Spotřeba - a jiné

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Colommbo »

Tedy jakási varianta klasické mechanické klapky s volnoběžným ventilem ("krokovým motorkem") ovládajícím/regulujícím za určitých okolností otáčkový režim v oblasti volnoběhu... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od svara@ »

Pokud jsem odpojil akumulátor a dodržel pokyny výrobce, nepamatuji si že by nastal nějaký
problém. Nevím proč nikdy neodpojovat akumulátor bez náhradního zdroje. U mého Peugota
je dokonce odpojení akumulátoru doporučeno, pokud se nebude používat déle jak jeden
měsíc. O náhradním zdroji ani slovo. Akumulátor jsem měl odpojený, dle návodu a v pohodě.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Neodpojovat jednoduše proto, že řídící jednotky některých vozů si samy vytvářejí adaptivní mapy, které je dobré uchovat. Tato pokroková technologie však mnohé výrobce zcela minula.
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od svara@ »

Tak to je to co, právě nevím, jestli je to dobré nebo ne. Totiž jak jsem psal, odpojit baterii
když je problém třeba se spotřebou, tak výrobce to zdůvodňuje tím, že v řídí jednotce mohou
nastat chyby a odpojením se vymažou. Po znovu připojení se obnoví tovární nastavení.
Ale netvrdím, že u každého vozu to je tak :?:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

svara@ píše:odpojit baterii
když je problém třeba se spotřebou, tak výrobce to zdůvodňuje tím, že v řídí jednotce mohou
nastat chyby a odpojením se vymažou. Po znovu připojení se obnoví tovární nastavení.
Jeden výrobce si evidentně není jistý kvalitou svých řídících jednotek, tudíž mu nezbývá než věřit ve funkčnost továrního nastavení. Zato jiný výrobce si věří více, pročež montuje do svých aut řídící jednotky schopné přizpůsobit nastavení datových polí danému motoru a jízdnímu stylu řidiče tak, aby z daného kusu motoru "vymáčkl vždy maximum" (a pro danou debatu je vcelku jedno, čeho že konkrétně). Zároveň ví, že "tovární nastavení" sice zajišťuje elementární funkčnost, nikoli však už maximální optimalizaci. No a poněvadž vytvoření optimalizovaných map trvá poměrně dlouho, je pro každý daný kus motoru jedinečné a u jetějšího exempláře se v rukou "ovladače" ani nemusí znovu zdařit, váží si hodnoty takových map, o které lze snadno přijít nekompetentním odpojením akumulátoru. :idea:
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od svara@ »

Potom nechápu, proč se tato nasbíraná data při provozu, neuloží tak, aby se odpojením
akumulátoru nesmazala. Bylo by možné je smazat třeba po připojení na diagnostiku.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Protože i v africké buši seženeš "tři ploché baterie" (obrazně řečeno), zato žádnou diagnostiku. A může nastat situace, kdy ta data je potřeba smazat. Kdy typicky? No inu zejména tehdy, když nekompetentní obchodník s ojetinami odpojil akumulátor, aby pak zjistil, že motor vůbec nedrží volnoběh (to, že současně moc nejede, on ani není schopen zjistit), což se namísto vyčištění klapky + difuzoru a resetu ŘJ rozhodl řešit s pomocí šroubováku štelováním nejrůznějších šroubků na tělese klapky a kolem něho. Dával jsem takhle dohromady pár vozů zn. Mitsubishi a těm "umělcům se šroubovákem" bych nejraději pracky urazil, když už nemají nic v hlavě!
svara@
Příspěvky: 204
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od svara@ »

Takže když budu měnit baterii, připojit náhradní zdroj a pak odpojit, nebo u Peugota 207
je to jedno ?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

Tam to bude nejspíše jedno. V každém případě je ale dobré mít čistou klapku a difuzor.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od NOVON »

svara@ píše:Potom nechápu, proč se tato nasbíraná data při provozu, neuloží tak, aby se odpojením
akumulátoru nesmazala. Bylo by možné je smazat třeba po připojení na diagnostiku.
Ale jo,nektere vozy si adaptace drzi a nektere ne.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:...adaptace...
Jenom "drobnost": je sakra rozdíl mezi "adaptacemi" (ty má už hodně dlouho snad úplně každé auto) a "adaptovanými datovými poli", podle kterých, až si je vytvoří, pak ŘJ řídí zapalování a vstřikování (ty má málokteré auto).
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od NOVON »

Jerry3 píše:
svara@ píše:odpojit baterii
když je problém třeba se spotřebou, tak výrobce to zdůvodňuje tím, že v řídí jednotce mohou
nastat chyby a odpojením se vymažou. Po znovu připojení se obnoví tovární nastavení.
Jeden výrobce si evidentně není jistý kvalitou svých řídících jednotek, tudíž mu nezbývá než věřit ve funkčnost továrního nastavení. Zato jiný výrobce si věří více, pročež montuje do svých aut řídící jednotky schopné přizpůsobit nastavení datových polí danému motoru a jízdnímu stylu řidiče tak, aby z daného kusu motoru "vymáčkl vždy maximum" (a pro danou debatu je vcelku jedno, čeho že konkrétně). Zároveň ví, že "tovární nastavení" sice zajišťuje elementární funkčnost, nikoli však už maximální optimalizaci. No a poněvadž vytvoření optimalizovaných map trvá poměrně dlouho, je pro každý daný kus motoru jedinečné a u jetějšího exempláře se v rukou "ovladače" ani nemusí znovu zdařit, váží si hodnoty takových map, o které lze snadno přijít nekompetentním odpojením akumulátoru. :idea:
No tohle tebou popsane jdou prave ty "adaptace"..Obecne schopnost ridici jednotky prizpusobit ony mapy jizdnimu stylu a postupnemu opotrebeni motoru a komponentu zapalovani,vstrikovani..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Jerry3 »

NOVON píše:No tohle tebou popsane jdou prave ty "adaptace"..Obecne schopnost ridici jednotky prizpusobit ony mapy jizdnimu stylu a postupnemu opotrebeni motoru a komponentu zapalovani,vstrikovani..
Teď jsem trochu zmaten účelem tvého příspěvku. Ano, to jsou ty mnou myšlené adaptace "vyššího řádu", kterými disponuje jen málo řídících jednotek. Já mám však pocit, že ty narážíš spíše na "jednoduché" adaptace, jimiž dnes disponuje úplně každá ŘJ. Pokud se tedy ve svém odhadu nemýlím, pak musím nesouhlasit. Prostá adaptace je jednoduše reakce na dosažení limitu nějaké ze strany ŘJ sledované jednotky, přičemž tato reakce a její meze jsou samozřejmě předprogramovány, a to pevně. To, na co narážím já, je trochu o něčem jiném: ŘJ si dlouhodobým (to zdůrazňuji) provozem vytvoří vlastní datovou mapu, podle které pak jede, přičemž tu "fabrickou", pevnou, zcela ignoruje.

Názorný příklad pro lepší představu: Klasická ŘJ ví, poněvadž ja tak naprogramována, jaký je přípustný rozsah předstihu zážehu, a pokud narazí např. na limit klepání (přes příslušné čidlo), předstih srazí. Přitom však ten limit má pořád ve stejném místě, na stejné hodnotě. Zatímco mnou pojednávaná ŘJ "hledá" využitelný rozsah předstihu zážehu, jedinečný pro daný motor, obvykle používané palivo a obvykle využívaný jízdní styl, aby si sama posunula původně předprogramované hodnoty někam jinam.

Uf, snad je to teď už srozumitelnější. :oops:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od NOVON »

jerry: Hmm..zajimave vysvetleni.Rekl bych ze to bude od urcite generace ridicich jednotek.Nicmene k temto info se bezny mechos nedostane.Autotronik nebo autoelektrikar asi ano.Asi je dobre mit nahradni zdroj energie,kdyz se odpojuje baterie u tech novejsich pekáčů,bo nikdy nevis co odpojeni akumulatoru s autem udela.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba - a jiné

Příspěvek od Durex »

Ani si nemyslím,že by to byla výsada jen nových pekáčů,jako spíš něco z jap. produkce minulého století :lol:

Ale v tomhle opravdu kovanej nejsem,ale jak znám jerryho ... Nicméně si na pravdu chvilku počkám :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět