Škoda 100

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Škoda 100

Příspěvek od bloke »

Kedysi dávno som to mekáno neraz počul používať, výraz zrejme stále prežíva, ale nevedel som o čo ide. Vyhladané, stále je to aj v SK inzerátoch a podobne, podla všetkého pôjde o prítlačný kotúč: http://www.volvovrakovisko.sk/pritlacn% ... -3557.html .
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Škoda 100

Příspěvek od Jerry3 »

Díky za vysvětlení! V životě jsem nic podobného neslyšel.

Ale naprosto souhlasím s tím, že to, oč tu Mišovi jde, je funkcí především přítlačáku (druhotně pak i spojkové lamely), a nikoli vypínacího ložiska spojky, jak tu již psal Pedro.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Škoda 100

Příspěvek od Misojogi »

to, oč tu Mišovi jde, je funkcí především přítlačáku
to ano, ale aj pritlacne lozisko sa podiela na spravnej funkcii, ak ma nespravny tvar (starsie) tak vysledok nie je zdaleka taky ako s tym spravnym loziskom(spravne tvarovana pritlacna cast a dosadanie na mekano(pritlacny kotuc))
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Škoda 100

Příspěvek od Jerry3 »

Vypínací ložisko spojky v daném případě tlačí při sešlápnutí spojkového pedálu výhradně na talířovou pružinu spojky. A je tam ještě jedno ložisko, na které se povětšinou zapomíná a které zejména u starých škodovek hodně zlobilo, přičemž na jeho kondici je funkčnost spojky dost závislá: to ve středu setrvačníku, přesněji přímo v klikovce.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Škoda 100

Příspěvek od skodovkar »

Pomalu se sunu do cíle (odjezd na TK). Po šesti letech došlo k výměně tekutin. Brzdovka (DOT4), do chladiče šla G11 a destilka. V převodovce byl Gyrol 80 (dostal se mi do bubnů- gufera jsem pak vyměnil) a bude nahrazen PARAMO PP13 (90) https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V032141308
Popis:
Převodové oleje PARAMO PP jsou vysoce rafinované ropné oleje, které obsahují přísady
pro zvýšení mazacího filmu při zvýšeném tlaku a při nebezpečí zadírání zubů soukolí.
Užití:
PARAMO PP 7 je vhodný pro převodovky starších osobních a nákladních automobilů a průmyslové převodovky s celoročním používáním. PARAMO PP 13 je vhodný pro převodovky a rozvodovky starších osobních a nákladních automobilů a pro mazání průmyslových převodovek do teplot 0 °C. PARAMO PP 44 je vhodný pro převodovky zejména starších osobních a nákladních automobilů a průmyslové převodovky, které vyžadují oleje s viskozitou buď z funkčních důvodů (tlumení hluku), nebo pro snížení netěsnosti při teplotách nad 5 °C.

Svíčky (Brisky) jsem nahradil Jardovými DENSO, které mi před mnoha lety sehnal :mrgreen:

Taky jsem důkladně natlačil tukem pumpu :twisted:

A mám oblíbený dotaz, chtěl bych si tu nechat schválit neotevřený Shell Helix HX-3 (15W-40 API SJ). Datum výroby 2010. Nečekám velký nájezd, tak snad těch 8 let bude OK? Zatím jsem neotvíral, neviděl jak vypadá. Když už ho mám, tak bych ho rád využil (jinak bych dal nějakou 15W-50).
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pát čer 01, 2018 22:38, celkem upraveno 1 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Škoda 100

Příspěvek od Jerry3 »

V pohodě.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Škoda 100

Příspěvek od skodovkar »

To je ten tvůj ;)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Škoda 100

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:....chtěl bych si tu nechat schválit neotevřený Shell Helix HX-3 (15W-40 API SJ). Datum výroby 2010. Nečekám velký nájezd, tak snad těch 8 let bude OK?
Já odpovím otázkou. Co bylo v motoru doteď?
Jinak mě 8 let starý olej přijde už dost. A zřejmě víš, že v chladnu budou s PP13 potíže s řazením.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Škoda 100

Příspěvek od skodovkar »

Pitris píše:Já odpovím otázkou. Co bylo v motoru doteď?
Jinak mě 8 let starý olej přijde už dost. A zřejmě víš, že v chladnu budou s PP13 potíže s řazením.
Já už po těch letech nevím :lol: (se koukám, co mámv v podpisu, tak do fábie určitě nešlo, tak že by ono?) API si lajznu, spíše mě znepokojují ty roky :idea: Auto je jen pro sezonní provoz, takže to s tím převoďákem zkusím.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Škoda 100

Příspěvek od Pitris »

8 let je dost. A mě by vadilo i to API. SJ je od SE daleko. Asi bych dal na 'chvíli' nějaký 'přechoďák' SG.... https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V531384
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Škoda 100

Příspěvek od Jerry3 »

Ten starý typ převoďáku bych volil snad jen kvůli autenticitě, jinak je k hounu...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Škoda 100

Příspěvek od skodovkar »

Baťa doporučuje pro teploty +50C až 15C SAE 140 :lol: +30C až -15C SAE90 , +5 až -30 SAE80. Tedy po předchozí zkušenosti budu s 90 spokojen. A pro výrobce BENZINA/BENZINOL je uveden olej PP 90, Shell Spirax 90 E.P., Mobilube HD 90/GX 90, BP Gear Oil 90 EP, Castrol Hypoy B 90. Takže celkem těžko říct, jaká řada PP by tam měla jít. Věřím, že diferenciál to ocení. Taky by to mohlo méně sáknout ven.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Škoda 100

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:Tipl bych si, že to bylo, tedy i dnes stále je, 5%.
Dokonce podle protokolu 5,5% a 2000ppm HC oboje při volnoběhu i zvýšených otáčkách.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Škoda 100

Příspěvek od Jerry3 »

Tak jsem se o mnoho nesekl. :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Škoda 100

Příspěvek od Pitris »

A ekologům je z toho blujno :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět