NOVON píše:Ted v lete PP ukazuje dlouhodobou 4,8 a dle tankovani mi vychazi 4,6..asi je nekde chyba
Chyba bude podle mého oboustranná.
1. Nikde jsem se nedočetl, s jakou přesností pracují PP. Pochybuji, že to bude méně než 5 procent, ale je to můj odhad.
2. Subjekt mezi volantem a sedačkou a jeho vliv.
a)Tj. tankuješ vždy na stejné pumpě, ze stejné pistole? To se dá splnit.
b) Vliv teploty a vlhkosti vzduchu. A tady jsme u problému. To nedokážeš ovlivnit. A jak známo, objem kapaliny je závislý na jeho teplotě. Nakonec se tohle jeden čas používalo ve F1, kdy se natankovalo podchlazené palivo, které se běhen závodu ohřálo a jakoby nabylo. Takže ty si do deníčku napíšeš, že jsi natankoval 50 l paliva, ale ono je z té podzemní nádrže "podchlazené" a ty nevíš na kolik. Takže s touto veličinou při manipulaci s kalkulačkou nepočítáš.
Naopak PP, počítá s proměnnou veličinou, protože v nádrži zůstalo nějaké palivo o nějaké teplotě. Natankoval jsi tam další palivo s nižší, ale neznámou teplotou, která se bude v průběhu času zvyšovat a tím pádem se bude zvětšovat objem paliva.
Tak a jsme u rozdílu. Ty si myslíš, že zapisováním tankování, dlouhodobě, je jediná správná metoda. Není. Má to mnoho much. Abys je vyselektoval (částečně), musel bys tankovat palivo se stálou teplotou. Tj. někde v garáži se stabilní teplotou. Musel bys zajistit správné množství, tj. požívat kalibrované nádoby. Pak by ses trochu přiblížil k ideálu. Ovšem venkovní teplota by musela být stejná, jako ta tvá v garáži. Což půjde asi těžko zajistit.
S tím vším se potýká PP také. Ovšem v jeho hodnocení je málo informací.
1. S jakou přesností pracuje?
2. S jakou přesností pracuje palivoměr
3. PP pravděpodobně bude průběžně upravovat při svých výpočtech množství paliva k dispozici, což je zase ovlivněno teplotou. Ale je to tak?
Pokud by přesnost PP byla známa a bylo to skutečné měření a ne ukazovátko, tak si troufám tvrdit, že výpočet PP je přesnější než papír a tužka. Hlavně v souvislosti s teplotami paliva.
Pro hnidopichy, co si myslí že roztažnost paliva je nula nula nic, bych rád upozornil, že 100 x nic umořilo osla, nebo si zkuste metrovým metrem rozdělit stometrový chodník na 100 kusů od začátku do konce a pak sem napište, kolik skutečně měřil ten poslední díl.