Spotřeba - a jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Spotřeba - a jiné
S palubákem co mám zkušenost - tak spíš pozitivní. Pokaždé od tankování mi ukazoval menší dojezd než byl nakonec v reálu dosažen. Což beru jako přibližně do plusu s dojezdem a tedy následně i s potřebou.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Pokud několikráte neporovnáš údaje počítače s měřením a tankováním plná/plná, nemůžeš brát ani přibližně prakticky vůbec nic. Ale to neva...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba - a jiné
Počítám to tak nějak na rezervu která se mi rozsvítí při dojezdu 80km , tedy co natankuji pak počítám s ujetými km +- je to jen odhad nikdy nevím kolik litrů benzínu mám v nádrži přesně na desetinu(decovku)
TeĎ už zhruba odhadem .
TeĎ už zhruba odhadem .
Re: Spotřeba - a jiné
No tak, větší dojezd než byl dosažen to opravdu ukazovat nebude. To by bylo jaxi blbé .jarod72pm píše:S palubákem co mám zkušenost - tak spíš pozitivní. Pokaždé od tankování mi ukazoval menší dojezd než byl nakonec v reálu dosažen. Což beru jako přibližně do plusu s dojezdem a tedy následně i s potřebou.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Sice jsou to jen údaje vycucané z palubního počítače a tedy absolutní čísla nejsou směroplatná, nicméně porovnáním spotřeby na ojetých Nokianech Line a nových Dunlopech BluResponse po ujetí zhruba 3000km a při stejném režimu jízd vychází úspora půl litru na sto ve prospěch nových gum...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba - a jiné
No prosím, jaký vliv má guma.
Co se týká PP, mám ho ve svém autě poprvé a spotřeba na tankování odpovídá PP (možná s minimálním rozdílem do 0,1 L). Rozdíl je navíc zvýšen maličkou korekcí ODO (+1%), kterou při výpočtu přičítám (odečítám). Zajímavé je, že PP při jízdě na neutrál ukazuje spotřebu 0,0 L, což určitě není pravda, ale výsledné hodnoty spotřeby to asi neovlivní. Naopak u škodovky PP při takové jízdě poctivě ukazuje spotřebu, ale ve výsledku na tankování jsem se nějak nemohl dopočítat (škodovka není moje, takže to hůře sleduji, ale spotřeba byla při výpočtu znatelně vyšší).
Co se týká PP, mám ho ve svém autě poprvé a spotřeba na tankování odpovídá PP (možná s minimálním rozdílem do 0,1 L). Rozdíl je navíc zvýšen maličkou korekcí ODO (+1%), kterou při výpočtu přičítám (odečítám). Zajímavé je, že PP při jízdě na neutrál ukazuje spotřebu 0,0 L, což určitě není pravda, ale výsledné hodnoty spotřeby to asi neovlivní. Naopak u škodovky PP při takové jízdě poctivě ukazuje spotřebu, ale ve výsledku na tankování jsem se nějak nemohl dopočítat (škodovka není moje, takže to hůře sleduji, ale spotřeba byla při výpočtu znatelně vyšší).
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Spotřeba na displeji BC 0,0 při volnoběhu je opravdu zvláštní, asi to tak je prostě nastaveno...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba - a jiné
Toť koncernová klasika: PP ukazuje spotřebu nižší, než je ralita, a aby se člověk ani nemohl dopočítat, tak ODO hlásí více ujetých km a rovněž rychloměr je silně optimistický...Ital píše:...Naopak u škodovky PP při takové jízdě poctivě ukazuje spotřebu, ale ve výsledku na tankování jsem se nějak nemohl dopočítat (škodovka není moje, takže to hůře sleduji, ale spotřeba byla při výpočtu znatelně vyšší).
Re: Spotřeba - a jiné
Je to ještě jednodušší, než to na první pohled vypadá: ten PP neumí při stání vozidla přepočet spotřeby na hodinu běhu motoru a spotřeba na volnoběh při jízdě je pod jeho rozlišovací schopností. Správně by tam tedy neměly být nuly, ale pomlčky (tzv. "out of bounds").Colommbo píše:Spotřeba na displeji BC 0,0 při volnoběhu je opravdu zvláštní, asi to tak je prostě nastaveno...
Re: Spotřeba - a jiné
To bych neřekl. Mě nejvíce lže ODO i tacho u Suzuki (auta), tolik jako u žádného jiného auta. Na motorce je naopak ODO přesný a tacho nelže moc. U škodovek je chyba ODO a tacho celkem přiměřená, u PP na spotřebu mi přijde velká, ovšem musel bych to přesněji ověřit.
Re: Spotřeba - a jiné
Konkrétní příklad - Octavia01 1,8T: ODO +3 až 6% (porovnáním s Google maps + GPS), tachometr + 10% (porovnáním s GPS), spotřeba dle PP -15% (porovnáním s kalkulačkou při pravidelném tankování do plna).
Re: Spotřeba - a jiné
Co PP měří při stání jsem ani nestudoval. Tuhle, mám za to, jsem měl přepnuto na okamžitou spotřebu a při stání tam bylo 30,0 (bez záruky). Spíš mě zaujala ta spotřeba při jízdě na neutrál, a to vím jistě, kdy 0,0 je nesprávný údaj a je tam za těchto podmínek stále. U škodovky, v závislosti na rychlosti jízdy, tam skáče spotřeba kolem 2 L.
Re: Spotřeba - a jiné
Juniorův Lexus - při stání a volnoběhu ukazuje měřič okamžité spotřeby max a za jízdy na neutrál těsně nad nulu (je to ručičkový měřič).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Spotřeba - a jiné
Ručičkový měřák nelze přepnout z l/100km na l/hod. Proto takto ukazuje zcela správně.