Spotřeba - a jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Spotřeba - a jiné
dajako moc prezivate tie spotreby
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Spotřeba - a jiné
Tak tak a kdo jezdi s naftou defenzi na spotrebu,ten se bude divit na emisich "jak usetril" a kolik vyjde dat zaprany motor dokupy.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Spotřeba - a jiné
Teď přes léto jsem natočil pár kkm s karavanem a taky asi 500km s přívěsem s čelní plochou plachty 2x2m. To je aerodynamická brzda jako prase. I s kopce to samo nejede.
To tak krásně protáhlo motor, že mě klesla průměrná spotřeba asi o 4dcl a dokonce to jde nyní šmrdlat i pod 5l. To tohle auto dřív neumělo.
Běžně tak nejezdím, ale chtěl jsem vyjet nádrž s JETkou do sucha a k Eurooilu to bylo o prsa.
To tak krásně protáhlo motor, že mě klesla průměrná spotřeba asi o 4dcl a dokonce to jde nyní šmrdlat i pod 5l. To tohle auto dřív neumělo.
Běžně tak nejezdím, ale chtěl jsem vyjet nádrž s JETkou do sucha a k Eurooilu to bylo o prsa.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Spotřeba - a jiné
Dneska jsem od plne nadrze dotankoval zase do plna.Chtel jsem zmerit spotrebu.No ujel jsem 417 km a dotankoval 20.34 litru nafty EO.Tak ze nejakych 4.9 litru po zaokrouhleni a PP ukazuje 4.8 litru dlouhodobou.Styl jizdy svizny,zadny kloboucnik.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba - a jiné
Já se se Sharanem pohybuju mezi 6 - 7 litry a to je jen proto, že tyhle výpočty dělám jen občas a ne vždy plním stejně nádrž - někdy na první cvaknutí, jindy zase s odvzdušněním přiliju 2-3 litry, aby svítilo nějaký hezký kulatý číslo na stojanu
Pokud bych se měl vyjádřit k výpočtu spotřeby tužkou a PP, tak asi jen tohle - měření probíhá vždy objemově, tudíž je silně závislý na teplotě paliva. A to ať na stojanu, tak v autě.
A k těm tacho/ODO, pokud jedu delší trasu, tak si jí vždy naplánuji přes internet. mapy a následně porovnám s číslem na ODO. Čísla souhlasí...
Pokud bych se měl vyjádřit k výpočtu spotřeby tužkou a PP, tak asi jen tohle - měření probíhá vždy objemově, tudíž je silně závislý na teplotě paliva. A to ať na stojanu, tak v autě.
A k těm tacho/ODO, pokud jedu delší trasu, tak si jí vždy naplánuji přes internet. mapy a následně porovnám s číslem na ODO. Čísla souhlasí...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Spotřeba - a jiné
No a tím jsi chtěl říct co? Že je PP přesnější?BigBang píše:Pokud bych se měl vyjádřit k výpočtu spotřeby tužkou a PP, tak asi jen tohle - měření probíhá vždy objemově, tudíž je silně závislý na teplotě paliva. A to ať na stojanu, tak v autě.
Je zajímavé, že koncerňákům čísla souhlasí, nekoncerňákům za volanty koncernových vozů ne? V čem to vězí?BigBang píše:A k těm tacho/ODO, pokud jedu delší trasu, tak si jí vždy naplánuji přes internet. mapy a následně porovnám s číslem na ODO. Čísla souhlasí...
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba - a jiné
Tím jsem chtěl jen naznačit, že v obou případech výpočtu bude chyba, protože objem je silně závislý na teplotě. Do výpočtu palubáku nikdo z nás nevidí, nicméně jediným přesným měřením by bylo hmotnostní, které v autě (ani na stojanu) neprobíhá...Jerry3 píše:No a tím jsi chtěl říct co? Že je PP přesnější?
K tomu už nemám co napsatJerry3 píše:Je zajímavé, že koncerňákům čísla souhlasí, nekoncerňákům za volanty koncernových vozů ne? V čem to vězí?
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Spotřeba - a jiné
Zde jen zopakuji, co jsem už dříve napsal:BigBang píše:Tím jsem chtěl jen naznačit, že v obou případech výpočtu bude chyba, protože objem je silně závislý na teplotě. Do výpočtu palubáku nikdo z nás nevidí, nicméně jediným přesným měřením by bylo hmotnostní, které v autě (ani na stojanu) neprobíhá....Jerry3 píše:No a tím jsi chtěl říct co? Že je PP přesnější?
Jerry3 píše:...zatímco sešitková metoda vychází z údaje přesně kalibrovaných průtokových měřičů výdejních stojanů. Ale i kdyby tomu tak nebylo, zákazníka asi vcelku nezajímá, jakou hodnotu průměrné spotřeby mu ukazuje PP, ale kolik za palivo skutečně zaplatil, což je právě o tom, kolik si ho koupil u pumpy na základě údaje oněch průtokových měřáků výdejních stojanů.
Za sebe k tomu napíši, že nekoncerňákům holt chybí ona nezbytná víra v koncernové božstvo.BigBang píše:K tomu už nemám co napsatJerry3 píše:Je zajímavé, že koncerňákům čísla souhlasí, nekoncerňákům za volanty koncernových vozů ne? V čem to vězí?
- Colommbo
- Příspěvky: 9934
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Už se tu několikráte zmiňovalo, že spotřeba paliva může být mnohdy jistým ukazatelem stavu motoru/vozu. A chápu, že má-li někdo vůz jako pracovní nástroj a absolvuje s ním ročně mnoho desítek tisíc kilometrů (40, 50, 60...), každý ušetřený litr na průměrné spotřebě se v souhrnu promítne do nákladů způsobem zaznamenáníhodným. Taky jsem tu sice už párkrát psal o "své" spotřebě, ale je-li při "běžném způsobu" používání spotřeba o půl či litr vyšší nebo nižší, považuju za vcelku nepodstatné.
P.S. Dlouhodobá (rok a půl, 32tis.km) dle údaje BC 7,8/100
P.S. Dlouhodobá (rok a půl, 32tis.km) dle údaje BC 7,8/100
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba - a jiné
Jelikož jsem byl tři roky "nucen" pečlivě zaznamenávat a dokumentovat spotřebu mého soukromého vozu, dospěl jsem k přesvědčení, že tohle
je svatá pravda, resp. že jakákoli vynucená návštěva servisu nad rámec obvyklého servisního plánu bezpečně neguje všechny dosažené úspory na spotřebě paliva. Tedy už jen proto nechápu onu "honbu za každý decák" ušetřený na spotřebě, zejména pak s vozy, které nezřídka stávkují kvůli poruchám, jejichž řešení stojí i desetitisíce Kč.Colommbo píše:je-li při "běžném způsobu" používání spotřeba o půl či litr vyšší nebo nižší, považuju za vcelku nepodstatné
Re: Spotřeba - a jiné
jerry: Ano a proto i tdi je potreba prohanet.
Priklad: Starsi okta,jeta od novoty v cesku,sani dost zaneradene karbonem kolem egr,bylo potreba vycistit.
Nova okta,dovoz italie,v sani jen lehky povlak za egr ventilem-cistit neni potreba..Rekl bych protoze italove jezdi svizne a nehledi na spotrebu.
Priklad: Starsi okta,jeta od novoty v cesku,sani dost zaneradene karbonem kolem egr,bylo potreba vycistit.
Nova okta,dovoz italie,v sani jen lehky povlak za egr ventilem-cistit neni potreba..Rekl bych protoze italove jezdi svizne a nehledi na spotrebu.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Spotřeba - a jiné
A hlavně s tím neskáčou 5 km úseky do práce a z práce.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba - a jiné
tak ono to dává i logiku, když je egr otevřenej někam do 2200 ot./min...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Spotřeba - a jiné
čo som sledoval správanie EGR,tak na jeho otvorenie má vplyv mnoho faktorov-otáčky,zataženie motora,teplota chladiacej kvapaliny,teplota nasávaného vzduchu-pokial je nízka,je EGR uzavreté alebo otvorené v malej miere-5%.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Spotřeba - a jiné
Asi reálnější měření spotřeby https://www.novinky.cz/auto/419731-neju ... mazda.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF