P
Naposledy upravil(a) Colommbo dne stř pro 06, 2017 12:45, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět