Ano, před mnoha lety skutečně některé propagační matriály ( ne všechny ) uváděly, že vrstva PTFE na stěnách válců a např.i na třecích uzlech vačky byla naměřena. Uvedené tvrzení sice bylo pravdivé ( uvádělo se, že vrstva vydrží "až" 160.000 km ) a dále jistě není mylná informace, že je i po tomto proběhu PTFE v motoru "měřitelný" - vzhledem k pokroku dnešních měřících metod.Jiříček píše:Jestli si dobře vzpomínám, tak ve všech propagačních letácích ke Slicku 50 a dalším teflonovým přípravkům se psalo, že PTFE se nanese na třecí plochy a drží tak, že se dá pouze odbrousit!!! A že je byl naměřen ještě po ujetí 169 000 km! Později tento blábol postupně vymizel, ale v paměti mnoha lidí je to stále..
Problém byl ale v tom, že se tak dělo za ideálních podmínek ! Pan Jiříček o dané problematice toho hodně ví a tak jistě ví i to, že koncem 80tých let min.století bylo před aplikací jmenovitě přípravku SLICK 50 učinit určitá opatření ( např. přípravek před aplikací prohřívat apod. ), což dnes už není potřeba. Nebylo tudíž zaručeno, že každý uživatel aplikuje přípravek přesně tak, jak bylo zapotřebí.
Proto byl později údaj o proběhu ošetřených motorů upraven na 80.000 km. Je však chybná premise pana Jiříčka a následně i závěr, že pokud účinnost přípravku je snad snížena či není prokázana po 169.000 km, pak přípravek nefunguje vůbec.