Slick ano či ne

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Nic pořádného z těch testů nevyšlo.
Raptor.1

Příspěvek od Raptor.1 »

Luboš T. píše:... Slick se udržel mezi favority.
Ale to je přece známé, že je favoritem. Zejména z pohledu marže pro prodejce! ;-)
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Znovu opakuji, že německý TUV, což je - jak možná víte - instituce hodna svého názvu (organizace dozorující techniku) - testy se SLICKem 50 prováděl, a to konkrétně TUV Bayern a TUV München. Nejednalo se pouze o laboratorní testy, ale o testy na reálných vozidlech a motorech, kdy bylo jednoznačně prokázáno, že SLICK 50 má mnoho konkrétních, pozitivních přínosů, když došlo ke zlepšení většiny sledovaných parametrů a to při zohlednění statistického rozptylu. :!:

O danou problematiku se zajímám už řadu let. Považuji za naprosto neseriózní, pokud někdo tvrdí, že přínos SLICKu 50 i EKOLUBE je nulový. Pozitivní efekt těchto výrobků se v motoru za ideálních podmínek může projevovat až po dobu 160.000 km po aplikaci, což výrobce SLICKu ještě v 90tých letech min.století sám v letácích uváděl. Jelikož však z různých důvodů nemusí být apretace PTFE ideální tak, jak se to projevuje v laboratorních podmínkách, pak z opatrnosti výrobce SLICKu 50 později "upravil" údaj o účinnosti výrobku ( po aplikaci ) na cca. 80.000 km.
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Další z npoučitelných... já po 50 000 km v motoru nenašel ani zrnko PTFE... jen zničený motor, ovšem k vyleštění válců atd. došlo přípravkem Militec 1, který jsem zakoupil u Ekolube Brno, tehdy se ještě jmenovali Extribo.. pokud by skutečně Ekolube PTFE přípravek fungoval, k poškození motoru by nemohlo dojít...

TÜV nedělalo zkoušky s teflonovýkm Slickem 50, ale s původním Bishopovým Slickem 50, kolikrát Ti to mám opakovat...
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Jiříčku, melete pořád páté přes deváté a mícháte hrušky s jabkama. Nehodlám Vám již dále zdlouhavě vysvětlovat přínosy PTFE v olejích, které jsou evidentní. Nemá to totiž smysl. Je to u Vás a i u ostatních zatvrzelců stejné jak přesvědčit křesťana na muslimskou víru a naopak. Nechte si svá přesvědčení především pro sebe a nerozšiřujte bludy, nepravdy a pomluvy. Toť vše.
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Nepravdy a bludy zde rozšiřujete především Vy.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Luboš T. píše:Je to u Vás a i u ostatních zatvrzelců stejné jak přesvědčit křesťana na muslimskou víru a naopak.
Ano. to je přesné. Je to především otázka víry. Věř, synu a víra Tvá Tě uzdraví. Předložit seriozní důkazy je totiž velmi obtížné, ne-li nemožné.
Kuba

Příspěvek od Kuba »

Přispěvovateli Jiříčku, lustroval jsem si několik Vašich starších příspěvků a nestačím se divit, jak vehementně a kategoricky odsuzujete přípravky na bázi PTFE, jmenovitě pak SLICK 50 i Ekolube.

Pokud máte seriózní důkazy o tom, že uvedené prostředky nefungují či dokoce - jak tvrdíte - poškozují motory, pak tyto důkazy předložte. Označte, kdo, kdy a kde jakým normovaným a reprodukovatelným způsobem prokazatelně přípravky testoval a dosáhl Vámi tvrzených výsledků.

Já za sebe jsem schopen svá tvrzení prokázat, a to odkazem na konkrétní testy provedené např. německým TUV. Váš argument, že tehdejší testy hovořící ve prospěch výrobků na bázi PTFE, obsahovaly jiné složení, jsou nevědecké, neverifikovatelné a tudíž irelevantní. Je to to samé, jako když mi např. soused tvrdí, že dieselův motor nikdy nemůže jezdit po určitých úpravách např.na předehřívaný stolní (rostlinný olej), a když mu pak ukážu svůj motor včetně přísl.úprav a odkážu na odbornou literaturu, který takto najezdil bez poruchy 100.000 km, pak mi řekne, že to buď neni pravda a nebo že to nebyl rostlinný olej 8) :P
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Odvoláváš se na něco, co jsi nikdy ve skutečnosti nečetl celé. Viděl jsi skutečně celý text uvedeného testu? Jistěže ne... Aplikuj do nějakého motoru, který se dobře rozmontovává, Slick 50 nebo Ekolube a ujeď předepsaných cca 1000 km, potom motor demontuj a najdi mi tam nanesený PTFE na stěnách válců atd. Jestli ho tam najdeš nanesený tak, aby nešel odstranit v ultrazvukové myčce či případně setřít prstem, tak sním koště... Pokud na stěnách válců a ložisek, vaček atd. nedrží pevně, je tam zcela neúčinný a tudíž zbytečný. A účinnost PTFE vloček trvá tak cca 2 000 km, než se obalí karbonem a zachytí se ve filtru... Prvotní ztišení motoru po ujetí cca 70-100 km je dáno vymezením vůlí pístní skupiny, tento jev po několika stech kilometrech zanikne. A mimochodem tvrzení, že Slick 50 nebo dokonce Militec 1 používá jako americká armáda je vycucáno z prstu, US Army nikdy nic takového neschválila... ani žádná jiná armáda.
Kuba

pro přispěvatele Jiříčka znova a pomalu :

Příspěvek od Kuba »

Přispěvateli Jiříčku, otázka byla položena takto :

:!: Pokud máte seriózní důkazy o tom, že uvedené prostředky nefungují či dokoce - jak tvrdíte - poškozují motory, pak tyto důkazy předložte. Označte, kdo, kdy a kde jakým normovaným a reprodukovatelným způsobem prokazatelně přípravky testoval a dosáhl Vámi tvrzených výsledků. :!:

Sám nejsem soudní znalec z oboru automobilová technika, odvětví spalovacích motorů, proto Vámi prováděný "test" t.j. rozebírat ošetřený motor nebudu - stejně byste výsledky zpochybnil.

:shock: Prosím Vás, my si tykáme ? :shock:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pane Kubo, v internetových diskuzích je tykání relativně běžný jev, pokud Vás to pohoršuje, tak sem nechoďte...

Jinak souhlasím s názorem pana Jiříčka: Ohlupování zákazníků dokumenty vystavenými mnoha renomovanými institucemi už tady bylo moc a moc.
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

...a často zfalšovanými dokumenty...
Kuba

Příspěvek od Kuba »

Pozor ! Je třeba rozlišovat mezi - jak tvrdíte - dokumenty vystavenými mnoha renomovanými institucemi na jedné straně ( zde máte patrně na mysli různé pokoutní a nevěrohodné testy ) a na straně druhé mezi výsledky zkoušek např. akreditovaných laboratoří či institucí, které disponují normalizovaným zkušebním zařízením, používají normalizované a v oboru uznávané metody a metodiky zkoušení, zohledňují případné statistické chyby a podléhají většinou kontrole nějákého dozorčího orgánu.

Pokud pochybujete o tom, že např. německy TUV takovou institucí je, pak, je Vaše argumentace postavena naroveň právě těm "pokoutním zkoušečům" .
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Jiříček kontra PTFE

Příspěvek od Luboš T. »

Jiříček píše:Aplikuj do nějakého motoru, který se dobře rozmontovává, Slick 50 nebo Ekolube a ujeď předepsaných cca 1000 km, potom motor demontuj a najdi mi tam nanesený PTFE na stěnách válců atd. Jestli ho tam najdeš nanesený tak, aby nešel odstranit v ultrazvukové myčce či případně setřít prstem, tak sním koště... Pokud na stěnách válců a ložisek, vaček atd. nedrží pevně, je tam zcela neúčinný a tudíž zbytečný. A účinnost PTFE vloček trvá tak cca 2 000 km, než se obalí karbonem a zachytí se ve filtru...
Pro Jiříčka: Asi je to opět ztráta času, ale přece.
1) Nevím co má funkční motor společného s ultrazvukovou myčkou ?
2) Proč by měl teflon takto neodstranitelně držet na kluzné ploše ? Fyzikální vazba není tak silná. Nebo Vám někdo takové nesmysly napovídal ? Já určitě ne.
3) Setřít prstem lze jen teflon, který nebyl mechanicky zaapretován do povrchu a tedy není adsorpčně vázán. Ostatní drží pevně v reliéfu kluzné plochy i když jeho vrstva není zdaleka homogenní. Jestli chcete vidět jak, zkuste to s MoS2, je to velmi podobné a je to vidět!
4) Nanesený ho tam určitě najdete, ale jistě ne očima a to i po více než 30 000km provozu motoru! Už byste měl začít pojídat koště. :lol:
5) Teflon má sice afinitu ke karbonu, ale ucpání filtru nehrozí. Průměrná velikost použitých částic PTFE je kolem 3 mikronů, karbon rozptýlený v oleji má průměrnou velikost částic kolem 0.1 mikronu, filtrační schopnost standardních filtrů je cca 10 mikronů. Jednak jak vidíte je tam solidní rezerva i kdyby se nabalovaly mraky karbonu, ale oni se nenabalují, to by potom velmi špatně fungovaly disperzanty v oleji.
A s těmi testy co píše Kuba je to asi takto. Existuje spousta testů a ne zrovna od "podvodných ústavů", které prokázaly funkčnost těchto látek, neznám však jediný, vydaný nějakým přesvědčivým pracovištěm, který by zpochybňoval kladný přínos těchto přísad jako celku, nebo dokonce věrohodně prokazoval jejich škodlivost. Pokud však Vy pracujete v podobném ústavu nepochybuji, že bude brzy takový test na světě.

Pro Kubu: Škoda se vysilovat tímto tématem, Jiříček sedí na netu ve dne i v noci a bude mít vždy poslední a samozřejmě to jedině správné slovo. :wink:
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Jestli si dobře vzpomínám, tak ve všech propagačních letácích ke Slicku 50 a dalším teflonovým přípravkům se psalo, že PTFE se nanese na třecí plochy a drží tak, že se dá pouze odbrousit!!! A že je byl naměřen ještě po ujetí 169 000 km! Později tento blábol postupně vymizel, ale v paměti mnoha lidí je to stále. Pokud tam teflon neudělá oddělovací vrstvu mezi dvěma kovovými povrchy, je tam úplně zbytečný. Neřekl jsem, že PTFE ucpe filtr, ale že se zachytí ve filtru, v tom je docela rozdíl...
V motoru nemá PTFE co dělat, maximálně jako těsnící prvek klikového hřídele, ale ne v práškovém stavu.
Odpovědět