Škoda 100

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: výměna motorového oleje?

Příspěvek od Itall »

skodovkar: Děkuji za upřesnění, takže je tam vůle 5-9 setin, dle vrtání a tolerance (beru v úvahu jen válce a písty stejné toleranční skupiny).
Pak je ještě zajímavé, kde se průměr pístu vlastně měří, páč občas někde vidím nějaké obecné pravidlo (kde je prý průměr pístu největší), které obecně neplatí :roll: .
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Škoda 100

Příspěvek od Mick 1 »

Průměr pístu se měří obecně kolmo na osu pístního čepu. Případně dle pokynů výrobce pístů může být určen jiný měřící bod (např š.favorit)
Itall

Re: Škoda 100

Příspěvek od Itall »

To je taková obecná poučka, že se měří kolmo na osu pístního čepu a někde pod ním - mezi spodní hranou pístu a čepem. Není asi problém to změřit několikrát v různé vzdálenosti od spodní hrany a v různých úhlech na osu čepu, pokud nejsou přesnějsí informace.
Ještěr

Re: Škoda 100

Příspěvek od Ještěr »

Tady to je v odkazu, co dával Pitris na předchozí straně :arrow: http://hundertka.wz.cz/082_083.jpg
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Škoda 100

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše:Není asi problém to změřit několikrát v různé vzdálenosti od spodní hrany a v různých úhlech na osu čepu, pokud nejsou přesnějsí informace.
Nemyslím si, že metoda měření je standardizována. Bude ji uvádět výrobce v montážní příručce.
Itall

Re: Škoda 100

Příspěvek od Itall »

Ještěr píše:Tady to je v odkazu, co dával Pitris na předchozí straně :arrow: http://hundertka.wz.cz/082_083.jpg
Tedy, já tomu nerozumím a je mi to i relativně jedno, ale z toho odkazu - podle obrázku se zde měří píst hned pod kroužky? Moc jsem toho nepročetl o této problematice, ale toto vidím prvně. Zvláště, když je předtím uvedeno, tak jako i jinde, že píst má největší průměr dole a směrem ke kroužkům se zužuje. Mám za to, že se měří největší průměr a nikoliv nějaký "mezi". Takže tohle, nevím...
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Škoda 100

Příspěvek od Mick 1 »

skodovkar píše:
Itall píše:Není asi problém to změřit několikrát v různé vzdálenosti od spodní hrany a v různých úhlech na osu čepu, pokud nejsou přesnějsí informace.
Nemyslím si, že metoda měření je standardizována. Bude ji uvádět výrobce v montážní příručce.
Přesně tohle jsem psal..ovšem může nastat situace kdy příručka nebo údaje nejsou (např.veterán)
Moje motory mám třeba zde.. http://www.skodateam.cz/Martaskova_120_S_Rallye
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Škoda 100

Příspěvek od Pedro »

Mick1-
Používal jsem několik rozdělovačů,docela se osvědčil drobet upravený z š 1000.
Vačku máte drsnou,kolik byl volnoběh?
Já měl u nejpoužívanější 280/265 1400-1500 s kompresí 12:1
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Škoda 100

Příspěvek od Pitris »

Trochu off topic pro mechaniky, ale bacha na přimazávání rozdělovače v uložení - to futro, ve kterém je to sevřené, se maže občasným nakapáním oleje, ale od určitého data (mám pocit že s nástupem Favoritu) bylo futro prodlouženo v zájmu delší výdrže ale olej se tam už tím mazacím místem bohužel nedostane :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Škoda 100

Příspěvek od Mick 1 »

PePe píše:Mick1-
Používal jsem několik rozdělovačů,docela se osvědčil drobet upravený z š 1000.
Vačku máte drsnou,kolik byl volnoběh?
Já měl u nejpoužívanější 280/265 1400-1500 s kompresí 12:1
Rozdělovač je Bosch a taky komplet zapalování - kontaktní- dle 130 LR .. Na Argentině nejde volnoběh vůbec (nebo hooodně vysoký 1500 plus mínus. Na posledním motoru je vačka 280/280 Česana/origo MB a komprese už jen 11:1 plus webry - tam je motor hodný a lze volnoběh 1000ot.. Mazáni je sice "jen" bez suchýho kartru -ale Liqui Moly GT1 10W/60 maže spolehlivě. Mazání rozdělovače je zatím bez potíží. je potřeba měnit spíš kolečka pohonu- pokud to nemám neoriginál z bronzu - jinak jedině čssr nový.
Ještěr

Re: Škoda 100

Příspěvek od Ještěr »

Slíbil jsem kolegovi v práci, že se mu tady zeptám, jaký olej je nejvhodnější do Š100, nejspíš bez GO a jakékoli zprávy co tam je za olej a co tam kdo kdy lil. Tady bych nebezpečí uvolněné karbonové krusty při použití nevhodného moderního oleje viděl celkem reálně, tudíž bych se s Vámi o tom rád poradil. Má jí v dobrém stavu, takže v zimě to do soli tahat nejspíš nebude. Ale poprosil bych paralelně vymyslet i zimní variantu, kdyby náhodou. Nebo jestli je něco celoročního...jo a jaký používat olejový filtr? Vůbec netuším, kde ho má shánět...díky.
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Škoda 100

Příspěvek od Mick 1 »

Jsou dvě možnosti... Jedna s postupnými výměnami oleje třeba sudového M7ADSIII a čekáním na nějaký výsledek,nebo druhá (vhodnější) sundat vanu,očistit sací koš a prohlídnout jak "moc je to zlý" s tím,že se mechanicky očistí to nejhorší na stěnách bloku,ventily a rozvody dle stavu zakarbonování. Tady se láme rozhodnutí zda půjde do budoucna o veterána.. nebo je to jen na dojetí. Každopádně sundáním vany ani v prvním případě nic nepokazí. Obtokový filtr http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... ETf9ptRGTN toho stejně bůhvíkolik nevezme a nezachrání :cry:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Škoda 100

Příspěvek od Pitris »

Je fakt, že pokud by nebyl motor rozdělaný, a jezdil na "bůhvíco", to riziko uvolnění úsad tam je....
Nejlepší je rozdělat a vyčistit. Kdyby ne GO, tak napoprvé mě přijde M7ADSIII "moc" - je to API SG. Dal bych API SD a buď 15w40 třeba http://www.cinol.cz/cinol-super-gx
nebo event. ta "zimní" varianta 10w40 http://www.axa-oleje.cz/productdetail?pid=481
A do převodovky PP90.... a pokud by skříň nesákla, dá se v zimě i PP80.
Do chlazení motoru http://www.velvana.cz/fridex-stabil/produkt/ a do brzd DOT3 (event. Syntol červený).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ještěr

Re: Škoda 100

Příspěvek od Ještěr »

Hoši díky za Vaše tipy, vytisknu a předám :wink:
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Škoda 100

Příspěvek od Mick 1 »

Není zač..hlavně ať jezdí..
PS: Ano papírově je 7ADSko API SG.. No pokoušel jsem se v praxi tímto olejem "vyčistit" totálne mrtvou felicii a zrovna agresivní mi nepřišel.. :cry: Ovšem ta posloupnost SD- SG je správná Spíš je neštěstí nechat ty motory takhle zakarbonovat :evil:
Odpovědět