Škoda 100
Moderátor: Colommbo
Re: výměna motorového oleje?
skodovkar: Děkuji za upřesnění, takže je tam vůle 5-9 setin, dle vrtání a tolerance (beru v úvahu jen válce a písty stejné toleranční skupiny).
Pak je ještě zajímavé, kde se průměr pístu vlastně měří, páč občas někde vidím nějaké obecné pravidlo (kde je prý průměr pístu největší), které obecně neplatí .
Pak je ještě zajímavé, kde se průměr pístu vlastně měří, páč občas někde vidím nějaké obecné pravidlo (kde je prý průměr pístu největší), které obecně neplatí .
Re: Škoda 100
Průměr pístu se měří obecně kolmo na osu pístního čepu. Případně dle pokynů výrobce pístů může být určen jiný měřící bod (např š.favorit)
Re: Škoda 100
To je taková obecná poučka, že se měří kolmo na osu pístního čepu a někde pod ním - mezi spodní hranou pístu a čepem. Není asi problém to změřit několikrát v různé vzdálenosti od spodní hrany a v různých úhlech na osu čepu, pokud nejsou přesnějsí informace.
Re: Škoda 100
Tady to je v odkazu, co dával Pitris na předchozí straně http://hundertka.wz.cz/082_083.jpg
Re: Škoda 100
Nemyslím si, že metoda měření je standardizována. Bude ji uvádět výrobce v montážní příručce.Itall píše:Není asi problém to změřit několikrát v různé vzdálenosti od spodní hrany a v různých úhlech na osu čepu, pokud nejsou přesnějsí informace.
Re: Škoda 100
Tedy, já tomu nerozumím a je mi to i relativně jedno, ale z toho odkazu - podle obrázku se zde měří píst hned pod kroužky? Moc jsem toho nepročetl o této problematice, ale toto vidím prvně. Zvláště, když je předtím uvedeno, tak jako i jinde, že píst má největší průměr dole a směrem ke kroužkům se zužuje. Mám za to, že se měří největší průměr a nikoliv nějaký "mezi". Takže tohle, nevím...Ještěr píše:Tady to je v odkazu, co dával Pitris na předchozí straně http://hundertka.wz.cz/082_083.jpg
Re: Škoda 100
Přesně tohle jsem psal..ovšem může nastat situace kdy příručka nebo údaje nejsou (např.veterán)skodovkar píše:Nemyslím si, že metoda měření je standardizována. Bude ji uvádět výrobce v montážní příručce.Itall píše:Není asi problém to změřit několikrát v různé vzdálenosti od spodní hrany a v různých úhlech na osu čepu, pokud nejsou přesnějsí informace.
Moje motory mám třeba zde.. http://www.skodateam.cz/Martaskova_120_S_Rallye
Re: Škoda 100
Mick1-
Používal jsem několik rozdělovačů,docela se osvědčil drobet upravený z š 1000.
Vačku máte drsnou,kolik byl volnoběh?
Já měl u nejpoužívanější 280/265 1400-1500 s kompresí 12:1
Používal jsem několik rozdělovačů,docela se osvědčil drobet upravený z š 1000.
Vačku máte drsnou,kolik byl volnoběh?
Já měl u nejpoužívanější 280/265 1400-1500 s kompresí 12:1
Re: Škoda 100
Trochu off topic pro mechaniky, ale bacha na přimazávání rozdělovače v uložení - to futro, ve kterém je to sevřené, se maže občasným nakapáním oleje, ale od určitého data (mám pocit že s nástupem Favoritu) bylo futro prodlouženo v zájmu delší výdrže ale olej se tam už tím mazacím místem bohužel nedostane
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Škoda 100
Rozdělovač je Bosch a taky komplet zapalování - kontaktní- dle 130 LR .. Na Argentině nejde volnoběh vůbec (nebo hooodně vysoký 1500 plus mínus. Na posledním motoru je vačka 280/280 Česana/origo MB a komprese už jen 11:1 plus webry - tam je motor hodný a lze volnoběh 1000ot.. Mazáni je sice "jen" bez suchýho kartru -ale Liqui Moly GT1 10W/60 maže spolehlivě. Mazání rozdělovače je zatím bez potíží. je potřeba měnit spíš kolečka pohonu- pokud to nemám neoriginál z bronzu - jinak jedině čssr nový.PePe píše:Mick1-
Používal jsem několik rozdělovačů,docela se osvědčil drobet upravený z š 1000.
Vačku máte drsnou,kolik byl volnoběh?
Já měl u nejpoužívanější 280/265 1400-1500 s kompresí 12:1
Re: Škoda 100
Slíbil jsem kolegovi v práci, že se mu tady zeptám, jaký olej je nejvhodnější do Š100, nejspíš bez GO a jakékoli zprávy co tam je za olej a co tam kdo kdy lil. Tady bych nebezpečí uvolněné karbonové krusty při použití nevhodného moderního oleje viděl celkem reálně, tudíž bych se s Vámi o tom rád poradil. Má jí v dobrém stavu, takže v zimě to do soli tahat nejspíš nebude. Ale poprosil bych paralelně vymyslet i zimní variantu, kdyby náhodou. Nebo jestli je něco celoročního...jo a jaký používat olejový filtr? Vůbec netuším, kde ho má shánět...díky.
Re: Škoda 100
Jsou dvě možnosti... Jedna s postupnými výměnami oleje třeba sudového M7ADSIII a čekáním na nějaký výsledek,nebo druhá (vhodnější) sundat vanu,očistit sací koš a prohlídnout jak "moc je to zlý" s tím,že se mechanicky očistí to nejhorší na stěnách bloku,ventily a rozvody dle stavu zakarbonování. Tady se láme rozhodnutí zda půjde do budoucna o veterána.. nebo je to jen na dojetí. Každopádně sundáním vany ani v prvním případě nic nepokazí. Obtokový filtr http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... ETf9ptRGTN toho stejně bůhvíkolik nevezme a nezachrání
Re: Škoda 100
Je fakt, že pokud by nebyl motor rozdělaný, a jezdil na "bůhvíco", to riziko uvolnění úsad tam je....
Nejlepší je rozdělat a vyčistit. Kdyby ne GO, tak napoprvé mě přijde M7ADSIII "moc" - je to API SG. Dal bych API SD a buď 15w40 třeba http://www.cinol.cz/cinol-super-gx
nebo event. ta "zimní" varianta 10w40 http://www.axa-oleje.cz/productdetail?pid=481
A do převodovky PP90.... a pokud by skříň nesákla, dá se v zimě i PP80.
Do chlazení motoru http://www.velvana.cz/fridex-stabil/produkt/ a do brzd DOT3 (event. Syntol červený).
Nejlepší je rozdělat a vyčistit. Kdyby ne GO, tak napoprvé mě přijde M7ADSIII "moc" - je to API SG. Dal bych API SD a buď 15w40 třeba http://www.cinol.cz/cinol-super-gx
nebo event. ta "zimní" varianta 10w40 http://www.axa-oleje.cz/productdetail?pid=481
A do převodovky PP90.... a pokud by skříň nesákla, dá se v zimě i PP80.
Do chlazení motoru http://www.velvana.cz/fridex-stabil/produkt/ a do brzd DOT3 (event. Syntol červený).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Škoda 100
Není zač..hlavně ať jezdí..
PS: Ano papírově je 7ADSko API SG.. No pokoušel jsem se v praxi tímto olejem "vyčistit" totálne mrtvou felicii a zrovna agresivní mi nepřišel.. Ovšem ta posloupnost SD- SG je správná Spíš je neštěstí nechat ty motory takhle zakarbonovat
PS: Ano papírově je 7ADSko API SG.. No pokoušel jsem se v praxi tímto olejem "vyčistit" totálne mrtvou felicii a zrovna agresivní mi nepřišel.. Ovšem ta posloupnost SD- SG je správná Spíš je neštěstí nechat ty motory takhle zakarbonovat