Spotřeba - a jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Spotřeba - a jiné
Bodejď by ano,když jim v některých servisech stále dokola tvrdí,že je motor na to stavěný.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Spotřeba - a jiné
A proto si mají lidé automobil pořizovat adekvátně podmínkám kde je provozován.
K čemu mě je vůz disponující 140 KW, šestikvalt, který točí při 130km/h 1900 - 2000 ot.
Pokud nejezdím u sousedů na dálnici v Německu a nebudu si chtít "kazit" motor, tak mě
čeká jízda na třetí, čtvrtý a možná někdy na pátý př. stupeň. Ale hlavně že mám
výkonovou rezervu. Nebo spoléhat, že mě nezměří.
K čemu mě je vůz disponující 140 KW, šestikvalt, který točí při 130km/h 1900 - 2000 ot.
Pokud nejezdím u sousedů na dálnici v Německu a nebudu si chtít "kazit" motor, tak mě
čeká jízda na třetí, čtvrtý a možná někdy na pátý př. stupeň. Ale hlavně že mám
výkonovou rezervu. Nebo spoléhat, že mě nezměří.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Mno, podle toho, cos napsal, by tedy každému stačil litrový tříhrnek (nebo i nižší kubatura), protože po silnicích se jezdí max 90 nebo 130, a pokud to myslíš vážně a nejsi zrovna zhulenej, tož se ptám, proč vlastně máš nějaké auto, potažmo proč jsi vůbec na tomto fóru...?
P.S. Uměl bych reagovat i jinak, ale považuju se za slušného člověka...
P.S. Uměl bych reagovat i jinak, ale považuju se za slušného člověka...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba - a jiné
Jo. Napsal jsi to slušně. . Já jsem jenom popsal možnosti. Nechtěl jsem se nikoho
dotknout. ani to nebylo myšleno proti nikomu. Pár kilometrů jsem takovým autem najel.
Nechá se na to zvyknout. Já jsem spokojený s tím co mám. 90 km - 2500 ot. 130 km - 3700 ot.
Mně podtáčení nehrozí. Jinak jsem tady, protože Vás mám rád.
dotknout. ani to nebylo myšleno proti nikomu. Pár kilometrů jsem takovým autem najel.
Nechá se na to zvyknout. Já jsem spokojený s tím co mám. 90 km - 2500 ot. 130 km - 3700 ot.
Mně podtáčení nehrozí. Jinak jsem tady, protože Vás mám rád.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Rozumím, žes prostě napsal svůj názor nemyšlený proti někomu a máš na něj samosebou právo. Mám to podobně jako ty - 100/2500 a 130/3400 (5Q) - ale radši s jistou výkonovou rezervou, taky jsem si na to za těch už vlastně 17 let ježdění se šestihrnkem nějak zvykl. Není to o neustálém využívání výkonu (nejsem Jerry... ), spíš mít to v případě jakékoli potřeby pod pravou nohou trošku nachystané. Jinak čistě teoreticky, ekonomicky a politicky máš naprostou pravdu, jenže to by veškeré kouzlo řízení auta vzalo zasvé. Ono už stejně pomalu bere a jednou vezme úplně, ale my se toho snad už nedožijeme...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba - a jiné
Naprosto souhlasím.
Re: Spotřeba - a jiné
Tak 90 km/h a 2000 ot,130 km/h a 3000 ot....v cem je problem?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Spotřeba - a jiné
Já na pětku při 130-ti 4000 a taky нет проблем☺
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Krátký kvalty nebo stálý převod, čtyři tisíce je obecně už dost, ale ten motor to má asi rád... Anebo se to týká motorcyklu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba - a jiné
Má to rád motor i já. Od čtyř tisíc je motor (i já) ve svém živlu. A to ani nemá velkou žízeň....
A na motorce Na šestku při 130-ti je tam něco málo přes 5000, 150 je při 6-ti tisících a motor se začíná probouzet Ale 150 i na dvojku při 10-ti, a může tam taky z trojky čtverka ve 230-ti, nebo ze čtverky pětka ve 270-ti tacho ve 12-ti tisících
A na motorce Na šestku při 130-ti je tam něco málo přes 5000, 150 je při 6-ti tisících a motor se začíná probouzet Ale 150 i na dvojku při 10-ti, a může tam taky z trojky čtverka ve 230-ti, nebo ze čtverky pětka ve 270-ti tacho ve 12-ti tisících
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Jo, motor s převodovkou jsou prostě tak sesynchronizováni, bude to zřejmě i oblast nejvyššího točivého momentu, v níž se motor obecně cítí dobře/nejlíp. Jsa příznivcem trochu nižšího spektra otáček bych si na to musel asi zvyknout, za výsledek však předem ručit nemohu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba - a jiné
Ano, Accord 2.0 i 2,4 má max. krouťáku ve 4500. (Motorka při 9000, a bývalý Civic 1.5 v 5500) Honda (i já☺) má(me) rádi vyšší otáčkyColommbo píše:....bude to zřejmě i oblast nejvyššího točivého momentu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Spotřeba - a jiné
Kouzlo vysoko položeného krouťáku spočívá v tom, že čím jsou si vrcholy křivek točáku a výkonu otáčkově blíže, tím je motor tzv. ostřejší.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
A tož podle spisku Páně Baptistova ten můj je teda tupé jak poleno (240Nm/3400 ca 180k/6000)... Ale mi to neva, dva hrnéčky navíc svou práci odvádějí dobře...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne stř pro 06, 2017 12:45, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90