Slick ano či ne

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Kuba

Příspěvek od Kuba »

Jiříček píše:Jestli si dobře vzpomínám, tak ve všech propagačních letácích ke Slicku 50 a dalším teflonovým přípravkům se psalo, že PTFE se nanese na třecí plochy a drží tak, že se dá pouze odbrousit!!! A že je byl naměřen ještě po ujetí 169 000 km! Později tento blábol postupně vymizel, ale v paměti mnoha lidí je to stále..
Ano, před mnoha lety skutečně některé propagační matriály ( ne všechny ) uváděly, že vrstva PTFE na stěnách válců a např.i na třecích uzlech vačky byla naměřena. Uvedené tvrzení sice bylo pravdivé ( uvádělo se, že vrstva vydrží "až" 160.000 km ) a dále jistě není mylná informace, že je i po tomto proběhu PTFE v motoru "měřitelný" - vzhledem k pokroku dnešních měřících metod.

Problém byl ale v tom, že se tak dělo za ideálních podmínek ! Pan Jiříček o dané problematice toho hodně ví a tak jistě ví i to, že koncem 80tých let min.století bylo před aplikací jmenovitě přípravku SLICK 50 učinit určitá opatření ( např. přípravek před aplikací prohřívat apod. ), což dnes už není potřeba. Nebylo tudíž zaručeno, že každý uživatel aplikuje přípravek přesně tak, jak bylo zapotřebí.

Proto byl později údaj o proběhu ošetřených motorů upraven na 80.000 km. Je však chybná premise pana Jiříčka a následně i závěr, že pokud účinnost přípravku je snad snížena či není prokázana po 169.000 km, pak přípravek nefunguje vůbec.
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Já jsem se docela široce vyjádřil k dané problematice na www.skoda.panda.cz , podle mne je dále zbytečné se opakovat... PTFE prostě v motorech nefunguje tak, jak se říká, je to normální podvod na lidi. Až někdo skutečně naměří nějaké zlepení, které bude trvat desítky tisíc km beze změny parametrů, tak změním názor a omluvím se (sním koště), ale do té doby trvám na svém.
Kuba

Některé výroky přispěvovatele Jiříčka z pohledu práva

Příspěvek od Kuba »

Přispěvovateli "Jiříčku", Vaše reakce týkající se přípravků na bázi PTFE jsem četl. Z obsahu těchto Vašich tvrzení lze usuzovat, že se nejedná o pouhé názory. Dovolím si tvrdit, že některé z Vašich výroků jsou ze strany distributorů diskutovaných výrobků případně ze strany držitelů ochranných známek, které se k těmto výrobkům váží, žalovatelné.

Mám za to, že v některých případech jste zašel až tak daleko, že je otázkou, zda nepoškozujete pověst ( resp. jméno ) některého z těchto produktů.

:!: Sám dobře víte, že internet není až zas tak anonymní. V takovém případě - pokud by Vás někdo, kdo se cítí Vašemi výroky být poškozen - zažaloval, pak si uvědomte, že bude jen a jen na Vás, abyste Vaše tvrzení jako "pravdivá" prokázal, a to pro soud přijatelným tzn. v rámci důkazního řízení procesním způsobem. V tom bych viděl Vaší největší slabinu. :!:

Můj názor týkající se kladného přínosu SLICKu i EKOLUBE mi věřit nemusíte. Klidně mi ale věřte, že jsem schopen kvalifikovaně z pohledu platného práva Vaše výroky posuzovat :!:
Luboš T.
Příspěvky: 123
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Jiříček píše:Já jsem se docela široce vyjádřil k dané problematice na www.skoda.panda.cz , podle mne je dále zbytečné se opakovat... PTFE prostě v motorech nefunguje tak, jak se říká, je to normální podvod na lidi. Až někdo skutečně naměří nějaké zlepení, které bude trvat desítky tisíc km beze změny parametrů, tak změním názor a omluvím se (sním koště), ale do té doby trvám na svém.
Myslím, že jsem se také dostatečně vyjádřil na Vámi zmíněném Webu a také se mně nechce už opakovat. Rozhodně však si nemyslím, že by PTFE ve formě přísad do olejů bylo nějakým podvodem na lidi. Je ale jasné, že nefunguje tak, jak si to představujete Vy a ti, kteří slepě uvěřili propagandě některých zahraničních firem, které zde po revoluci začaly tyto přísady prodávat. To je však věc jiná, nemající mnoho společného s tím, co jsou tyto látky ve skutečnosti schopny dokázat. Přesto, že nemají žádné proklamované zázračné vlastnosti, netřeba zpochybňovat jejich skutečné, měřitelné a pozitivní efekty, projevující se na mazaných kluzných plochách.
A chcete-li chroupat Vaše koště, mohu Vám předložit hned několik testů s pozitivním vyhodnocením těchto přísad, které byly provedeny v několika tuzemských ústavech, a to jak ve formě laboratorních strojních zkoušek, tak dlouhodobých jízdních zkoušek, provedených na automobilech. Ale to pro Vás jistě bude málo, nebo podplacený podvod že?!
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Žádný dlouhodobý test nemáte, nikdo s tím nejezdil do GO, aby mohl porovnat jestli PTFE něco přineslo, nebo ne. Že něco fungovalo 2000 km u mne není dlouhodobý motorový test...

PTFE do průmyslových převodovek snad ano, ale do olejů automobilové techniky ne.
Luboš T.
Příspěvky: 123
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Jiříček píše:Žádný dlouhodobý test nemáte, nikdo s tím nejezdil do GO, aby mohl porovnat jestli PTFE něco přineslo, nebo ne. Že něco fungovalo 2000 km u mne není dlouhodobý motorový test...

PTFE do průmyslových převodovek snad ano, ale do olejů automobilové techniky ne.
Mluvím o testech na pěti automobilech, které probíhaly 10 000 km, potom byly vyhodnoceny. Stručně a přehledně jsou uvedeny na stránkách Ekolube ve formě grafů, které jasně ukazují snížení opotřebení a degradace oleje.
bio

Příspěvek od bio »

PTFE do průmyslových převodovek snad ano, ale do olejů automobilové techniky ne.
A proč ano ? Nebo automobilové převodovka se nějak diametrálně liší od průmyslové převodovky?

P.S. Dlouhodobý test do GO snad ani žádný výrobce neprovádí . :?: :!: Nebo se pletu :?:
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Ale provádí...
Průmyslová převodovka nemá synchronizaci a většinou se používá menší přesnost soukolí (kola jsou velká a přenáší i větší výkony), tedy hrubší opracování. Tam má snad PTFE opodstatnění, zvláště při použití vysokých tlaků.
bio

Příspěvek od bio »

Ovšem viděl jsem v průmyslu i převodovku , která byla menší než automobilová . A kolová redukce taky nemá synchrony.
Vysoké tlaky jsou také v automobilní převodovce / rozvodovce .
Pokud by byla malá přesnost soukolí v těchto převodovkách, nevím na čem by se potom vyráběly automobily. :roll: To by jsme asi jezdili povozy.
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Jsi asi neviděl takovou válcovací stolici... A přesnost soukolí Ti také nic neříká... Čím je větší přčsnost soukolí, tím více tam vadí jakékoli nečistoty, za které lze PTFE považovat. Do převodů s leštěnými boky zubů bych PTFE ani molybdensulfid nikdy nedal...
Malé převodovky pTFE nepotřebují, přenášený výkon zvládne kdejaký převodový olej patřičné viskozity.
Discovery

Příspěvek od Discovery »

Musím se přiznat, že komentáře Kuby a Luboše T. jsou trapně průhledné. Myslím však, že těmto dvoum pánům jejich postoj nemusíme zazlívat, já bych určitě nehanil něco co prodávám.

Názor pana Jiříčka jasně dokazuje test provedený firmou Briggs&Stratton, která vydala prohlášení, kde se jasně vyjadřuje o nebezpečnosti PTFE v jakémkoli přípravku. Funguje jako mikrogranule, které ucpávají jednotlivé kanály. Je poměrně logické, že se tyto granulky navazujou nejen na plochy stabilního kovu, ale i na mikročástečky volně pohybující se v oleji (vzpomeňte si, váže se na kov jako magnet - hlásá reklama). Jeden z největších výrobců motorů, jímž tato firma je prováděla laboratorní testy na svých motorech a to je pro mě směrodatné.

PTFE je chabá náhražka originálního Teflonu. Ve spojení s vážným poškozením motoru firma vlastnící tuto ochrannou známku (nějak si nevzpomínám na jméno, pan Jiříček mě zajisté doplní) odmítla Teflon dodávat pochybným firmám, které vyrábějí např. EKOLUBE nebo SLICK.
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Teflon a PTFE jedno a totéž jsou, ale v motorech ani jedno z nich nemá co dělat. U stálých převodů s uzavřenými ložisky bych zavřel oči v některých případech, ale do automobilových také nepatří. Ale to se pořád jen opakuji...
Raptor.1

Příspěvek od Raptor.1 »

Jiříček píše:Teflon a PTFE jedno a totéž jsou, ale v motorech ani jedno z nich nemá co dělat. U stálých převodů s uzavřenými ložisky bych zavřel oči v některých případech, ale do automobilových také nepatří. Ale to se pořád jen opakuji...
Naprosto souhlasím s výhradami ohledně používání teflonových přísad. Teflon a PTFE je jedno a totéž, to je pravda, ale pisatel Discovery měl asi na mysli, že Teflon od firmy DuPont (která má tento název registrován) a PTFE od někoho jiného se mohou dost lišit...
Discovery

Příspěvek od Discovery »

Raptor: děkuji za upřesnění mého příspěvku, přesně tak to bylo myšleno.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

http://www.youtube.com/watch?v=-0PLZXQnnwQ&NR=1 bez teflonu a vydržel to taky bez oleje. :lol:
byloObrázek
je Obrázek
Odpovědět