Slick ano či ne
Moderátor: Colommbo
Slick nebo Ekolube???
Zvláštní je, že pan Luboš T. s výše uvedeným názorem nikterak nepolemizuje. Přitom by stačilo, kdyby v dotazu bylo místo Slick uvedeno Ekolube a už by zde vášnivě vysvětloval, jak bude motor perfektně ochráněn na dlouhou dobu a jak se pan Jiříček mýlí. Nebo se mýlím já? Teflon jako teflon...?
To není vůbec zvláštní
Kdybych se měl zůčastňovat všech debat na tomto fóru asi bych nemohl dělat nic jiného. Komentuji jen debaty na které nikdo neodpovídá nebo ty jež jsou do nebe volajícími nesmysly a nebo ty, které se mi komentovat chce. A na to mám stejné právo jako všichni ostatní. Co se Slicku týká, mám na něj s některými výhradami samozřejmě stejný názor jako na Ekolube.
Kdybych se měl zůčastňovat všech debat na tomto fóru asi bych nemohl dělat nic jiného. Komentuji jen debaty na které nikdo neodpovídá nebo ty jež jsou do nebe volajícími nesmysly a nebo ty, které se mi komentovat chce. A na to mám stejné právo jako všichni ostatní. Co se Slicku týká, mám na něj s některými výhradami samozřejmě stejný názor jako na Ekolube.
Slick i Ekolude = OK
Slick v motoru jsem měl ve třech ze svých posledních 4 automobilů a věřím na něj (jistý důkaz mám). Ekolube jsem měl v jedné převodovce, věřím na to, důkaz nemám.
Naše rodina používá už mnoho let přísady do mot.oleje na bázi PTFE. V současnosti je v provozu VW GOLF Turbodiesel, který má najeto 400.000 km bez GO. Minimální spotřeba mot. oleje. Druhý vůz je VW PASSAT III 2.0 i - benzín, který má najeto cca. 380.000 km bez GO. Tam je spotřeba oleje trošku vyšší než dříve, ale stále v normě povolené výrobcem.
Jedno z vozidel bylo ošetřeno přípravkem SLICK 50, druhé pak - z ekonomických důvodů - přípravkem EKOLUBE, který byl levnější. Po cca 200.000 km jsme tehdy aplikaci opakovali. O výrobky (přísady) na bázi PTFE jsem se zajímal jíž v 80tých letech min. století, kdy o nich tady v ČSSR nevěděl ještě nikdo nic.
Jelikož jsem "v jádru technokrat", pak byly pro mne směrodatné jen a jen zkušenbí testy různých akreditovaných zkušeben. Německý TUV tyhle testy taktéž prováděl. Aplikace těchto výrobků s odkazem na tyto testy i s odkazem na mé osobní zkušenosti je v každém případě přínosem pro daný motor.
Jedno z vozidel bylo ošetřeno přípravkem SLICK 50, druhé pak - z ekonomických důvodů - přípravkem EKOLUBE, který byl levnější. Po cca 200.000 km jsme tehdy aplikaci opakovali. O výrobky (přísady) na bázi PTFE jsem se zajímal jíž v 80tých letech min. století, kdy o nich tady v ČSSR nevěděl ještě nikdo nic.
Jelikož jsem "v jádru technokrat", pak byly pro mne směrodatné jen a jen zkušenbí testy různých akreditovaných zkušeben. Německý TUV tyhle testy taktéž prováděl. Aplikace těchto výrobků s odkazem na tyto testy i s odkazem na mé osobní zkušenosti je v každém případě přínosem pro daný motor.
Německý TÜV neprováděl žádné testy s teflonovým Slickem 50 !!! Testy byly prováděny s původní Bishopovou recepturou, nesoucí stejný název, který je v USA soudně zakázán používat.
400 000 km s TDI není vůbec žádná extra hodnota i na normální olej bez přísad. TDi motory bez problémů zvládají hodně přes půl milionu kilometrů. Otázka žvotnosti motoru je dána způsobem provozu a dodržováním předepsaných servisních úkonů. Viděl jsem i Š 105 s 265 000 km, kde motor nevykazoval téměř žádný pokles výkonu a spotřeba oleje byla do 0,4 l/1000 km (povoleno 0,2-0,4 l).
400 000 km s TDI není vůbec žádná extra hodnota i na normální olej bez přísad. TDi motory bez problémů zvládají hodně přes půl milionu kilometrů. Otázka žvotnosti motoru je dána způsobem provozu a dodržováním předepsaných servisních úkonů. Viděl jsem i Š 105 s 265 000 km, kde motor nevykazoval téměř žádný pokles výkonu a spotřeba oleje byla do 0,4 l/1000 km (povoleno 0,2-0,4 l).
Musím oponovat. Německý TUV prováděl testy SLICKu 50, a to v 90tých letech minulého století, přičemž např. ve Švýcarsku tyto testy byly v kopii k výrobkům SLICK 50 přikládány s tím, že si TUV vymínil, že zkušební protokoly mohou být touto formou šířeny jen, pokud budou spotřebilei předány v úplném znění.
Pokud se jedná o mnou zmiňovaný VW motor, který má na mém vozidle naběháno 400.000 km, pak se nejedná o motor TDI - tedy dieselový motor s přímým vstříkováním paliva do válce -, ale o motor TD s nepřímým vstřikováním do virové komůrky. Tyto motory nedosahovaly v běžném provozu zdaleka 400.000 km.
Pokud se jedná o mnou zmiňovaný VW motor, který má na mém vozidle naběháno 400.000 km, pak se nejedná o motor TDI - tedy dieselový motor s přímým vstříkováním paliva do válce -, ale o motor TD s nepřímým vstřikováním do virové komůrky. Tyto motory nedosahovaly v běžném provozu zdaleka 400.000 km.
Poslední testy TÜV jsou někdy z roku 1994, kdy se ještě dalo sehnat nějaké to množství původního Bishopova Slicku 50. S teflonovým Slickem už nikdo nikde testy, které by za něco stály, nedělal.
S každým dieselem se dalo najet více než 400 000 km, je to dáno robustnější konstrukcí těchto motorů a nižšími provozními otáčkami, tedy počet zdvihů pístu na ujetý kilometr je asi o 30 - 50% nižší, než u benzínových motorů. S nástupem moderních polo a plně syntetických olejů není 500 000 km žádná míra.
S každým dieselem se dalo najet více než 400 000 km, je to dáno robustnější konstrukcí těchto motorů a nižšími provozními otáčkami, tedy počet zdvihů pístu na ujetý kilometr je asi o 30 - 50% nižší, než u benzínových motorů. S nástupem moderních polo a plně syntetických olejů není 500 000 km žádná míra.