Spotřeba - a jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Spotřeba - a jiné
ja zase nemozem dopustit diesel,ale kazdy benzin co som jazdil vectra 1,8 , escort 1,4 ,323f 1,9 16V priemerna spotreba medzi 9l+- , pri rovnakom style jazdy ako mam aj stale, pritom terazje spotreba dlhodobo na urovni 6,4l az 6,7l pri 5 valci objeme 2400 a 142kw, takze je mozne ze niekto iny by na benzinoch spravil o liter mensiu spotrebu mozno aj o dva,ja som to nevedel
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Spptřeba - a jiné
Nevim jak kdo ale v kazdem pripade jsem s Dieslem mel vzdy mensi spotzrebu nez s Benzinem!
S Benzinem jsem nikdy!! neujel 1000km pri smisenem provozu(mesto,mimo mesto) s Diesel temer vzdy(980-1100) pri stejnem tank 60 Liter.
A ted povidejte dal!
(BMW 745i((290PS,to uz je davno)),Saab900(170PS),Saab900(120PS),Laguna,diesel(113PS),AlfaRomeo156JTDM(140PS),Citroen C5 (HDI 165PS)
Je absolutni blbost,kdyz nekdo tvrdi,ze se diesel nevyplati!
Nevyplati se na kratke vzdalenosti,s tim souhlasim.Kdo jede 10-15km do prace a odpoledne zpatky,ten by si mel poridit Benziner!
A jinak si myslim,ze cela diskuse o spotrebe je absolutne na hovno,protoze kazdy jezdi jinak!
A predvadet se,za kolik jezdim ja,je uplne zbytecne!!!Kdyz pojedu v pohode nebo ve spechu,jsou to dva pary bot!
At uz Diesel nebo Benziner!!!!
S Benzinem jsem nikdy!! neujel 1000km pri smisenem provozu(mesto,mimo mesto) s Diesel temer vzdy(980-1100) pri stejnem tank 60 Liter.
A ted povidejte dal!
(BMW 745i((290PS,to uz je davno)),Saab900(170PS),Saab900(120PS),Laguna,diesel(113PS),AlfaRomeo156JTDM(140PS),Citroen C5 (HDI 165PS)
Je absolutni blbost,kdyz nekdo tvrdi,ze se diesel nevyplati!
Nevyplati se na kratke vzdalenosti,s tim souhlasim.Kdo jede 10-15km do prace a odpoledne zpatky,ten by si mel poridit Benziner!
A jinak si myslim,ze cela diskuse o spotrebe je absolutne na hovno,protoze kazdy jezdi jinak!
A predvadet se,za kolik jezdim ja,je uplne zbytecne!!!Kdyz pojedu v pohode nebo ve spechu,jsou to dva pary bot!
At uz Diesel nebo Benziner!!!!
Re: Spotřeba - a jiné
S tím mým Accordem bych musel jezdit fakt jako prase abych se dostal na 9 na 100
Napíšu zas a znovu že moje celoroční spotřeba s dvoulitrovým benzinovým Accordem je 7 a čtrvt na 100. A to je v hen tom asi 80% město, 10% okresky a 10% dálnice. A servítky si neberu - otáčky nejčastěji mezi 2,5 až 4t a leckdy za 6t. V zimě pneu M+S, v létě když je potřeba tak klima. A se Civicem 1,5i jsem jezdil za 6,8, a když jsem začal pravidelně přidávat MO PPE tak to padlo na 6,3. Do Accorda dávám VIF.... Ale motory VTEC.
A spotřebu nehlídám kvůli spotřebě ale spíš kvůli stavu motoru.... Jo a Accord 7.gen. má součinitel odporu vzduchu Cx vynikajících 0,26....
Napíšu zas a znovu že moje celoroční spotřeba s dvoulitrovým benzinovým Accordem je 7 a čtrvt na 100. A to je v hen tom asi 80% město, 10% okresky a 10% dálnice. A servítky si neberu - otáčky nejčastěji mezi 2,5 až 4t a leckdy za 6t. V zimě pneu M+S, v létě když je potřeba tak klima. A se Civicem 1,5i jsem jezdil za 6,8, a když jsem začal pravidelně přidávat MO PPE tak to padlo na 6,3. Do Accorda dávám VIF.... Ale motory VTEC.
A spotřebu nehlídám kvůli spotřebě ale spíš kvůli stavu motoru.... Jo a Accord 7.gen. má součinitel odporu vzduchu Cx vynikajících 0,26....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Spotřeba - a jiné
Diesel se proti benzinu za běžných (rozuměj - jak by to normálně mělo být, takže "běžných" je možná nepřesné slovo) ekonomických podmínek nevyplatí. Alespoň ne v malých autech do nižší střední třídy. Ve větších vozech mě to nezajímalo. Za běžné ekonomické podmínky považuji to, že naftu kupuji u čerpadel za běžnou cenu, auto kupuji nové, všechny náklady na údržbu a provoz započítám, s autem najedu za 10 let cca 150000 km. Pak auto prodávám. Při vyšším nájezdu se diesel spíše vyplatí, ale to zas běžný smrtelník méně často najede. Samozřejmě velký vliv má to, o jaký motor se jedná a kdy se co vysype.
Re: Spotřeba - a jiné
P.S.: Nejlepčím ukazatelem, zda se diesel vyplatí, je to, zda ho mám. Podívám se do záznamů... diesel nemám. Takže se nevyplatí .
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Železná logika, tentokrát však na zcela správném místě!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba - a jiné
Diesel "se vyplatí" hlavně těm, kdož počítají pouze spotřebu, ale už nehledí na celkové náklady. Aneb jedna "malá" oprava na tom, co s dieselovým motorem v autě souvisí, rychle smaže veškeré "úspory" na palivu.
Re: Spotřeba - a jiné
A ještě pohled z trochu jiného úhlu: u nás doma se stále ještě hledí především na spotřebu, resp. na náklady na palivo, zatímco v "širším světě" právě tohle v podstatě nikoho moc nezajímá, poněvadž při běžném používání, tj. při ročním nájezdu cca 20 tis. km, jsou pro většinu majitelů aut mnohem důležitější fixní náklady, tj. parkování, pojištění, servis, daňové a event. úrokové zatížení (úvěru na pořízení) vozu. A z tohoto hlediska se už samotné vlastnictví (či spíše držení a provozování) vlastního dopravního prostředku "vyplácí" čím dál tím méně.
Re: Spotřeba - a jiné
To je sic zajímavý úhel pohledu, ale málo. Z mého pohledu nevelkoměstského člověka to je:
parkování - prakticky 0, někdy se poplatku nevyhnu, ale budou to řády desetikourun ročně, možná nějaká stovka, dybych se jako hodně rozšoupnul, třeba o dovolené
pojištění - pouze povinné ručení, nyní mám dokonce větší motor , takže max. 1400,- ročně
servis - dobře, občas je auto v záruce, tak pojedu na roční kontrolu, bude třeba i dražší, tak 4000,-, ať nežeru (ale tolik jsem ještě nikdy neplatil, spíše kolem 2500,-), jinak u staršího auta samoobsluha, většinou za pár set ročně, když to šplhá na 5000,- ročně , což si autíčko zkusí jen jednou, je to špatné a ten sráč prodávám
daně - 0, když nepočítám spotřební a DPH
úrok - 0
Sečteno a podtrženo - mě zajímá hlavně to palivo.
parkování - prakticky 0, někdy se poplatku nevyhnu, ale budou to řády desetikourun ročně, možná nějaká stovka, dybych se jako hodně rozšoupnul, třeba o dovolené
pojištění - pouze povinné ručení, nyní mám dokonce větší motor , takže max. 1400,- ročně
servis - dobře, občas je auto v záruce, tak pojedu na roční kontrolu, bude třeba i dražší, tak 4000,-, ať nežeru (ale tolik jsem ještě nikdy neplatil, spíše kolem 2500,-), jinak u staršího auta samoobsluha, většinou za pár set ročně, když to šplhá na 5000,- ročně , což si autíčko zkusí jen jednou, je to špatné a ten sráč prodávám
daně - 0, když nepočítám spotřební a DPH
úrok - 0
Sečteno a podtrženo - mě zajímá hlavně to palivo.
Re: Spotřeba - a jiné
No a proč myslíš, že jsem psal tohle?Itall píše:Sečteno a podtrženo - mě zajímá hlavně to palivo.
Snad abych tě vyprovokoval k tomu, abys potvrdil, čím jsem můj příspěvek uvedl? Skutečně bylo potvrzování současného, pro mnohé dostatečně komfortního stavu tím, na co jsem chtěl upozornit? Totiž na to, že soudit (podmínky) ostatní(ch) podle sebe(svých) je velmi krátkozraké, obzvláště dnes, kdy se okolnosti (podmínky) mohou rychle změnit i ve vztahu k těm, kteří se stále ještě cítí být vůči jakékoli změně vnějšího prostředí naprosto imunní...Návštěvník píše:...u nás doma se stále ještě hledí především na spotřebu, resp. na náklady na palivo, zatímco v "širším světě" právě tohle v podstatě nikoho moc nezajímá...
Re: Spotřeba - a jiné
Tož, neposuzuji podmínky jiných, ale své. Každý si, v rámci svých možností, může zařídit různé podmínky. Já jsem si zařídil tyto, jiný si zařídil jiné. Nikdy mi nevadilo, když jiní lidé měli a mají vyšší životní náklady i tím, že jaksi požadují vyšší životní standard. Ale vadí mi např., když si pak stěžují, kolik to vše stojí a jak musí vydělávat. Ať to říkají komu chtějí, ale ne mě, to opravdu nemám rád .
Re: Spotřeba - a jiné
Naše komunikace se poněkud míjí (obrazně řečeno), neboť tohle
nepochybně není odpovídající reakcí na totoItall píše:...Každý si, v rámci svých možností, může zařídit různé podmínky. ... Ale vadí mi např., když si pak stěžují, kolik to vše stojí a jak musí vydělávat. Ať to říkají komu chtějí, ale ne mě, to opravdu nemám rád .
ale nejspíše na něco úplně jiného, co v mém příspěvku vůbec nebylo.Návštěvník píše:...obzvláště dnes, kdy se okolnosti (podmínky) mohou rychle změnit i ve vztahu k těm, kteří se stále ještě cítí být vůči jakékoli změně vnějšího prostředí naprosto imunní...
Re: Spotřeba - a jiné
Zas chápeš jen to co chceš, což je typické. Pouze jsem podotknul, že podmínky se mění nejen nezávisle na vůli jedince, ale také závisle. Takže je na každém, jak se rozhodne.
Re: Spotřeba - a jiné
A já přesně tohle
adresuji tobě, poněvadž jsi prototypem obyvatele české kotliny, jenž nevidí či spíše nechce vidět dál, než za plot svého dvorku. Jenže to, co se děje za ním, je jen málo závislé na tvé vůli. Ostatně právě proto jsem napsal ten původní příspěvek, který přinejmenším z tvé strany zůstal demonstrativně nepochopen.Itall píše:Zas chápeš jen to co chceš, což je typické.